ایران نیوز

پنجشنبه، تیر ۱۵، ۱۳۹۶

ترکیه در آستانه اعلام جنگ تمام عیار, صالح مسلم از ترامپ خواست تا مانع حمله به عفرین شود

سیپان حمو هشدار داد ترکیه با تجمیع نیرو و تجهیزات نظامی در مرز سوریه خود را برای اعلام جنگ علیه نیروهای کرد سوریه آماده کرده است. در همین رابطه رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه طی پیامی تویتری به رئیس جمهور آمریکا از وی خواست تا مانع حمله ترکیه به کانتون عفرین شود.
سیپان حمو فرمانده کل نیروهای ypg به خبرگزاری رویترز گفت: استقرار نیرو و تجهیزات نظامی از سوی ترکیه در مقابل نیروهای کرد سوریه در مرز این کشور نشانه اعلام جنگ علیه کردها است.

وی هشدار داد خطر بروز یک جنگ تمام عیار در این منطقه میان ترکیه و نیروهای ypg وجود دارد.

فرمانده کل یگان های مدافع خلق در پاسخ به سوالی درباره احتمال برخورد نظامی میان ترکیه و نیروهای کرد سوریه که روزهای گذشته شاهد رد و بدل شدن آتش میان دو طرف بوده ایم، ترکیه را به آماده شدن برای جنگ واقعی با کردها متهم کرد.

سیپان حمو افزود: آمادگی ترکیه به سطح اعلام جنگ رسیده و خطر بروز یک جنگ تمام عیار در روزهای آینده وجود دارد.

فرمانده ارشد ypg هشدار داد نیروهای کرد در مقابل تهاجم نظامی ترکیه بیکار نخواهند نشست.

در همین رابطه صالح مسلم، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، با ارسال پیامی تویتری به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا وی مانع حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و مداخله احتمالی ارتش این کشور در عفرین شود.

این پیام در شرایطی منتقل شده که ارتش ترکیه دست به آماده باش نظامی بزرگ در مرزهای جنوبی خود زده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده 7 هزار نیروی نظامی ترکیه آماده ورود به کانتون عفرین در شمال سوریه هستند.

با این که مقامات ی.پ.گ بارها اعلام کرده اند که از سوی آنان هیچ تهدید متوجه ترکیه نخواهد شد و هیچ حمله ای از سوی یگان های وابسته به این نیروها علیه ترکیه صورت نخواهد گرفت.

با شدت گرفتن حملات توپخانه ای ارتش ترکیه در یک هفته اخیر نیروهای ی.پ.گ عنوان کرده اند که در برابر این حملات سکوت نخواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر