ایران نیوز

یکشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:ه.پ.گ از مرگ 16 ارتشی ترکیه در شمذینان خبر داد,گولالە/ مجروح شدن یکی از شهروندان بر اثر انفجار,انهدام یک مخفیگاه تروریستهای داعش در بعقوبه,آزادی یکی از پیشمرگه‌های کوردستان از دست داعش, از دوحه خواستیم که کمک به تروریسم را متوقف کند,توپباران عفرین از سوی ارتش ترکیه,روسیه پایگاه دریایی طرطوس را تقویت می کند ,در علمیات آزادسازی موصل 25 هەزار داعشی کشتە شدەاند,کشته شدن 3 تروریست داعش, پیشروی مبارزان در رقا؛ ٣۴ تروریست داعش از پای درآمدند, کشته شدن دهها تروریست داعش در منطقه القائم, کشته شدن 20 تروریست داعش در منطقه گیاره,دستگیری 250 داعشی در تونل های موصل, ناتو از کشته شدن یک سرکرده داعش در افغانستان خبر داد,هدف قرار گرفتن 3 عامل انتحاری داعش در استان الانبار
 هدف قرار گرفتن 3 عامل انتحاری داعش در استان الانبار 

منابع امنیتی عراقی اعلام داشتند؛ نیروهای عراقی توانستند گروهی از تروریستهای انتحاری داعش را در روستای رشاد در تابعه شهرستان کرمه در استان الانبار به محاصره درآورند .
منابع افزودند؛ نیروهای عراقی توانستند 3 نفر از تروریستهای انتحاری داعش را از پای درآورده و یکی از آنان را دستگیر کنند.

همچنین نیروهای عراقی در این عملیات 2 بمب را از یک مخفیگاه تروریستها کشف کرده و چند قبضه مدل ام-16 را نیز کشف و ضبط کردند. 

ناتو از کشته شدن یک سرکرده داعش در افغانستان خبر داد 

پنتاگون جمعه شب اعلام کرد: سرکرده جدید داعش در حملات نیروهای آمریکایی در شرق افغانستان کشته شده است.
به گزارش رویترز، «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون در گفت و گوی مطبوعاتی اعلام کرد، ابو سید در حملات 11 جولای (20 تیرماه)در استان کونار واقع در شرق افغانستان کشته شد.
وایت با اشاره به این که سرکرده داعش در حملاتی کشته شد که مقر نیروهای داعش در افغانستان هدف قرار گرفت، افزود: کشته شدن ابو سید به صورت ملموسی طرح گروه تروریستی داعش را برای گسترش حضور خود در افغانستان متوقف خواهد کرد.
آمریکا و متحدان آن از سال 2001 و در پی حوادث تروریستی 11 سپتامبر به افغانستان لشکرکشی کردند و ناتو از اول ژانویه 2015 آموزش و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان را آغاز کرد.
بیش از هشت هزار نیروی آمریکایی به همراه پنج هزار نیروی سازمان ناتو در افغانستان حضور دارند و به تازگی پنتاگون خبر داد که مشغول تنظیم راهبرد جدیدی در مورد اقدام های آتی در افغانستان است و چهار هزار نیروی دیگر به افغانستان اعزام خواهد کرد که به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال دونالد ترامپ تنها با حضور 3900 نیرو موافقت دارد.
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز 19 ژوئن اعلام کرد که واشنگتن پیروز جنگ افغانستان نیست. 

دستگیری 250 داعشی در تونل های موصل 

فرماندهی ستاد مشترک عملیات عراق فدرال روز شنبه اعلام کرد که 250 تن از تروریستهای داعش را که در تونل هایی در موصل مخفی شده بودند ، دستگیر کردند.
فرماندهی ستاد مشترک عملیات عراق فدرال افزود: شماری از سرکرده های گروه تروریستی داعش نیز در این تونل ها حضور داشتند.
تروریست ها پس از آزادی موصل و از ترس نیروهای عراقی در این تونل ها مخفی شده بودند.
براساس این گزارش, شمار زیادی ازتروریستهای داعش از جمله تعدادی از مسئولان این گروه تروریستی نیز که قصد فرار از بخش شرقی موصل را داشتند, در محاصره نیروهای عراقی قرار گرفته و کشته شدند.
شهر موصل عراق فدرال یکشنبه گذشته پس از آنکه سه سال در دست گروه تروریستی داعش بود و به دنبال 9 ماه نبرد گروه های عراقی علیه ‏داعش، آزاد شد
.
نیروهای عراقی طی 37 ماه گذشته گروه تروریستی داعش را که تا دروازه های شهر بغداد نیز رسیده بود، در همه استان ها و از جمله نینوا شکست داده اند و تنها سه شهر تلعفر در غرب موصل ، الحویجه در جنوب کرکوک و القائم در غرب استان الانبار هنوز در اختیار داعش است.
 

 کشته شدن 20 تروریست داعش در منطقه گیاره 

به دنبال آزادسازی شهر موصل توسط نیروهای عراقی جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف ضد داعش مواضع تروریستهای داعش در تابعه ناحیه گیاره را بمباران کردند که در نتیجه این حمله هوایی 20 تروریست داعش کشته شدند.
یک منبع امنیتی در شهر موصل در این باره اعلام داشت ؛ دیروز شنبه مورخ 15-7-2017 جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف مواضع تروریستهای داعش در روستای امام الغربی در تابعه ناحیه گیاره را بمباران کردند که در نتیجه این حمله هوایی 20 نفر از تروریستهای داعش کشته و دهها نفر دیگر از آنان نیز زخمی شدند.

          کشته شدن دهها تروریست داعش در منطقه القائم 

دهها نفر از تروریستهای داعش در غرب استان الانبار در نتیجه بمباران مواضع آنان توسط جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال کشته شدند.
رسانه جنگ عراق فدرال در این باره اعلام کرد ؛ دیروز شنبه جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال مواضع تروریستهای داعش در شهر القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در نتیجه این حملات هوایی دهها نفر از تروریستها کشته شده و 4 انبار مهمات آنان نیز منهدم گردید.

 پیشروی مبارزان در رقا؛ ٣۴ تروریست داعش از پای درآمدند 
                     
در درگیریهای مبارزان ق.س.د با تروریستهای داعش در هفت محله رقا، ٣۴ داعشی به قتل رسیدند و ۴ خودرو بمبگذاری شده هم منهدم شد. هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هم مواضع تروریستها را در هم کوبیدند.
درگیری با تروریستهای داعش در محلەهای هشام عبدالملک، رقای کهنه، دریعه و البرید شهر رقا همچنان ادامه دارد. گزارشهای از شکست خط دفاعی تروریستها در محله هشام عبدالملک از سوی مبارزان ق.س.د خبر می‌دهند. در این محله ٢٢ تروریست داعش از پای درآمدند.
تعدادی از تروریستهای داعش هم در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش از پای درآمدند.
در محله رقای کهنه و رضوه، ۶ تروریست از پای درآمده و دو خودرو بمب‌گذاری شده داعشی‌ها منهدم شد.  سه تروریست داعش هم در محله‌های البرید و الدری واقع در بخش غربی رقا به قتل رسیدند. دو خودرو زرهی تروریستهای داعش در این دو محله از سوی نیروهای ق.س.د منهدم گردید.
گروههای ویژه خنثی‌سازی میادین مین ق.س.د در محله‌های القادسیه و الدری اقدام به پاکسازی مین‌های کار گذاشته شده توسط تروریستهای داعش نمودند.

کشته شدن 3 تروریست داعش 

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق فدرال اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف 3 نفر از تروریستهای داعش را در مناطق بیابانی منطقه الوتا در شرق شهر راوه در فاصله 230 کیلومتری شهر رمادی مورد هدف قرار داده و از پای درآوردند.

وی افزود ؛ این تروریستها قصد بمب گذاری جاده منتهی به شهر راوه را داشتند تا مانع پیشروی نیروهای عراقی در این مناطق شوند.

در علمیات آزادسازی موصل 25 هەزار داعشی کشتە شدەاند 

فرمانده کل علمیات آزادسازی شهر موصل تعداد نیروهای شرکت کننده در این عملیات را اعلام کرد.
عبدالامیر رشید یارولله، فرمانده عملیات آزادسازی موصل اعلام کرد که عملیات آزادسازی موصل به مدت 9 ماه طول کشید و 100 هزار سرباز و نیروی مسلح عراقی در این عملیات شرکت کردند.
این مسئول نظامی در ادامه اظهار داشت در عملیات مذکور 25 هزار تن از تروریستهای داعش کشته شدند که از این مجموع 450 تن از کشته‌شده گان نیروهای انتحاری بودند.
فرمانده عملیات آزادسازی ضمن اشاره به جزئیات عملیات، گفت عملیات در بخش شرق موصل 101 روز و در بخش غرب موصل نیز 142 روز طول کشیده است.
هفته گذشته و بعد از نه ماه حیدر العبادی، نخست وزیر عراق فدرال آزادسازی شهر موصل را اعلام کرد.
عملیات آزادسازی موصل در 17.10.2016 آغاز و بعد از نه ماه فقط مرکز شهر موصل آزاد شده و شهرهای تلعفر و چندین منطقه تحت حاکمیت داعش باقی ماندند.


"ولادیمیر شامانوف" رئیس کمیته دفاعی مجلس نمایندگان روسیه "دوما" اعلام کرد مسکو درصدد است پایگاه دریایی اش در بندر طرطوس سوریه را از نظر فنی است.
شامانوف افزود: دوما به روزی توافق نامه توسعه امکانات فنی پایگاه در زمینه ارائه خدمات به تیم های کاری روی آب را تصویب خواهد کرد. رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه خاطرنشان کرد: وجود دو پایگاه روسی حمیمیم و طرطوس در سوریه، عامل ثبات در منطقه خاورمیانه است؛ که اخیرا به کانون اختلافات عمیق تبدیل شده و در آینده نزدیک نیز به همین وضعیت خواهد بود.
یادآور می شود رسانه های روسی در ماه ژانویه گذشته متن توافق نامه میان روسیه و سوریه درباره توسعه مساحت مرکز امداد رسانی فنی ناوگان دریایی روسیه در طرطوس را منتشر کردند که براساس آن کشتی های جنگی روسیه از حق ورود کشتی به آب های منطقه ای و داخلی و بنادر سوریه برخوردار خواهند بود.

توپباران عفرین از سوی ارتش ترکیه 

از دقایقی پیش ارتش ترکیه توپباران مناطق شرا در حومه عفرین را از سرگرفته است.
منابع آگاه محلی به خبرگزاری فرات گزارش دادند که از دقایقی پیش ارتش ترکیه از منطقه مرزی کلیس، توپباران روستاهای "قستل جندو" و "قتما" حومه منطقه شرا در عفرین را از سرگرفته ‌است. همچنین چند گلوله توپ به مرکز شهر عفرین اصابت کرده‌اند.
اعلام شد که تعدادی از شهروندان در توپباران‌ زخمی شده و زمین‌های زراعی در این منطقه به آتش کشیده شده‌اند.
تا لحظه تنظیم خبر توپبارانهای ارتش ترکیه ادامه دارد. 

 از دوحه خواستیم که کمک به تروریسم را متوقف کند» 

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی بحران قطر و شکست داعش در موصل را مورد بحث و گفت‌گو قرار داد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه 14 ژوئیه 2017 گفت، قطر درک کرد که به تروریسم کمک مالی می‌کند. وی گفت:«ضرورت متوقف کردن کمک‌ مالی دوحه به تروریسم را به قطر گوشزد کردیم و به آنها گفتیم که دیگر امکان ندارد که به چنین اقدامی دست زنند». رئیس جمهوری آمریکا که با شبکه تلویزیونی (Christian Broadcasting Network) مصاحبه می‌کرد، گفت:«تروریسم مانند موجودی وحشی است که باید آن را گرسنه نگه داشت».
ترامپ با اشاره به پایگاه نظامی آمریکا در قطر گفت:«رابطه ما تاکنون با قطر خوب است اما اگر روزی قطر از ما خواست که آنجا را ترک کنیم مسلما دهها کشور از ما برای ایجاد پایگاه نظامی استقبال خواهد کرد». رئیس جمهوری آمریکا به سفر خود به پادشاهی سعودی که در پایان ماه مه گذشته تحت عنوان اجلاس سران اسلامی عرب-آمریکایی در ریاض انجام گرفت اشاره کرد و گفت:« سعودی اجلاس بزرگی را میزبانی کرد و از مهم‌ترین موضوعاتی که در آن کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گرفت مسئله اموال بزرگی که تروریسم را تامین مالی می‌کند».
رئيس جمهوری ایالات متحده آمریکا همچنین تاکید کرد:«کشورهای عربی حوزه خلیج و دیگر کشورهای عربی و اسلامی در مبارزه با تروریسم تلاش می کنند و من مطمئنم که آنها در این مبارزه پیروز خواهند شد».

آزادی یکی از پیشمرگه‌های کوردستان از دست داعش 

یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه اعلام کرد که یکی از پیشمرگه‌های اسیر شده در دست داعش، آزاد شد.
عبدالله‌بور فرمانده نیروهای پیشمرگه در خورماتو اعلام کرد که سید احمد سورچی پیشمرگه کوردستان مدتی قبل در روستای "حلیوه" از سوی نیروهای داعش اسیر شده بود ما با تبادل اسرا (یکی از امیرهای داعش که در دست ما اسیر بود) توانستیم این پیشمرگه را آزاد کنیم."
شایان ذکر است که این پیشمرگه کوردستان در تاریخ 08.05.2017 از سوی نیروهای داعش اسیر شده بود.   

انهدام یک مخفیگاه تروریستهای داعش در بعقوبه 

یک منبع خبری اعلام داشت؛ نیروهای عشایر روستای الاصلاح عملیات وسیعی را در منطقه زور در شمال منطقه گولاله (جلولا) واقع در 70 کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه علیه تروریستهای داعش انجام دادند که در نتیجه این عملیات یک مخفیگاه تروریستهای داعش کشف و منهدم گردید.
وی افزود ؛ تروریستهای داعش از این مخفیگاه برای انجام اقدامات تروریستی علیه ساکنین این مناطق استفاده می کردند.

گولالە/ مجروح شدن یکی از شهروندان بر اثر انفجار 

در یکی از مناطق شهر گولالە (جلولا)  انفجار یک بمب، منجر بە مجروح شدن یکی از شهروندان شد.
شیخ یعقوب لهیبی مدیریت شهرک گولالە در این باره اعلام کرد: “شب گذشتە ساعت 22  شب نزدیک پل (شیخ باوە) بمبی کە پیشتر کار گذاشتە شدە بود، منفجر و یکی از شهروندان را بە شدت مجروح کرد”.
 وی در ادامە گفت: “این شهروند ساکن شهر خانقین بودە و جهت معالجە بە یکی از بیمارستان‌های سلیمانیە اعزام شدە است”.
 شیخ یعقوب آشکار ساخت کە شک نداریم این بمب کار داعش بودە 

ه.پ.گ از مرگ 16 ارتشی ترکیه در شمذینان خبر داد 

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق در گزارش روز شنبه از تلفات سنگین ارتش در جولمرگ و شرنخ خبر داد و همچنین اعلام کرد پنج گریلا جان خود را از دست دادەاند. یک گریلای زخمی نیز به اسارت ارتش ترکیه درآمده است .
نیروی مدافع خلق در رابطه با نبردهای روی داده در ایالت جولمرگ اعلام کرد عصر روز جمعه در حمله گریلاها به سه خودروی ارتش ترکیه در حدفاصل دو پایگاه "بدو" و "بِزَله" واقع در شمذینان دستکم ١٠ نظامی کشته شدند. نیروهای پشتیبانی ارتش نیز در زمان حرکت بسوی محل واقعه هدف حمله قرار گرفتەاند. اجساد کشته شدگان ارتش توسط هلی‌کوپترهای جنگی به مکانی نامعلوم منتقل شدەاند.
در ساعات صبح جمعه گریلاهای یژاستار نیز نیروهای مستقر در پایگاه تپەهای "کورک" و "اورته" در مرز چله را هدف قرار دادەاند که منجر به مرگ 5 ارتشی شده است.
ه.پ.گ در ادامه این گزارش از پایان عملیات ارتش در غرب درسیم خبر داده که روز پنجشنبه آغاز شده بود.
 این گزارش همچنین به نبردهای روی داده در بامداد دوم ژوئیه در مناطق روستایی هزخ از توابع شرنخ اشاره کرده است. ه.پ.گ می‌گوید نیروی زمینی ارتش با وجود برخورداری از حمایت جنگندەهای نیروی هوایی در نبرد با گریلاها 6 کشته بر جا گذاشت.

در جریان درگیری‌ها و بمباران هوایی منطقه توسط هواپیماهای جنگی همچنین پنج گریلا جان خود را از دست دادەاند و یک گریلای دیگر در حالی که زخمی بوده اسیر دشمن شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر