ایران نیوز

دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:شکست حمله تروریستهای داعش توسط نیروهای پیشمرگه,کشتە شدن یکی از سرکردەهای داعش در جنوب استان کرکوک ,ورود مبارزان سوریه دمکراتیک به دو محله دیگر رقا,کشف دهها تن ماده شیمیایی از داعش در موصل, بمباران کارگاه ساخت بمب داعش در استان کرکوک,داعش 11 غیر نظامی را در حویجه اعدام کرد,نیروهای عراقی مناطق مرزی مشترک با عربستان را از دست داعش آزاد کردند,آزادسازی محله خاتونیه در موصل,22 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,نگرانی ناتو از تحرکات روسیه در بالتیک, حملات توپخانه ایی نیروهای ایرانی به خاک اقلیم کوردستان, یمن..کشته شدن رهبر القاعده در حمله آمریکا به ابین,استان الانبار ...دستگیری یک سرکرده داعش
  استان الانبار ...دستگیری یک سرکرده داعش 

یکی از سرکرده های برجسته سازمان تروریستی داعش به نام جمعه جروان جغیفی که قصد عبور از یک پست ایست و بازرسی نیروهای عراقی در غرب استان الانبار را داشت توسط نیروهای عراقی دستگیر شد.
نیروهای عراقی پس از دستگیری این تروریست وی را جهت تحقیقات و بازجویی به یکی از پاسگاههای نظامی در این استان منتقل کردند.

 یمن..کشته شدن رهبر القاعده در حمله آمریکا به ابین 

هواپیماهای آمریکایی شنبه شب قرارگاه رهبران القاعده در منطقه وادی الملح در استان ابین در جنوب یمن را هدف حمله‌های هوایی قرار دادند که طی ابراهیم العدنی، یکی از رهبران القاعده و تعدادی از همراهان او کشته شدند.
شاهدان عینی گزارش دادند که در این حمله‌های هوایی محل‌های تجمع و آموزش نظامی القاعده در استان ابین که از دهه ۱۹۹۰ فعال بوده هدف قرار گرفته‌اند.

 حملات توپخانه ایی نیروهای ایرانی به خاک اقلیم کوردستان 

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مناطق  اقلیم کوردستان را توپباران کرد و چندین تن نیز قربانی شدەاند.
سحرگاه روز دوشنبە دوازدهم تیرماه نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران دامنەی کوه هلگورد  در منطقەی (بالکایتی) را بە شدت توپباران کردند. بر طبق اطلاعات بە دست آمدە این توپباران ضررهای مادی زیادی بە روستاهای اطراف رساندە است و تاکنون نیز یکی از شهروندان  زخمی شدە است.
ناحیەی (کونەری،قبروکان، کیفارستان، ریزان و گردوگوی) از مناطقی هستند کە مورد هدف این توپباران قرار گرفتەاند و هنوز چندین جنگندە نیز بر آسمان این مناطق درحال پرواز هستند.

 نگرانی ناتو از تحرکات روسیه در بالتیک 

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: فعالیت های روسیه در دریای بالتیک از جمله انجام دادن رزمایش مشترک با چین، کشورهای عضو ناتو را درباره تصمیمات مسکو برای ضمیمه کردن کشورهای بالتیک نگران کرده است.
این روزنامه نوشت: آندری دنیسوف سفیر روسیه در چین درباره رزمایش مشترک مسکو و پکن در دریای راهبردی بالتیک شوخی کرد و گفت این مانورها تازگی داشتند.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی روسی تاس سفیر روسیه گفت: این مانور تازگی دارد، اما نشنیدم کسی درباره این به اصطلاح تهدید، خیلی ابراز نگرانی کند. کشورهای حوزه بالتیک تبلیغات معمول خود را تکرار می کنند و همزمان این حقیقت را که ناتو نیروهای زیادی را به قلمرو آنها اعزام می کند، می پذیرند.
بندر کالینینگراد روسیه فرماندهان ناتو را نگران کرده است زیرا بیش از پیش نظامی شده است. مسکو به تازگی موشک های بسیار دقیق اسکندر خود را به منطقه ارسال کرده است که پانصد کیلومتر برد و قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد.
استقرار نیروهای قدرتمند در کالینینگراد به کرمیلین امکان می دهد دسترسی کشورهای حوزه بالتیک شوروی سابق را به دیگر کشورهای این ائتلاف (ناتو) قطع کند.
ناتو به تازگی تیپ های نظامی مستقر در شرق اروپا را اعزام کرده است تا برای مهار هرگونه تصمیم مسکو برای ضمیمه کردن کشورهای بالتیک وارد عمل شوند.
چین یک ناوگان از کشتی ها و تفنگداران دریایی را به دریای بالتیک و بندرکالینینگراد اعزام کرده است تا با نیروهای روسی رزمایش مشترک انجام دهند.
سفیر روسیه گفت: روسیه و چین نیز در اقیانوس آرام رزمایش مشترک انجام داده اند و همکاری های دو کشور به سطح پیشرفته ای رسیده است. چین خواهان دریانوردی در این اقیانوس است و دست یابی به آن برای پکن به منزله داشتن موشک کروز دوربرد است.

22 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 


ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از ۲۲ حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی به پایگاه های داعش طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ حمله هوایی به پایگاه های این گروه تروریستی در خاک عراق فدرال و سوریه انجام داده اند.
بنا بر آنچه در این بیانیه آمده، 5 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی در خاک عراق فدرال انجام شده که این حملات در مناطق راوه و شهر موصل بوده اند و 17حمله دیگر نیز در خاک سوریه و در مناطق شدادی ، رقه ، دیرالزور ، البوکمال و شدادی صورت گرفته است.


آزادسازی محله خاتونیه در موصل 

نیروهای مسلح عراق فدرال امروز دوشنبه موفق به آزادسازی چند محله جدید در شهر قدیم موصل در بخش غربی این شهر شدند.
فرماندهی مشترک عملیات آزاد سازی موصل در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای مسلح عراق فدرال امروز دوشنبه دو محله 'خاتونیه' و 'الطوالبه' را در بخش قدیم شهر موصل آزاد کردند.

نیروهای عراقی مناطق مرزی مشترک با عربستان را از دست داعش آزاد کردند 

یک منبع نظامی در عراق فدرال از موفقیت نیروهای امنیتی این کشور در آزادسازی مناطق اطراف گذرگاه مرزی النخیب در مرز با عربستان از کنترل داعش خبر داد.
سرهنگ جمال هاشم، از فرماندهان نیروهای امنیتی عراق فدرال  اظهار داشت: گروهی مشترک از نیروهای ارتش و عشایر عراق فدرال عملیاتی نظامی را در مناطق اطراف گذرگاه مرزی النخیب در مرز با عربستان انجام دادند. این عملیات از فرودگاه مدیسیس تا منطقه وادی الابیض به مسافت حدود ۱۱۷ کیلومتری غرب استان الانبار ادامه داشت.
هاشم افزود: این نیروها در عملیات مذکور ۱۲ داعشی را از پای درآورده و اسلحه‌های به جا مانده از آنها را مصادره کردند. داعشی‌ها در این عملیات مجبور به فرار از دست نیروهای امنیتی عراق فدرال به سمت مناطق بیابانی شدند.
منطقه مرزی النخیب واقع در ۶۰۰ کیلومتری غرب بغداد تنها گذرگاه زمینی عراق فدرال با عربستان است که حجاج در ایام حج عمره و واجب از آن استفاده می‌کنند.
نیروهای نظامی عراق فدرال در راستای ممانعت از هدف قرار گرفتن نیروهای گارد مرزی توسط گروه‌های مسلح از آنها پشتیبانی می‌کنند.

داعش 11 غیر نظامی را در حویجه اعدام کرد 

سروان حمید العبیدی، یکی از افسران ارتش عراق فدرال اظهار داشت: گروه تروریستی داعش 13 غیرنظامی را که قصد داشتند از منطقه حویجه در جنوب استان کرکوک واقع در شمال عراق فدرال بگریزند، تیرباران کرد.
العبیدی افزود: گروه تروریستی داعش مردم منطقه مذکور از جمله زنان٬ کودکان و سالمندانی که قصد فرار داشته باشند را به قتل تهدید می کند.
تخمین زده می شود افراد کشته شده از میان 385 نفری باشند که هفته گذشته توسط داعش در نزدیکی روستای زیبت گروگان گرفته شدند.
شایان ذکر است که داعش از ماه ژوئن سال 2014 شهرستان حویجه از توابع استان کرکوک و شهرهای زاب و ریواز وابسته به این شهرستان را تحت کنترل خود دارد.

 بمباران کارگاه ساخت بمب داعش در استان کرکوک 

یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش به همراه تروریست دیگر در جنوب غربی کرکوک کشته شدند.
براساس خبرهای منتشره صبح امروز دوشنبه مورخ 3-7-2017 جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال یک مقر و کارگاه ساخت خودروهای بمب گذاری شده داعش را در روستای سفره در تابعه دهستان ریاض در نزدیکی حویجه در جنوب غربی استان کرکوک بمباران کردند.
دراین حمله هوایی 4 نفر از تروریستهای داعش که یکی از آنان از سرکرده های این گروه تروریستی بود کشته شدند.


فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد با نزدیک شدن پایان عملیات آزادسازی بخش قدیمی موصل، چندین تن ماده شیمیایی از داعش کشف شد.
فرماندهی پلیس فدرال عراق با گزارش که 32.5 تن ماده نیترات آمونیوم متعلق به داعش در ساحل غربی موصل و محور جنوبی عملیات آزادسازی موصل مرکز استان نینوا کشف شده است
براساس این گزارش نیروهای پلیس فدرال، 1.5 تن نیترات آمونیوم را در محور جنوبی شهر و 31 تن را در ساحل غربی موصل که در آستانه آزادی کامل از دست داعش است کشف کرده اند.

ورود مبارزان سوریه دمکراتیک به دو محله دیگر رقا 

مبارزان ق.س.د در ادامه پیشرویهای خود به دو محله دیگر شهر رقا وارد شدند. گزارشها از درگیری سنگین در این دو محله مابین مبارزان و تروریستهای داعش حکایت دارد. گزارشهای اولیه از کشته شدن 31 تروریست داعش و ضبط مهمات/ اسلحه‌های تروریستها حکایت دارد.
عملیات "نبرد بزرگ" در مرکز شهر رقا ادامه دارد. مبارزان ق.س.د در ادامه پیشروی‌ها بە محله هشام عبدالملک در جنوب شهر وارد شده‌اند. از سوی دیگر در بخش غربی شهر هم مبارزان به محله یرموک وارد شده‌اند. انبار مهمات تروریستهای داعش در محله یرموک به کنترل مبارزان درآمده است. در هر دو محله ٣١ تروریست به قتل رسیده‌اند.

کشتە شدن یکی از سرکردەهای داعش در جنوب استان کرکوک 

یکی از سرکردەهای سازمان تروریستی داعش در جنوب غربی کرکوک همرا با سە عضو مسلح دیگر این سازمان کشتە شد.
 بر طبق گزارشات منتشر شدە، سحرگاه روز دوشنبە ١٢ تیرماه، جنگندەهای ارتش عراق فدرال یکی از مواضع داعش را در روستای "ریاض" واقع در محدودە حویجە  بمباران کردند.

 در این بمباران ٤ عنصر داعش کە یکی از آنها از سرکردەهای این سازمان تروریستی بودە کشتە شدەاند.

شکست حمله تروریستهای داعش توسط نیروهای پیشمرگه 

شب گذشتە اعضای سازمان تروریستی داعش بە مقرهای نیروهای پیشمرگە در دوز خورماتو حملە کردند، کە حملە آنها از سوی نیروهای پیشمرگە دفع شد.
یکی از فرماندهان نیروی پیشمرگه در این منطقه در اینبارە  گفت: " شب گذشتە اعضای سازمان تروریستی داعش در منطقە زرگە واقع در غرب خورماتو  بە مواضع پیشمرگە حملە کردند کە این حملە آنها از سوی نیروهای پیشمرگە در هم شکستە شد".
هم‌زمان، محمد فایق، مسئول رسانەای فرمانداری خورماتو دراین باره گفت : "یک افسر و سە پییشمرگە زخمی شدەاند کە وضعیت سلامتی آنها خوب می‌باشد". 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر