ایران نیوز

دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۶

دیدار هیأت ک.ن.ک با رییس پارلمان اقلیم

کنگره ملی کردستان-ک.ن.ک اخیراً تلاش‌های خود را برای متحد نمودن کردها و تشکیل "کنگره ملی کرد" بیشتر نموده است. هیأتی از این سازمان امروز ساعت ۱۰ صبح به دیدار دفتر محمد یوسف رییس پارلمان اقلیم کردستان رفتند
طاهر کمالی‌زاده جانشین رؤسای مشترک ک.ن.ک امروز صبح در صدر هیأتی به دفتر دکتر یوسف محمد رییس پارلمان اقلیم کردستان رفته و از طرف ایشان مورد پیشوازی قرار گرفت. کاموران بَرواری و پروین عزیز از اعضای ک.ن.ک نیز در این دیدار، طاهر کمالی‌زاده را همراهی می‌کردند. پروا علی نماینده جنبش گوران (تغییر) نیز در این ماسم حضور داشت.
این دیدار با نشستی رسانه‌ای همراه بود و برخی از اعضای شرکت کننده به اظهارنظر در این باره پرداختند. کاموران برواری در این نشست خبری عنوان کرد که آن‌ها به‌عنوان ک.ن.ک از دکتر یوسف محمد و هم‌چنین جنبش گوران (تغییر)‌خواسته‌اند تا در زمینه متحد نمودن کردها و تشکیل کنگره ملی کرد تلاش‌های خود را افزایش دهند. وی گفته است که درخواست آن‌ها از طرف هیأت میزبان مورد قبول قرار گرفته است.
کاموران برواری در همین رابطه گفته است که پلاتفرم مشترک برای اتحاد ملی کردها در تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوییه (۲۴ الی ۲۵ تیرماه ۹۶) در شهر سلیمانی برگزار خواهد شد. دکتر برواری هم‌چنین خاطر نشان ساخته است دیدارهایی که تاکنون با تمامی احزاب داشته‌اند، مثبت بوده است.

هیأت ک.ن.ک از تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) سلسله دیدارهایی را با تمامی احزا چهار بخش کردستان آغاز نموده است. انتظار می‌رود این دیدارها به تشکیل کنگره ملی کرد در آینده‌ای نزدیک بیانجامد. اگرچه تلاش‌ها برای تشکیل این کنگره و اتحاد کردهای هر چهار بخش کردستان تاکنون به دلایلی به شکست انجامیده است، اما امیدها برای موفقیت این دور از مذاکرات، روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر