ایران نیوز

یکشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۶

کنفرانس رایزنی اتحاد ملی کرد در دومین روز خود ادامه دارد

کنفرانس رایزنی برای اتحاد ملی کردها با حضور بیش از ۶۰ حزب سیاسی و ۳۵۰ میهمان از هر چهار بخش کردستان در تالار هنر شهر سلیمانی از دیروز آغاز بکار کرده است. این کنفرانس امروز نیز ادامه دارد
این کنفرانس که به‌منظور گفتگو و رایزنی درباره پیدا نمودن راهکارهایی برای اتحاد ملی و تشکیل کنگره ملی کرد تشکیل شده‌، با تلاش‌های کنگره ملی کردستان (ک.ن.ک) در چند ماه اخیر، به انجام رسیده است. این سازمان کردستانی در ماه‌های اخیر سلسله دیدارهایی را با تمامی احزاب مهم کرد در هر چهار بخش کردستان داشته و برای برگزاری این نشست‌ دو روزه مقدماتی را فراهم نمود.
در این کنفرانس که تا عصر امروز ادامه خواهد داشت، بیش از ۶۰ حزب سیاسی و ۳۵۰ تن از فعالان مدنی، روشنفکران، آکادمیسین‌ها، نویسندگان، شخصیت‌های کرد و اساتید دانشگاه از هر چهار بخش کردستان نیز حضور دارند.
شایان ذکر است که حزب دمکرات کردستان عراق (بارزانی‌ها) علیرغم دعوت شدن به این کنفرانس، به دلایل نامعلومی شرکت نکرده است. کارشکنی این حزب (عشیره) بر سر راه تشکیل کنگره ملی، در دوره قبل (۲۰۱۲) به شکست این گفتگوها انجامید. این دوره از رایزنی‌ها، با انتقادات تلویحی و صریح شرکت کنندگان از این موضع پ.د.ک همراه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر