ایران نیوز

سه‌شنبه، تیر ۱۳، ۱۳۹۶

حکومت اقلیم کردستان: ایران حمله به شهروندان مدنی و خاک اقلیم کردستان را متوقف کند

حکومت اقیلم کردستان با انتشار بیانیه‌ای توپباران مناطق مرزی اقلیم کردستان توسط حکومت ایران را محکوم کرد.
آژانس خبررسانی کُردپا، حکومت اقلیم کردستان توپباران مناطق مرزی اقلیم کردستان را توسط حکومت ایران محکوم و سرکنسول ایران در اربیل را احضار کرد.

حکومت اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای بر اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور یکدیگر تأکید و عنوان می‌کند: "در میان مشکلات میان حکومت اسلامی ایران و احزاب اپوزیسیون آن طرف هیچکدام نیستیم."

در این بیانیه حکومت اقلیم کردستان همزمان که این توپباران را محکوم می‌کند، از حکومت ایران می‌خواهد که حمله به شهروندان مدنی و خاک اقلیم کردستان را متوقف کند.

حکومت اقلیم کردستان در بیانیه خود از احضار سرکنسول ایران در اربیل خبر داده که تا مراتب اعتراض خود را به تهران اعلام کند.

روز دوشنبه دوازدهم تیرماه، سپاه پاسداران مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

ارتفاعات "هلگورد" در منطقه "بالکایتی" و نواحی "کونەری،قبروکان، کیفارستان، ریزان و گردوگوی" مناطقی بودند که هدف آماج حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران قرار گرفتند.

فرماندار چومان درباره توپباران مناطق مرزی اقلیم کردستان به رسانه‌ها اعلام کرده است: در نتیجه این توپباران یک تن زخمی و خسارات چشمگیری به محیط زیست منطقه وارد شده است.

سال گذشته، سپاه پاسداران سه مرتبه مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق را توپباران نمود که این حملات واکنش مسئولان اقلیم کردستان را درپی داشت.

خردادماه سال جاری، سپاه پاسداران حکومت ایران توپخانه‌ای را در مرز "کیله‌شین" از توابع شهرستان اشنویه در استان آذربایجان‌غربی مستقر کرد.

سپاه پاسداران هدف از استقرار این توپخانه را مقابله با نیروهای احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران اعلام کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر