ایران نیوز

سه‌شنبه، تیر ۲۰، ۱۳۹۶

توهین و بی احترامی به مادر رامین حسین پناهی و بی خبری از مطلق از سرنوشت وی


علی‌رغم گذشت بیش از دو هفتە از بازداشت رامین حسین پناهی سرنوشت وی در هالەای از ابهام می‌باشد و مادر وی نیز از سوی نیروهای امنیتی مورد بی احترامی قرار گرفتە است.
بر پایە گزارش رسیدە بە “هەنگاو”، صبح امروز بعد از مراجعه مادر رامین حسین پناهی به اداره اطلاعات شهر سنندج، این مادر سالخورده توسط ماموران این اداره مورد توهین و بی احترامی قرار گرفت.
با وجود پیگیری های مکرر خانواده “رامین حسین پناهی” و مراجعه به نهادهای امنیتی، تاکتون از سرنوشت رامین حسین پناهی هیچ گونه خبری در دست نیست.
مادر سالخوردەی این فعال سیاسی کُرد میگوید که به اداره اطلاعات شهر سنندج مراجعه کردیم، آنها می گویند که رامین در دست اطلاعت سپاه است، به اطلاعت سپاه پاسداران مراجعه کردیم، آنها می گویند که رامین در دست وزارت اطلاعات است. آنها حتی به ما نمیگویند که رامین کجاست و یا آیا زنده است یانه.
گفتنی است که ۱۷ روز از بازداشت و زخمی شدن رامین حسین پناهی گذشته است؛ با وجود پیگیری های مکرر خانوادە این فعال سیاسی تاکنون هیچ گونه خبری از سرنوشت وی در دست نیست.
روز دوم تیرماە “رامین حسین پناهی” در شرایطی که مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل میشود.
پس از از این حادثه فشار نیروهای امنیتی، اطلاعاتی به خانوادە حسین پناهی را شدت گرفتەو چهار نفر از اعضای این خانوادە را به نام های ” افشین حسین پناهی، زبیرحسین پناهی و احمد حسین پناهی را بازداشت کرده، و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.
خانوادە حسین پناهی در این مدت و طی چندین بیانیه و نامه به سازمانهای جهانی حقوق بشر و تمامی فعالان حقوق بشری و …خواستار پشتیبانی از رامین حسین پناهی و آزادی افشین زبیر و احمد و همچنین ممانعت و جلوگیری از حادثەای دیگر نسبت به خانواده حسین پناهی شدەاند.
همچنین سازمان عفو بین‌الملل هم ، با انتشار بیانیه‌ای از «ناپدید شدن شهروندان کرد» و «برخوردهای انتقام‌جویانه با خانواده آنان» انتقاد کرد و خواستار توقف این گونه اقدامات شد.
‎در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است که یک روز پس از بازداشت رامین حسین‌پناهی، مأموران سپاه پاسداران به منزل پدر و مادر او یورش برده و برادر او افشین حسین‌پناهی و نیز سه تن دیگر از بستگان او به نام‌های انور حسین‌پناهی، احمد حسین‌پناهی و زبیر حسین‌پناهی را بازداشت کرده‌اند.
‎عفو بین‌الملل می‌گوید هیچ‌یک از این افراد در درگیری با مأموران سپاه نقشی نداشته و تنها با اهداف «انتقام‌جویانه و ایجاد فضای رعب و وحشت» بازداشت شده‌اند.
‎به گفته این نهاد مدافع حقوق بشر، بازداشت این افراد همراه با خشونت صورت گرفته و سرنوشت و محل نگهداری آنان نامعلوم است.
‎در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است که خانواده رامین حسین‌پناهی نسبت به احتمال «شکنجه و اعدام فراقضایی» او به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.
‎این نهاد مدافع آزادی بیان همچنین خواستار دسترسی رامین حسین‌پناهی، شهروند کرد، به وکیل مدافع و امکانات پزشکی مناسب و نیز برخورداری او از یک محاکمه عادلانه بدون توسل به مجازات اعدام شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر