ایران نیوز

جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۹۶

محرومیت عثمان مصطفی‌پور از حق آزادی مشروط و مرخصی پس از بیست و شش سال حبس

دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران همچنان با آزادی مشروط و مرخصی عثمان مصطفی‌پور، قدیمی‌ترین زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان ارومیه مخالفت می‌کند.
خبررسانی کُردپا، پس از بیست و شش سال حبس، عثمان مصطفی‌پور، زندانی سیاسی کُرد اهل پیرانشهر همچنان از حق آزادی مشروط و مرخصی محروم است.
یکی از بستگان نزدیک عثمان مصطفی‌پور به خبرنگار کُردپا در پیرانشهر اعلام کرد: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر و مراجعه خانواده مصطفی‌پور به دستگاه قضایی، مسئولان این نهاد قضایی با آزادی مشروط و مرخصی عثمان مخالفت می‌کنند.
او گفت: مسئولان دستگاه قضایی بر عدم آزادی عثمان مصطفی‌پور تا پایان دوران محکومیت تأکید کرده‌اند.
وی عنوان کرد: هشت سال از دوران محکومیت ٣٥ ساله عثمان‌ مصطفی‌پور باقی مانده و باید این هشت سال را در زندان مرکزی ارومیه سپری کند.

آقای مصطفی‌پور به دلیل بیش از دو دهه حبس در زندان و شکنجه‌ی ماموران امنیتی، مبتلا به بیماری قلب و درد و التهاب مفاصل شده است.
این فعال سیاسی کُرد شهریورماه ٧٠ در منطقه‌ی "ترگور" ارومیه بازداشت و بعدها به اتهام "عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون" حکومت اسلامی ایران به ٢٥ سال زندان تعزیری محکوم شده و اواخر سال ٩٢ نیز پس از ٢٣ سال بازداشت، شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر ارومیه به ریاست قاضی "چابُک" حکم زندان عثمان مصطفی‌پور را به ٣٥ سال حبس تعزیری تغییر داد.

دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران، حکم ده سال حبس برای عثمان مصطفی‌پور را به دلیل درگیری با نیروهای سپاه صادر کرده است.

عثمان در طول دوران زندانش از حق مرخصی محروم بوده و دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی، حتی به وی اجازه شرکت در مراسم ختم عزیزانش را ندادند.

عثمان مصطفی‌پور سال ٩٠ در رنج‌نامه‌ای از بازرس ویژه حقوق بشر سازمان ملل، دیدبان حقوق بشر و مجامع جهانی و ملی حقوق انسان و همه انسان‌های آزاد و آزادی خواه و وجدان‌های بیدار در سراسر ایران و جهان درخواست درخواست کرده بود که با تحقیق پیرامون روند دادگاهی و تباه شدن بیست سال از عمر و جوانی وی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران اجازه ندهند که جوانان دیگر از این سرزمین چنین عمر و جوانی‌شان را بر اساس ادعا و ادله بی اساس تباه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر