ایران نیوز

دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۶

با اعزام کاروان‌های مذهبی از مشهد به ٢٠٠ نقطەی کرماشان، آسمیلاسیون فرهنگی کوردستان وارد فاز جدیدی شد

کوردستان میدیا: کوردها که از زمان‌های باستان تا به امروز در فضایی غیر دینی و پیروی از همزیستی آئینی روزگار می‌گذراندن، همیشه هدف اصلی برنامەهای فاشیستی حکومت‌های ایران برای ایجاد تنش و یا اداغام آن‌ها در فرهنگ قوم-طبقەی حاکم بودەاند.

بنابر گزارشی از خبرگزاری حکومتی "مهر" حسن موحد، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرماشان طی نشستی مطبوعاتی در روز یکشنبه ١١ تیر ١٣٩٦ اظهار داشت: برای سهولت دسترسی به بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام ما صاحب خیمه رضوی شدیم و سر جادهای که به بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام وصل می شود این خیمه را وصل می‌کنیم.

در این نمایش مذهبی، روحانیون با سواستفاده از باوهاری دینی و ناآگاهی جمعی اقدام به برافراشتن چادر و خیمه در مناطق محروم کرده و به مردم اعلام می‌کنند که اگر توان زیارت قبر امام رضا را ندارند می‌توانند به صورت نیابتی به زیارت چادر یا خیمەهای مذکور بپردازند که در واقع همان ثواب زیارت مستقیم در مشهد را دارد چرا که آنان این اجازه را از امام زمان گرفتەاند تا مردم به زیارت خیمەهای نیابتی بپردازند.

حسن موحد با اعلام تاسیس نمایندگی امام رضا در شهرستان‌ها افزود: امسال اولین سال شکل‌گیری نمایندگی آستان قدس رضوی است. او در ادامه گفت: این حرکت، جریان سازی عظیم فرهنگی در داخل و خارج از کشور است و در جای جای حضور کاروان خدام حرم رضوی موج عظیمی از شور و اشتیاق و عشق به اهل بیت علیهم السلام موج می‌زند.

در واقع رژیم ایران از اجرائی کردن چنین طرح‌هایی به دنبال رسیدن به چندین هدف به صورت همزمان است. از آنجا که کرماشان به عنوان بزرگترین استان کوردستان دارای گویش‌های متعدد کوردی و نیز انواع مذاهب است بی‌شک اولین هدف این عمل خرافەای، ایجاد و عمیق کردن شکاف‌های مذهبی در کردستان است. علاوه براین، چنین تیم‌هایی که بی‌شک از حمایت اطاق‌های فکری نهادهای امنیتی-اطلاعاتی ایران برخوردار است با حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات سعی در جذب جوانان به این سازمان‌ها دارند.

همچنین برگزیدن کرماشان به عنون نقطەی آغازین فعالیت‌های عوام فریبانه و مذهبی توسط حکومت فاشیستی ایران و وسعت یافتن دامنەی این فعالیت‌ها به ویژه در سال‌های اخیر خبر از شتاب‌ رژیم سلامی ایران در اجرائی کردن برنامەهای آسمیلاسیون فرهنگی ملت کرد و از سوی دیگر یادآور خرافەپراکنی‌ها، تحجرات و عوام‌فریبی‌های قرون وسطایی می‌باشد.

طراحی و اجرای برنامەهای مدون آسمیلاسیون فرهنگی ملت کورد بدست حکومت‌های ایرانی طی ادوار مختلف تاریخی از اصول لایتغیر حکومتداری در ایران بوده است. در همین راستا سواستفاده از دین و مذاهب مختلف برای هم نوا کردن کوردها با مرکز از اصلی‌ترین حربەهای این برنامەی فاشیستی بوده و می‌باشد که به ویژه در دوران زمامداری رژیم اسلامی ایران به شدت تمام از سیاست مذکور در راستای ضربه زدن به جنبش آزادیخواهانه کوردستان بهرەها بردەاند.

همچنین بنابر گزارشاتی که چند وقت پیش به سایت کوردستان میدیا رسیده بود، رژیم ایران اقدام به اعزام ١٨٠٠ روحانی از شهرهای دیگر به کرماشان جهت انجام تبلیغات مذهبی و مغزشویی جوانان کورد کرده است که در واقع تائید است بر این مدعا که جمهوری اسلامی به صورت خزنده و سیستماتیک در حال برنامەریز برای نابودی ساختار فکری-هویتی ملت کورد و به چالش کشاندن جنبش ملی-دمکراتیک کوردستان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر