ایران نیوز

سه‌شنبه، تیر ۲۰، ۱۳۹۶

داعش تائید کرد: هلاکت البغدادی/افشای نقشه جدید

داعش مرگ البغدادی رهبر خود را تائید کرد. همزمان یک خبرگزاری آمریکايی گزارش داد: نقشه داعش برای ادامه بقا فاش شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، داعش امروز با صدور بیانیه ای با تائید کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه اعلام کرد به زودی نام خلیفه جدید را اعلام خواهد کرد.
داعش دو روز پیش، ممنوعیت سخن گفتن درباره مرگ البغدادی را لغو کرده بود.

داعش همچنین در این بیانیه کوتاه از اعضای این گروه خواسته در پایگاه‌های خود بمانند و به مقاومت ادامه دهند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کشتن سرکرده یک سازمان تروریستی روش موثری برای از هم پاشیدن انسجام درونی آن است.

به گفته آنها، اگر سرکردگان گروه های تروریستی با موفقیت مورد هدف قرار گیرند احتمال پایان یافتن کار آن گروه بسیار زیاد است. احتمال شکست و مقابله با اقدامات گروه هایی که سرکردگان آنها کشته شده اند بسیار بیشتر از گروه هایی است که سرکردگان شان هنوز زنده هستند.

بعلاوه نتایج مطالعات بعمل آمده نشان می دهد که در صورت کشته شدن سرکرده یک گروه تروریستی، شدت حملات و اقدامات تخریبی آنها کاهش خواهد یافت.

نقشه داعش برای ادامه

آسوشیتدپرس نقشه‌های داعش برای ادامه بقا پس از شکست‌های اخیر را فاش کرد. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منبعی که نامش را فاش نکرد، نوشت: داعش در تلاش است با کمک گروه های جهانی، زیرساخت های سازمانی جدیدی برای ادامه بقا ایجاد کند. 

بر پایه این گزارش، به زودی گروهی متشکل از پسمانده های گروه شکست خوردۀ داعش و شماری از گروه ها و سازمان های افراطی بومی در عراق و سوریه و دیگر کشورهای جهان، اعلام موجودیت خواهد کرد. 

به گفتۀ آسوشیتدپرس، این گروه ها در حال حاضر، به صورت اینترنتی با یکدیگر در تماس هستند تا بتوانند تشکیلات جدید را ساماندهی کرده و سازمان جدید را در آینده راه اندازی کنند. 

گروهِ جدید، شامل گروهک های کوچکی از تروریست های فراری از منطقه درگیری در عراق و سوریه به اضافه عناصر تازه ای خواهد بود که هیچ گاه در جنگ شرکت نداشتند. 

این خبرگزاری آمریکایی اذعان کرد که شکست داعش در موصل عراق و محاصره شدنِ پسمانده های این گروه در رقۀ سوریه، دولت خلافت ادعایی شان را نابود کرد به همین سبب این گروه تروریستی، نقشه ای جدید با نرمش هر چه بیشتر را در دستور کار قرار داد تا بتواند با چالش های پیش رو، مقابله کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر