ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۶

جاده استراتژیک رقا به دست مبارزان ق.س.د افتاد

در ادامه کارزار خشم فرات، مبارزان امروز موفق شدند پس از نبردی سنگین، کنترل جاده استرتژیک شهر رقا به بدست گیرند. از دیروز تا لحظه تهیه گزارش، دستکم ۷۲ تبهکار به هلاکت رسیده‌اند
کارزار آزادسازی رقا، ۲۸ مین روز از مرحله پنجم خود را تحت عنوان "نبرد بزرگ" در درون شهر رقا پشت سر می‌گذارد. مبارزان تاکنون توانسته‌اند چندین محله را به تصرف خود درآورده و خود را به منطقه قدیمی رقا در مرکز شهر برسانند. داعش دیروز حمله گسترده‌ای را به محله هشام عبدالملک در جنوب این شهر تدارک دید که در نتجه آن بنردی سخت میان مبارزان و تبهکاران درگرفت. این نبرد تا صبح امروز ادامه یافت و مبارزان توانستند آن را به تمامی دفع نمایند. در این درگیری‌ها ۱۲ تبهکار به هلاکت رسیده و یک خودروی بمبگذاری شده نیز منهدم شد. ۴ مبارز در این بنرد نیز به شهادت رسیده و ۳ تن دیگر نیز مجروح شدند.
در محله قدیمی رقا نیز دیروز نبردها ادامه داشت و دستکم ۹ تبهکار نیز در آن محله به هلاکت رسیدند. محله الدریه در غرب رقا نیز امروز صبح درگیری‌های شدیدی روی داد که هلاکت ۱۱ تبهکار را در پی داشت. گزارش شده که ۳ هواپیمای جاسوسی تبهکاران نیز در این محله منهدم شده‌اند که لاشه یکی از آ‌ن‌ها به کنترل مبارزان درآمد. ق.س.د گفته است در درگیری‌های صبح امروز در این محله، یکی از مبارزانش به شهادت رسیده و ۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.
در مرکز رقا نیز مبارزان توانستند کنترل یک جاده استراتژیک به‌نام "جاده سیف الدوله" را به دست بگیرند. این جاده به مسجد بزرگ شهر منتهی می‌شود. گفته می‌شود در این نبرد سهمگین که تا امروز صبح بدون وقفه ادامه داشته، دستکم ۲۷ تبهکار کشته شده‌اند.
در جنوب شرقی رقا نیز ضدحمله تبهکاران به تمامی دفع شد. در این درگیری‌ها ۲ خودروی حمل دوشکا به همراه ۱۰ سرنشین‌شان منهدم شدند. در شمال شهرک رتلیه نیز از امروز صبح درگیری‌ها آغاز شده است که تا لحظه تهیه خبر ۳ تبهکار در آنجا کشته شده‌اند. جنازه یکی از تبهکاران به همراه مقادیری مهمات به کنترل مبارزان درآمده است.

پیشروی‌ها به سوری قلب رقا هم‌چنان ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر