ایران نیوز

یکشنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۶

افزایش حملات ارتش ترکیه به کانتون عفرین

NNSROJ: همزمان با افزایش احتمال لشکر کشی ترکیه به کانتون عفرین،ارتش این کشور برای چندمین بار در طی هفته گذشته روستاهای تابعه این کانتون و منطقه شهبا را آماج حملات توپخانه ای خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری هاوار توپخانه های ارتش ترکیه از بامداد روز شنبه ۲۱ جولای روستاهای "باسیلا و جلبَر" در منطقه شیرآوا از توابع کانتون عفرین را هدف قرار داده اند.
همزمان با این حملات گروه های جهادی نیز به مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک و گروه جیش الثوار در روستاهای "حربل، شیخ عیسی و تل مدیق" در منطقه شهبا آماج حملات خود قرار داده اند.
در حملات امروز چندین بار کمپ آواره های "روباروک" در منطقه شیران هدف قرار داده و چندین غیرنظامی مجروح شده اند.
تشدید حملات ارتش ترکیه در حالی است که رسانه های آلمان از افزایش احتمال حمله ارتش ترکیه به کانتون عفرین خبر می دهند.
کانال خبری NTV گزارش کرده که ارتش ترکیه حدود ۷ هزار تن از نیروهای نظامی و شمار زیادی از خودروهای زرهی را در شمال استان حلب و در جوار مرز کانتون عفرین مستقر کرده است.
این گزارش می افزاید که ۱۳ هزار تن از نیروهای جهادی تحت حمیت ترکیه نیز خود را برای یورش به کانتون عفرین آماده کرده اند.
این کانال خبری به نقل از رسانه های ترکیه گزارش کرده که این حمله ۱۰ هفته به طول خواهند انجامید و همزمان با عملیات زمینی جنگنده های این کشور نیز مواضع نیروهای کُرد را هدف قرار خواهند داد.
روزنامه شرق الاوسط به نقل از سیپان حمو گزارش کرده بود که ۵۰۰ تن از اعضای گروه "جیش الثوار" و شماری از اعضای ی.پ.گ که پیشتر برای مشارکت در عملیات رقه به این منطقه اعزام شده بودند برای دفاع از عفرین و روستاهای تابعه آن به این منطقه بازگشته اند.
در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون غیر نظامی در کانتون عفرین و روستاهای تابعه آن زندگی می کنند. مقام های این کانتون اعلام کرده اند که از آغاز بحران سوریه بیش از نیم میلیون غیرنظامی از بیم جنگ و درگیری به این کانتون پناه آورده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر