ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:تداوم حملات و تجاوزات ارتش ترکیه به کانتون عفرین ,سخنرانی مسعود بارزانی در پارلمان اروپا ,کشته شدن 13 سرکرده داعش در سوریه,بە زودی آزادسازی دوپایتخت خلافت اسلامی را اعلام می‌کنیم,شیخ جعفر: داعش برای حمله وسیع به مناطق کوردی برنامه ریزی کرده است,شکار تروریستهای داعش در جنگهای خیابانی رقا ادامه دارد, کشته شدن یک سرکرده داعش در موصل, رسانه های ترکیه دروغ پردازی می کنند, 22 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش, کشته و زخمی شدن 160 نظامی ارتش ترکیه در منطقه زاب اقلیم کوردستان,ناظران حقوق بشر در سوریه: رهبر داعش کشته شد / پنتاگون: نمی‌توانیم تایید کنیم, آغاز عملیات آزادسازی حویجه به‌ بعد از آزادسازی تلعفر موکول شد, دیدار هیئت وزارت پیشمرگه کوردستان و ارتش عراق فدرال از واشنگتن,درگیریهای سنگین در رقا ادامه دارد,سرنگون شدن یک جنگنده سوری توسط مخالفان,گروه دیگری از نظامیان ترکیه‌ای وارد قطر شدند,کشته شدن تعدادی از تروریستهای داعش,23 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,خنثی سازی برنامه حمله تروریستهای داعش,عملیات آزادسازی روستای امام غربی آغاز شد
عملیات آزادسازی روستای امام غربی آغاز شد 

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی روستای امام غربی در غرب استان نینوا را آغاز کردند.
سرهنگ احد جبوری از فرماندهان عملیات استان نینوا اعلام داشت؛ نیروهای عراقی عملیات نظامی را برای آزادسازی روستای امام غربی در تابعه ناحیه گیاره در غرب استان نینوا آغاز کرده اند.

پیشتر تروریستهای داعش با حمله به این روستا توانسته بودند کنترل این روستا را از دست نیروهای عراقی خارج کنند.

خنثی سازی برنامه حمله تروریستهای داعش

نیروهای پیشمرگە کوردستان نقشە حمله تروریستهای داعش را خنثی کردند.
نیمە شب گذشتە، سەشنبە بیستم تیرماه، تروریستهای مسلح داعش در روستای (مسلسە) در صدد نفوذ بە مواضع نیروهای پیشمرگە کوردستان در منطقەی الربیعە بودند.
تروریستهای داعش کە اکثر آنان عراقی بودە، در تلاش بودند تا حملات انتحاری را علیه نیروهای پیشمرگه کوردستان انجام دهند اما اقدامات سریع نیروهای پیشمرگە، نقشەی آنها را خنثی و همەی تروریستها کشتە شدند.

تداوم حملات و تجاوزات ارتش ترکیه به کانتون عفرین 

وزیر دفاع کانتون عفرین ازشهید و مجروح شدن روزانۀ غیرنظامیان ساکن این کانتون در نتیجۀ حملات ارتش ترکیه و گروه های وابسته به آن خبر داد.
وزیر دفاع کانتون عفرین گفت : در نتیجۀ حملات و تجاوزات ارتش ترکیه و گروه های تحت حمایت این کشور، هر روز غیر نظامیان کانتون عفرین شهید یا مجروح می شوند.
بهجت عزت در مصاحبه با خندان گفت: «ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آنها در گسترۀ وسیعی از مرزهای کانتون عفرین و منطقۀ شهبا اقدام به حمله و گلوله باران این مناطق می کنند.»
وی در مراسم تشییع یکی از قربانیان این حملات گفت: «هر روز شهید و مجروح داریم. هر روز تشییع جنازه داریم. اینک هم در مراسم تشییع پیکر شهیدی هستیم که بر اثر گلوله باران آنها جان خود را از دست داده است.»
سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه با توجه به تحرکات نظامی ترکیه و متحدانش در سوریه، دربارۀ احتمال حمله به کانتون عفرین هشدار داده است. به گفتۀ این سازمان هدف ارتش ترکیه و متحدانش حمله به مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق (YPG) و ارتش دموکراتیک سوریه است.

23 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 


نیروهای ائتلاف 23 حمله هوایی تازه را علیه مواضع تروریست های داعش در عراق فدرال و سوریه به انجام رساندند.
در بیانیه نیروهای ائتلاف آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف 21 حمله هوایی را علیه مواضع تروریست ها در مناطق رقه ، البوکمال و دیرالزور به انجام رسانده اند.
همچنین در بیانیه ائتلاف آمده است که جنگنده های این ائتلاف 2 حمله هوایی را نیز در عراق فدرال علیه مواضع داعشی ها صورت داده اند که این حملات در مناطق موصل و تلعفر بوده اند. در این حملات علاوه برهدف قرار گرفتن چندین پایگاه تروریست ها دهها نفر از آنان نیز کشته و زخمی شده اند.


کشته شدن تعدادی از تروریستهای داعش 

یک منبع نظامی از ارتش عراق فدرال اعلام داشت ؛ دیروز سه شنبه 11-7-2017 تعداد 10 نفر از تروریستهای داعش که از منطقه تلعفر به موصل نفوذ کرده بودند و نیز 6 تروریست دیگر در منطقه موصل قدیم توسط نیروهای عراقی از پای درآمدند.
این منبع افزود؛ بالگردهای نظامی عراقی توانستند 10 نفر تروریست داعش را که قصد نفوذ به روستاهای اطراف شهر موصل را داشتند هدف قرار داده و از پای درآورند.

وی همچنین افزود ؛ 6 نفر دیگر از تروریستهای داعش نیز در خلال عملیات پاکسازی منطقه موصل قدیم هدف بالگردهای عراقی قرار گرفته و کشته شدند.

گروه دیگری از نظامیان ترکیه‌ای وارد قطر شدند 

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که گروه دیگری از نظامیان ترکیه‌ای وارد این کشور شدند.
وزارت دفاع قطر از ورود شمار دیگری از نیروهای ترکیه به پایگاه هوایی الجدید خبر داد. بر اساس این گزارش، این نیروها مانورهای مشترک خود را در چارچوب توافق‌های دوجانبه بین دولت قطر و ترکیه آغاز می‌کنند.
پارلمان ترکیه هفتم ماه جاری میلادی لایحه قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن نیروهای مسلح ترکیه می‌توانند در خاک قطر مستقر شوند.
عربستان سعودی و متحدانش قطر را به حمایت از گروه‌های «تندرو» متهم کرده و تمامی روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند. قطر این اتهام را رد کرده و اقدام این کشورها علیه خود را «محاصره» نامیده است.
عربستان، امارات، بحرین و مصر شروط سیزده‌گانه‌ای را برای حل بحران با دوحه مطرح کرده‌اند که یکی از این شروط بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر است که هنوز رسما تاسیس نشده است.

سرنگون شدن یک جنگنده سوری توسط مخالفان 

نیروهای اپوزیسیون سوری از ساقط کردن یک فروند هواپیمای جنگی رژیم اسد در شرق دمشق خبر دادند.
سعید الحاج، مسئول رسانه ای یک گروه مخالف مسلح رژیم اسد با نام "ارتش شیران شرق" اعلام کرد ؛ نیروهای وابسته به این گروه با شلیک ضد هوایی به جنگنده سوخو22 رژیم اسد که در حال بمباران منطقه أم رمم در شرق دمشق بود، آن را سرنگون کردند.
درگیری ها در این منطقه از اوایل ماه ژوئن بین نیروهای رژیم اسد و مخالفان در جریان است.

درگیریهای سنگین در رقا ادامه دارد 

در دو جبهه شرقی و غربی رقا، درگیری‌های شدیدی مابین مبازرزان ق.س.د و تروریستهای داعش در جریان است.
مبارزان از سمت دو جبهه غربی و شرقی رقا، در دو محله الدریه و محله قدیمی رقا پیشروی‌های خود را به سوی مرکز این شهر ادامه می‌دهند.
در این محلات درگیری شدیدی در جریان است. در هفته گذشته صدها تن از اعضای داعش به قتل رسیده‌اند. در درگیری‌های امروز و شب گذشته نیز تا‌کنون ۲۷ تروریست از پای درآمده، شمار زیادی زخمی شده و مقادیر قابل توجهی نیز مهمات نظامی به دست مبارزان افتاده است.
این پیشروی‌ها، همزمان با نجات صد‌ها غیرنظامی همراه بوده و نیروهای مبارز سوریه دمکراتیک بیش از 400 نفر از شهروندان این شهر را از دست تروریستهای داعش آزاد کرده اند.

 دیدار هیئت وزارت پیشمرگه کوردستان و ارتش عراق فدرال از واشنگتن 

شب گذشته یک هیئت مشترک از وزارت پیشمرگه کوردستان و وزارت دفاع عراق فدرال وارد واشنگتن پایتخت آمریکا شدند.
به گفته منابع خبری هدف از این دیدار رساندن پیام درخواست تداوم همکاریهای 72 کشور عضو ائتلاف ضد داعش و حمایت آنها از نیروهای عراقی و کوردستانی در جهت از بین بردن سازمان تروریستی داعش می باشد.
قابل ذکر است که این سفر چند روز به درازا خواهد کشید و هیئت های مذکور با مقامات نظامی و سیاسی در آمریکا دیدار و گفتگو خواهند کرد.

 آغاز عملیات آزادسازی حویجه به‌ بعد از آزادسازی تلعفر موکول شد 

مسئول نیروهای پیشمرگه اقلیم کوردستان در محور کرکوک از توافق نیروهایش با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در خصوص موکول کردن عملیات آزادسازی حویجه در جنوب غربی استان کرکوک به بعد از عملیات آزادسازی شهر تلعفر در استان نینوا خبر داد.

وستا رسول در اظهاراتی پس از دیدارش با هیئت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در کرکوک، گفت: با این هیئت در خصوص موضوع آزادسازی حویجه و تحرکات گروه تروریستی داعش در مرزهای استان کرکوک و داقوق گفتگو کرده و با این هیئت در خصوص اولویت دادن به آزادسازی شهر تلعفر پیش از شهر حویجه به توافق رسیدیم.
رسول افزود: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش بر حمایت خود از نیروهای پیشمرگه برای آزادسازی حویجه و محافظت از استان کرکوک تأکید کرده؛ چراکه به اعتقاد این ائتلاف تداوم حضور اعضای گروه داعش در حویجه همچنان خطری برای اکثر مناطق کوردنشین در استان‌های کرکوک، دیالی و صلاح‌الدین به شمار می‌رود.

ناظران حقوق بشر در سوریه: رهبر داعش کشته شد / پنتاگون: نمی‌توانیم تایید کنیم 

گروه ناظر بر تحولات سوریه روز سه شنبه به خبرگزاری رویترز گفت «اطلاعات تایید شده‌ای» در اختیار دارد که ابوبکر البغدادی رهبر گروه افراطی موسوم به دولت اسلامی یا داعش کشته شده است.
یکی از مدیران گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا به رویترز گفته است، اطلاعات تایید شده‌ای از رهبران – از جمله یکی از رهبران سطح اول – داعش در دیرالروز در دست داریم. همزمان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هیچ اطلاعات جدیدی وجود ندارد که براساس آن بتوان مرگ «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش را تایید کرد.
رامی عبدالرحمن در ادامه گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت، منابعی در داعش به منابع ما در دیرالزور در شرق سوریه گفته‌اند که ابوبکر البغدادی مرده است، «اما آنها زمان مرگ را نگفته‌اند.»وزارت دفاع روسیه اواخر خرداد ماه از احتمال کشته شدن البغدادی در حملات هوایی اخیر آن کشور در حومه شهر رقه در سوریه گفته بود، اما وزارت دفاع آمریکا گفته بود که نمی‌تواند آن را تایید کند.
به نوشته رویترز، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید اطلاعات جدیدی در دست ندارد که بتواند خبر کشته شدن البغدادی را تایید کند. دیگر مقام‌های ایالات متحده نیز هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. وبسایت های مرتبط با داعش نیز مطلبی درباره مرگ احتمالی البغدادی منتشر نکرده اند. این در حالی است که تروریستهای افراطی گروه داعش، هم در عراق فدرال و هم در سوریه، در طول چند ماه گذشته تحت فشار زیادی قرار گرفته بخش‌های بزرگی از تصرفات خود را از دست داده‌اند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق فدرال روز دوشنبه رسما آزادی کامل موصل را اعلام کرد. از موصل دومین شهر بزرگ عراق فدرال مانند رقه در سوریه، با عنوان مرکز خلافت خودخوانده داعش یاد می‌شد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز سه شنبه در یک پیام کوتاه در توئیتر از «پیروزی‌های بزرگ علیه داعش» گفت. 

سخنرانی مسعود بارزانی در پارلمان اروپا 

 مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان در پارلمان اروپا در خصوص همه‌پرسی و جنگ داعش سخنرانی ایراد نمود.
مسعود بارزانی، در سخنرانی خود در پارلمان اروپا، به تاریخ ملت کوردستان با عراق فدرال پرداخت و اعلام کرد که کوردها در طول تاریخ دچار فاجعه‌ها زیادی شدند. متن سخنرانی مسعود بارزانی:
 هیئت کوردستان که حامل پیام مردم کوردستان است از نجم‌الدین کریم، عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کوردستان، هوشیار زیباری، دکتر محمد هاودیانی از کادرهای رهبری اتحادیه اسلامی و محمد سعدالدین نماینده ترکمنها و وحید یاقو هرمز نماینده مسیحیها و شیخ شامو نماینده ایزدیها تشکیل شده است.
می‌خواهیم به ما اجازه بدهید در مورد دو موضوع، نظرات خود را به شما اعلام نماییم یکی موضوع همه‌پرسی استقلال کوردستان و موضوع دیگر در خصوص ترور است. ما کوردها با تمامی اقلیتهای کوردستان، بیش از یک قرن تلاش نمودیم که شراکت واقعی را بنیاد نهیم و در این اواخر نیز خواستیم عراقی فدرال و دمکرات را پایه گذاری کنیم اما متاسفانه این تلاشها هیچگونه نتیجه‌ای نداشت. اگر روابطمان را با بغداد، به دو بخش  تقسیم کنیم می‌توانیم بگوییم مرحله اول از زمان جنگ جهانی اول تا 2003  و مرحله دوم نیز از سال 2003 تا امروز. در نخستین مرحله از این تاریخ، سنی‌ها حاکمیت عراق فدرال را در دست داشتند اما در دومین مرحله، شیعه‌ها حکمرانی کردند. ممکن است خیلی از وقتها تصور کنید که اگر همه‌پرسی استقلال کوردستان برگزار شود امنیت منطقه از بین خواهد رفت اما برعکس این موضوع، درست و صحیح است یعنی اگر همه‌پرسی صورت نگیرد امنیت منطقه متزلزل خواهد شد و مشکلات زیادی ایجاد خواهند شد.و تجربه ملل این موضوع را اثبات کرده است.
در قانون اساسی سال 2005 که کوردها با اکثریت آرا به آن رای دادند بیان شده است که پایبندی به قانون عراق فدرال باعث حفظ تمامیت ارضی این کشور خواهد شد اما متاسفانه می‌خواهم به شما بگویم که هیچ پایبندی به قانون اساسی صورت نگرفته است و قانون نیز این حق را به ما می‌دهد که این گام را برداریم.
 ما به ملت خودمان افتخار می‌کنیم که با فرهنگ مسالمت آمیز خود با همه اقلیتها و مذاهب زندگی مشترکی دارند. این تصمیم تمامی مردم کوردستان برای آینده است و ما به اینکه تمامی حقوق اقلیتهای دینی و قومی در کوردستان محفوظ باشد پایبند خواهیم بود.  ما نمی‌خواهیم بدبختیهای را که ما و نسلهای قبل از ما، آنرا دیدیم برای فرزندان خودمان باقی بگذاریم ما نیز دوست داریم که بچه‌هایمان آزاد باشند و ادامه تحصیل دهند همانند تمامی ملل جهان این حق را داریم، نمی‌دانم برای چه باید تمامی ملل حق آزادی داشته باشند اما برای ملت کورد این حق قابل قبول نیست. ما از دوستان خودمان درخواست می‌کنیم که از ما حمایت کنند اگر هم، بنا به هر دلیلی نتوانند از ما حمایت نمایند دست کم با ما مخالفت نکنند از همین حالا از شما میخواهم که نماینده‌های خود را برای نظارت بر همه‌پرسی بفرستید چرا که این روز برای ما یک روز تاریخی است و ما سالهاست انتظار این روز را می‌کشیم.
موضوع دوم جنگ با ترور است، ما افتخار می‌کنیم که با نیروی پیشمرگه و مردم کوردستان و با قهرمانی پیشمرگه‌ها، افسانه داعش را درهم شکاندیم. صدها تن از پیشمرگه‌های ما در این راه شهید شدند تا آواره‌ها نجات پیدا کنند و آواره ها از دست داعش محفوظ بمانند. اما در مورد آخرین تحولات جنگی بخصوص عملیات آزادسازی موصل، دیروز اعلام شد که این شهر آزاد شده است بله هیچ محله و منطقه‌ای از این شهر در دست داعش نمانده متاسفانه مردم این شهر دچار خسارتهای فراوانی شدند شهر بتمامی ویران شده است دو سال پیش وقتی که در مورد آزادسازی موصل برنامه‌ریزی میکردند ما اعلام کردیم که باید علاوه بر برنامه‌ریزی نظامی، برنامه ریزی سیاسی و اداری نیز صورت گیرد اما متاسفانه برنامه ریزی دوم صورت نگرفت و به فراموشی سپرده شد و من به آینده موصل زیاد خوشبین نیستم امیدوارم که اینگونه نباشد اما من در این مورد نگرانیهای دارم.
زمینه‌ها و دلایلی که باعث ظهور و پیدایش سازمانی مانند داعش در سه سال قبل شدند اگر امروز زیاد نباشند، کم نیز نیستد از این سو من نگران هستم حتی در مورد برنامه‌ریزیهای نظامی و مستقر شدن نیروهای( پیشمرگه، حشد شعبی و ارتش عراق فدرال) توافقاتی انجام دادیم در 17 اوکتبر 2016 پیشمرگه در سه جبهه نیروهای داعش را شکست دادند ارتش عراق فدرال و نیروهای پیشمرگه به این توافقات پایبند بودند اما نیروهای حشد شعبی این توافقات را پایمال کردند از این رو من نگرانیهایی دارم. 

 کشته و زخمی شدن 160 نظامی ارتش ترکیه در منطقه زاب اقلیم کوردستان 

در مدت 26 روز درگیری در منطقه زاب نیروهای مدافع خلق (هه په گه ) 69 بار به نیروهای ارتش ترکیه حمله کردند و در این حملات 142 سرباز کشته شدند.

به گزارش فرات نیوز، نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخۀ نظامی حزب کارگران کوردستان (PKK)، در بیانیه ای ضمن اعلام خبر شکست و عقب نشینی نیروهای نظامی ترکیه از منطقۀ زاب در اقلیم کوردستان، تلفات ارتش ترکیه را در این عملیات سنگین توصیف کرد.
دفتر رسانه ای HPG در این بیانیه نوشت:
«عملیاتی که توسط ارتش ترکیه با هدف تصرف مناطقی از اقلیم کوردستان روز 16 ژوئن آغاز شد، با مقاومت نیروهای گریلا روبرو گردید.
ارتش ترکیه نیروهای خود را که متحمل ضربه های سنگین می شدند، مرتباً جایگزین می کرد، اما با این وصف نیز نتوانست به اهداف خود دست یابد.
پس از یک بمباران گسترده با جت های جنگنده و بالگرد های جنگی کبرا و همزمان گلوله باران با توپ های هویتزر و خمپاره انداز در این مناطق، که روزهای 8 و 9 جولای انجام شد، سرانجام ارتش ترکیه با تحمل شکست و تلفات سنگین ناچار شد سربازان خود را با بالگرد های سیکورسکی از منطقه خارج کند.
در مدت 23 روز درگیری گریلاهای پ.ک.ک 69 بار دشمن را هدف قرار دادند و نتیجۀ این اقدامات کشته شدن 142 سرباز ترک و مجروح شدن 18 تن دیگر بود. در همین مدت دو بالگرد سیکورسکی ارتش ترکیه نیز ساقط شدند.»
HPG تلفات نیروهای خود را در این درگیری ها 6 تن اعلام کرده است.


 22 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از ۲۲ حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی به پایگاه های داعش طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش طی ۲۴ ساعت گذشته 22 حمله هوایی به پایگاه های این گروه تروریستی در خاک عراق فدرال و سوریه انجام داده اند.
بنا بر آنچه در این بیانیه آمده، 6 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی در خاک عراق فدرال انجام شده که این حملات در مناطق بیجی،فلوجه ، راوه ، کسک و موصل بوده اند و 16حمله دیگر نیز در خاک سوریه و در مناطق رقه ، دیرالزور والبوکمال صورت گرفته است.


 رسانه های ترکیه دروغ پردازی می کنند 

رسانه های ترکیه ادعا کردند نیروهای ائتلاف به اشتباه مواضع YPG را در رقه بمباران کرده و 30 عضو این گروه را کشته اند، اما ارتش دموکراتیک سوریه این گزارش ها را تکذیب کرد.
روز گذشته دیلی صباح ترکیه گزارش داد نیروهای ائتلاف بین المللی ضد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به اشتباه مواضع یگان های مدافع خلق (YPG) را در شهر رقه بمباران کرده اند و در این رویداد دست کم 30 تن کشته شده اند.
دیلی صباح ادعا کرده است یکی از مقامات ارشد ارتش دموکراتیک سوریه، که YPG بخش اعظم آن را تشکیل می دهد، گفته است در سه بمباران متوالی نیروهای ائتلاف 30 تن از اعضای YPG کشته شده اند.
این در حالی است که ارتش دموکراتیک سوریه این ادعا را رد کرده و آن را «کاملاً دروغ» خوانده است.
جیهان شیخ احمد سخنگوی ارتش دموکراتیک سوریه گفت: «این گزارش کاملاً دروغ است و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. ما درگیر نبرد سنگینی در رقه هستیم و این شهر را آزاد خواهیم کرد. حکومت ترکیه تلاش می کند با انتشار چنین گزارش هایی عملیات ما را تحت تأثیر قرار دهد. ما به این گزارش ها توجهی نمی کنیم و به مردم می گوییم: ما به هر قیمتی رقه را آزاد خواهیم کرد و شهر را از بربریت داعش پاک سازی خواهیم کرد.»


 کشته شدن یک سرکرده داعش در موصل 

دیروز دوشنبه مورخ 10-7-2017 یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش که فرماندهی تروریستهای داعش در محور جنگی مخمور تا منطقه گویر را در دست داشت توسط نیروهای عراقی کشته شد.
تروریست مذکور با نام تحریر یاسین که از ساکنین منطقه حصبه شرقی در نزدیکی ناحیه گیاره بوده از فرماندهان نظامی ارشد داعش بود که دیروز کشته شده است.
وی در نتیجه حمله هوایی جنگنده های عراقی در منطقه موصل قدیم کشته شده است.

شکار تروریستهای داعش در جنگهای خیابانی رقا ادامه دارد 

در دو جبهه شرقی و جنوبی شهر رقا مابین مبارزان ق.س.د و تروریستهای داعش درگیری‌های شدیدی در جریان است و تاکنون بیش از ۱۸ تروریست داعش به قتل رسیده‌اند.
درگیری های شدید در محله حشام عبدالملک و محله قدیمی رقا از شب گذشته تاکنون بدون وقفه ادامه داشته است. در دو جبهه شرق و جنوب، از شب گذشته تاکنون ۱۸ تروریست به قتل رسیده‌اند. گفته شده شمار دیگری نیز زخمی و از مهلکه عقب‌نشینی کرده‌اند.
تلاش‌ها برای پاکسازی مناطق آزاد شده محله حشام عبدالملک ادامه دارد. جنازه چندین تروریست و چندین قبضه اسلحه ردر این جستجوها پیدا شده و چندین تله انفجاری نیز خنثی شده‌اند.

درگیری‌ها تا آماده کردن این خبر هم‌چنان ادامه دارد.

شیخ جعفر: داعش برای حمله وسیع به مناطق کوردی برنامه ریزی کرده است 

نیروهای ائتلاف ضد داعش وعده داده اند که حملات هوایی خود علیه تروریستهای داعش را افزایش دهند.مقامات وزارت پیشمرگه نیز به دنبال تشکیل جلسه با نیروهای ائتلاف اعلام داشتند ؛ شهرهای کرکوک و خانقین هنوز در معرض تهدید تروریستها قرار دارند.
شیخ جعفر شیخ مصطفی فرماندهی کل نیروهای 70 پیشمرگه در این باره به صدای آمریکا گفت : نیروهای ائتلاف وعده داده اند که در صورت حمله تروریستهای داعش به حمایت از نیروهای پیشمرگه بپردازند.
وی همچنین اظهار داشت ؛ شهرهای کرکوک ، خانقین و گولاله (جلولا) هنوز در معرض تهدید تروریستهای داعش قرار دارند و نیروهای ائتلاف وعده داده اند در صورت هرگونه حمله تروریستهای داعش به حمایت از نیروهای پیشمرگه بپردازند زیرا سازمان داعش کماکان منبع تهدید و خطر می باشد و برنامه دارند تا با اعزام عامل انتحاری و حملات وسیع نظامی به مناطق کوردنشین حمله کنند اما نیروهای پیشمرگه برای مقابله با تروریستها در آمادگی کامل و لازم می باشند.
شیخ جعفر شیخ مصطفی همچنین افزود؛ برنامه براین است که مناطق گولاله و سعدیه در چهارچوب عملیاتهای نظامی نیروهای ائتلاف قرار بگیرند و هرچند براساس اطلاعات موجود جنگ آزادسازی شهر حویجه به پس از جنگ آزادسازی تلعفر در استان نینوا موکول شده است اما قرار براین است که وزارت پیشمرگه کوردستان و وزارت دفاع عراق فدرال با هماهنگی با اداره شهر کرکوک و نیروهای ائتلاف برنامه حمله نظامی برای آزادسازی شهر حویجه را به صورت مشترک طرحریزی کنند.
پیشتر فرماندهان نیروی پیشمرگه در منطقه گرمسیر اعلام کرده بودند که تروریستهای داعش به دستور فرماندهانشان به مناطق سکونت خود باز می گردند و این موضوع باعث ایجاد خطر و ناامنی برای این مناطق شده است.

محموله جدید سلاحهای آمریکایی به دست نیروهای مبارز کورد رسید 

منابع خبری اعلام داشتند؛ بیش از 50 کامیون و تریلر حامل سلاحهای سبک و سنگین توسط نیروهای ائتلاف ضد داعش به شهر حصکه در روژاوای کوردستان منتقل گردیده تا به نیروهای مبارز سوریه دمکراتیک تحویل داده شوند.
منابع خبری افزودند ؛ این سلاحها از مرزهای عراق فدرال به سمت شهر قامشلو در غرب کوردستان حرکت کرده و شامل سلاحهای سنگین و سبک می باشند و همه سلاحها جدید و از انواع پیشرفته می باشند.
منابع همچنین گفتند ؛ قرار نیروهای مبارز سوریه دمکراتیک از این سلاحها برای به پایان رساندن عملیات خشم فرات و آزادسازی شهر رقا استفاده کنند.

پیشتر نیز ارتش آمریکا و کشورهای ائتلاف مقادیری اسلحه و مهمات را برای نیروهای ارتش سوریه دمکراتیک ارسال کرده اند که گفته می شوند آنها برای آزادسازی شهر رقا کفایت نکرده اند .

بە زودی آزادسازی دوپایتخت خلافت اسلامی را اعلام می‌کنیم 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد بە زودی، آزادسازی هر دو شهر رقە در سوریە و موصل در عراق فدرال را از چنگ نیروهای تروریستی داعش اعلام می‌کنیم.
ترامپ درکنفرانسی خبری مشترک با همتای لهستانی خود در شهر وارشو، پیشبینی خود در رابطە با پایان جنگ با تروریستان داعش در هر دو پایتخت خلافت این گروه را اعلام کرد.
ترامپ در ادامە افزود نابودی داعش در این دو شهر بە معنای پایان سازمان تروریستی داعش خواهد بود.
نیروهای داعش در نیمەهای سال ٢٠١٤ توانست شهر موصل را بە تصرف خود درآورد و نیروهای عراقی و حیدرالعبادی امروز رسما از آزادی این شهر از دست تروریستهای داعش خبر دادند.

کشته شدن 13 سرکرده داعش در سوریه 

13 سرکرده سازمان تروریستی داعش در نتیجه حملات هوایی جنگنده های روسیه به مواضع تروریستها در سوریه کشته شدند.
منابع خبری اعلام داشتند؛ جنگنده های نیروی هوایی روسیه مواضع تروریستهای داعش در منطقه المیادین در سوریه را بمباران کرده و در نتیجه این حمله هوایی 13 سرکرده داعش کشته شده اند.

منابع افزودند ؛ که ارگان اطلاعاتی عراقی اطلاعات لازم در مورد محل حضور این تروریستها را به نیروهای روسی داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر