ایران نیوز

پنجشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش و عراق

کوردانه:سرتیترخبرها:شکست حمله داعش در منطقه بیجی, حمله نیروهای پیشمرگه کوردستان به مواضع تروریستهای داعش,تداوم جنگ و درگیری در شهر رقا,کشته شدن تعدادی تروریست داعش در منطقه قره تپه, 31 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,ضربات مرگبار هه په گه بر ارتش ترکیه,کشته شدن یک سرکرده داعش در گولاله,کشته شدن دهها تروریست داعش در استان الانبار
کشته شدن دهها تروریست داعش در استان الانبار 

یک منبع نظامی از فرماندهی عملیات استان الانبار عراق فدرالاعلام داشت ؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال به دنبال کسب اطلاعات دقیق مواضع و مقرات سازمان تروریستی داعش در مناطق شیشان واقع در شرق شهرستان عنه در غرب استان الانبار را بمباران کردند.
وی افزود ؛ در نتیجه این حملات هوایی دهها نفر از تروریستهای داعش کشته شده اند که چند نفر از سرکرده های این گروه تروریستی در میان کشته شده ها می باشند.

وی گفت : همچنین یک مخفیگاه و یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده و چند ساختمان محل استقرار تروریستها نیز در این حمله هوایی هدف قرار گرفته و منهدم شده اند.

کشته شدن یک سرکرده داعش در گولاله

یک منبع امنیتی در استان دیاله اعلام داشت ؛ نیروهای پیشمرگه و آسایش در منطقه گرمیان و تابعه شهرستان گولاله (جلولا) عملیات نظامی را در روستای اصلاح علیه تروریستهای داعش انجام دادند.

وی افزود ؛ در نتیجه این عملیات نظامی یک سرکرده داعش به نام دحام که دارای تابعیت عراقی بوده است مورد هدف قرار گرفته و کشته شده است.

ضربات مرگبار هه په گه بر ارتش ترکیه

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق-ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای رسمی که در مورد عملیات‌های اخیر گریلا در مناطق آمد، جولمرگ و بدلیس منتظر کرده، از ضربات سنگین نیروهای گریلا بر ارتش ترکیه سخن گفته است. این عملیات‌ها در روز 15 آگوست،همزمان با سالروز شروع مبارزات مسلحانه پ.ک.ک برضد دولت ترکیه صورت گرفته‌اند. در اطلاعیه ه.پ.گ چنین آمده است:  عملیات گریلا در گوَر و شمزینان، ۳ نظامی به قتل رسیدند.
نیروهای گریلا در ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) در [اراضی شهرستان‌های] شمزینان و گوَر در استان جولمرگ (حکاری) برضد مواضع ارتش ترکیه عملیات‌هایی را انجام دادند. نیروهای گریلا در ساعت ۷:۵۰ برضد نظامیان مستقر در پایگاه چمان در شمزینان عملیاتی را انجام داده و مواضع ارتش ترکیه را زیر آتش گرفتند. تعداد دقیق تلفات ارتش ترکیه محرز نگردید. پس از عملیات، ارتش ترک منطقه را راکت‌باران نمود. در ساعت ۱۰ نیروهای گریلا برضد مواضع ارتش  در تپه بایه در شهرستان گوَر عملیاتی را انجام دادند که تعداد دقیق تلفات ارتش  نیز در این عملیات محرز نگشت. در ساعت ۱۱:۲۰ نیروهای یژاستار برضد مواضع ارتش ترکیه در تپه سیسَر شهرستان گوَر عملیاتی را انجام دادند. علی‌رغم تلفات سنگین ارتش ترکیه تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها محرز نشد. در تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) ارتش ترکیه در منطقه گوسته شهرستان شمزینان عملیاتی را آغاز کرده بود. نیروهای گریلا در ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) ساعت ۱۷:۵۰ به وقت محلی، برضد یکی از یگان‌های ارتش در تپه "کوره مزگَفته" عملیاتی را انجام دادند. در این عملیات مرگ دستکم ۳ نظامی محرز شد و سه تن زخمی نیز رویت شد. پس از عملیات، ارتش ترکیه منطقه را مورد حملات خمپاره‌ای و کاتیوشا قرار داد.
در تاریخ ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) ساعت ۷ نیروهای گریلا در یکی از روستاهای شهرستان لیجه (استان آمد) با نیروهای ارتش ترکیه مواجه شده‌اند که در نتیجه درگیری صورت گرفته، کشته شدن ۴ نظامی محرز شد. هلی‌کوپترهای ارتش به انتقال کشته و زخمی‌های پرداخته و همزمان بالگردهای کبری، محل درگیری را راکت‌باران نمودند. نیروهای ارتش ترکیه بدون اخذ نتیجه، ساعت ۲۰ مجبور به عقب‌نشینی شدند و نیروهای گریلا با موفیق با پایگاه‌‌های خود برگشته‌اند. نیروهای گریلا در ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) در نزدیکی روستای سوره در شهرستان خیزه استان بدلیس، نیروهای ویژه ارتش (یگان‌های مخفی) را تحت نظر گرفته و در ساعت ۱۸:۲۰ آن‌ها را هدف قرار دادند. در نتیجه درگیری ۵ تن از آن‌ها به قتل رسیدند که پس از عملیات، هلی‌کوپترهای ارتش به انتقال کشته و زخمی‌ها پرداختند. همچنین در پی راکت‌باران منطقه عملیات، جنگل‌‌های ناحیه مذکور دچار آتش‌سوزی شدند.

31 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

جنگنده های ائتلاف ضد داعش در دور تازه ای از حملات هوایی علیه این گروه 21 حمله انجام داده اند.
نیروی ضربت مشترک که هدایت عملیات نظامی را بر عهده دارد با صدور بیانیه ای اعلام کرد9 حمله هوایی در عراق فدرال  بوده که در مناطق بیجی، القائم،سامرا ، دوزخورماتو و تلعفرصورت گرفته اند.
این بیانیه افزود چند ساختمان داعش در موصل و یکی از سنگرهای آن و یک سامانه سلاح های سنگین و هفت خودرو نیز در حملات هوایی منهدم شد.
همچنین نیروهای ائتلاف 12 حمله هوایی را در مناطق مختلف سوریه به ویژه در رقا ،البوکمال و دیرالزور علیه تروریست ها انجام داده اند.

کشته شدن تعدادی تروریست داعش در منطقه قره تپه 
 دو دستگاه خودروی تروریستهای مسلح داعش در جنوب قره‌تپه از توابع استان دیاله مورد هدف جنگنده‌های نیروی هوایی همپیمانان قرار گرفته و منهدم شدند.
یک منبع از نیروهای امنیتی (آسایش) در این باره اعلام داشت ؛ تروریستهای مسلح داعش که برای انجام دادن عملیات تروریستی برنامه‌ریزی کرده بودند، مورد حمله جنگنده‌ها قرار گرفتند. وی همچنین گفت تمام سرنشینان اتومبیل‌های داعش کشته شده‌اند. بمباران تروریستهای مسلح داعش در منطقه «خلاوی» در جنوب بخش قره‌تپه رخ داده است.

تروریستهای مسلح داعش بعضی اوقات به بخش قره‌تپه نفوذ می‌کنند و با گذاشتن بمب و ربودن ساکنان منطقه عملیات تروریستی انجام می‌دهند.

تداوم جنگ و درگیری در شهر رقا 

عملیات نبرد بزرگ در شهر رقا در هفتاد و دومین روز با شدت هر چه تمام ادامه دارد. در درگیری‌های شب گذشته تا بامداد امروز ۴۶ تروریست از پای درآمده‌ و چهار دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده هم منهدم شده‌اند.
پیشروهای مبارزان در مرکز شهر رقا عرصه جنگ با دواعش را تنگتر از هر زمان دیگری کرده است. گزارشها از تلفات سنگین تروریستهای داعش خبر می‌دهند.  در درگیری‌های محله المنصوره و الرشید واقع در شرق شهر به ترتیب ١٣ و ١٩ تروریست به قتل رسیدند. از سوی دیگر یک تروریست در محله الرشید به اسارت مبارزان درآمد و یک خودرو هم قبل از رسیدن به هدف از پیش تعیین شده منهدم گردید.
 در محله نزلة شهادة واقع در جنوب رقا درگیری با تروریستهای داعش ادامه دارد و ٩ تروریست داعش در این نبردهای این محله از پای درآمده‌اند. همچنین یک خودرو بمب‌گذاری شده داعشی‌ها منهدم شده است. از سوی دیگر پنج تروریست داعش در محله درعیه واقع در غرب شهر رقا کشته شدند و دو خودرو دیگر هم در این محله منهدم شدند.
گزارشهای تکمیلی از تشدید درگیری در محله‌های تحت اشغال تروریستها و پیشروی خانه به خانه مبارزان حکایت دارند.

 حمله نیروهای پیشمرگه کوردستان به مواضع تروریستهای داعش 

نیروهای پیشمرگه روز چهارشنبه 25 مرداد 1396 به مواضع تروریستهای مسلح داعش در بخش گولاله (جلولا) حمله کردند.
منابع خبری در منطقه گرمیان اعلام کردند؛ «نیروهای پیشمرگه بعد از اینکه مطلع شدند که شماری از تروریستهای مسلح گروه تروریستی داعش به روستای اصلاح بخش گولاله رخنه کرده، به محل اخفاء آنان حمله کردند».
منابع خبری همچنین افزودند؛ در درگیریهای پیش آمده یک سرکرده داعش و یک تروریست دیگر داعش کشته شده اند .همچنین اعلام گردیده که مقادیری اسلحه و مهمات تروریستها نیز به غنیمت نیروهای پیشمرگه کوردستان درآمده است.

شکست حمله داعش در منطقه بیجی 

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام داشت؛ تروریستهای داعش با استفاده از 5 عامل انتحاری به چند مقر نیروهای پلیس فدرال و ارتش در منطقه مصافی در شمال شهر بیجی حمله کردند.

وی افزود ؛ نیروهای عراقی به مقابله با تروریستها پرداخته و توانستند تمام 5 نفر عامل انتحاری داعش را هدف قرار داده و از پای درآورند. وی همچنین گفت در این درگیری 13 نفر دیگر از تروریستهای داعش نیز کشته و زخمی شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر