ایران نیوز

دوشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۹۶

بارزانی: جامعه بین‌الملل، خود را برای مرحله بعد از 25 سپتامبر آماده کند

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کوردستان به فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام داشت که جامعه بین المللی دیگر برای ما پیام و گزینه نفرستد بعد از 25 سپتامبر جامعه بین الملل خود را برای مرحله جدید کوردستان آماده کند.
هیمن هورامی مسئول امور سیاسی دفتر رئیس اقلیم کوردستان در مورد موضوعات مطرح شده در دیدار رئیس اقلیم کوردستان با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل، در شبکه اجتماعی فیسبوک خود نوشت: دراین دیدار در مورد اقدامات بعد از همه‌پرسی گفتگوی مفصلی صورت گرفت. مسعود بارزانی در مورد درخواست به تعویق انداختن همه‌پرسی در کرکوک از سوی سازمان ملل، علنا گفت قطعنا در کرکوک همه‌پرسی به تعویق انداخته نخواهد شد زیرا کرکوک کروکی مطالبات و حقوق مسلم ملت کوردستان است از این رو کرکوک ملک شخصی هیچ شخص، حزب و گروهی نیست که بتوانند به دل خود در مورد برگزاری و یا عدم برگزاری همه‌پرسی در این شهر تصمیم بگیرند.
همچنین از نظر مسعود بارزانی ممانعت از برگزاری همه‌پرسی در کرکوک خیانت به وطن است و ادامه داده با تمام توان و قدرت خودمان در برابر تمامی تلاشهای که خواستار برگزار نشدن همه‌پرسی هستند خواهیم ایستاد.
هیمن هورامی همچنین اظهار داشته که رئیس اقلیم کوردستان به نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرده که جامعه بین المللی نه برای ما پیام بفرستد و نه گزینه جایگزین همه‌پرسی در اقلیم کوردستان و یا مناطق مورد مناقشه بفرستد چونکه ما تصمیم گرفتم جامعه بین المللی خود را برای مرحله جدید کوردستان آماده کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر