ایران نیوز

چهارشنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش و عراق

کوردانه:سرتیترخبرها:دستگیری 4 نظامی انگلیسی, آتشباری نیروهای پیشمرگه کوردستان علیه تروریستهای داعش در داقوق, بمباران پایگاه‌های داعش در سوریە توسط جنگندەهای روسیە,زخمی شدن تعدادی از نیروهای پیشمرگه براثر انفجار بمب,یک ژنرال آمریکایی جدید فرماندهی ائتلاف ضد داعش را بر عهده گرفت ,تداوم نبرد در مرکز رقا/خنثی‌سازی ۲۵۰ بمب, کشته شدن بیش از 150 تروریست داعش در مناطق مختلف عراق فدرال,مرگ هشت نظامی ترکیه در جولمرگ طی شبانه روز گذشته, گامهای اولیه برای آغاز عملیات آزادسازی حویجه برداشته شد,کشته شدن 2 نظامی روسی در سوریه,آزمایش سامانه موشکی ایرانی "باور۳۷۳"
آزمایش سامانه موشکی ایرانی "باور۳۷۳" 

ایران سامانه ی موشکی جدید «باور ۳۷۳» را که مشابه مدل روسی اس ۳۰۰ است آزمایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانس پرس به نقل از فرمانده پایگاه خاتم الانبیاء امیر فرزاد اسماعیلی این خبر را منتشر کرد. 
پیشتر فرمانده پایگاه خاتم الانبیاء از برنامه ی پیوستن سامانه ی موشکی باور ۳۷۳ در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به نیروهای مسلح خبر داده بود. 
این خبرگزاری به نقل از وی نوشت: « کل سیستم به اتمام رسیده و آزمایشات انجام شده است. این سیستم به طور کامل در ایران تولید شده و برخی اجزاء آن با اس ۳۰۰ فرق دارد. وی خاطر نشان کرد که تهران قصد دارد این سامانه را در کنار اس ۳۰۰ استفاده کند.
پیشتر اعلام شده بود که سامانه موشکی باور ۳۷۳ طراحی شده و به طور کامل در ایران ساخته شده است. اسماعیلی همچنین اطلاع داد که سامانه ی موشکی اس ۳۰۰ روسیه نیز که پیشتر ارسال شده بود به نیرو های مسلح ایران ملحق شده است.


کشته شدن 2 نظامی روسی در سوریه 

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای از کشته شدن ۲ نظامی روسی و زخمی شدن یک تَن دیگر براثر وقوع انفجار در سوریه خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو تَن از نظامیان این کشور به دنبال وقوع انفجار در سوریه کشته شده اند. بر اساس این گزارش، این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که به دنبال این حادثه، یک نظامی روسی به شدت زخمی شده استگفته می شود که این حادثه، ناشی از انفجار مین در سوریه بوده است
برخی منابع اعلام کردند که این دو نظامی روسی نقش آموزش‌ نیروهای سوری را بر عهده داشته‌اند و هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفته‌اند. 

 گامهای اولیه برای آغاز عملیات آزادسازی حویجه برداشته شد 

پس از آزادسازی شهر راهبردی «تلعفر» در غرب استان نینوا، شمال عراق فدرال از اشغال گروه تروریستی داعش، نیروهای عراقی در حال آماده شدن برای عملیات آزادسازی شهر «الحویجه» در جنوب استان کرکوک هستند.
پس از آنکه «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق فدرال آزادسازی کامل استان نینوا را از اشغال داعش اعلام کرد: جنگنده‌های عراقی روز جمعه میلیون‌ها اعلامیه بر فراز شهر الحویجه که آخرین پایگاه داعش در جنوب استان کرکوک است، پخش کردند.
این اعلامیه‌ها از اهالی شهر الحویجه می‌خواهد تا به محل‌های تجمع تروریستهای داعش نزدیک نشوند، زیرا این محل‌ها، هدفی برای جنگنده‌های عراقی است و عملیات آزادسازی شهر الحویجه از اشغال تروریست‌های داعش به زودی آغاز خواهد شد. فرماندهی عملیات مشترک عراق فدرال در این اعلامیه‌ها، گذرگاه‌های امنی را که برای عبور غیرنظامیان در الحویجه مدنظر گرفته شده، اعلام کرده است. اعلامیه‌های پخش شده همچنین از تروریست‌ها در الحویجه می‌خواهد تا سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند.
در همین حال؛ منابع خبری عراقی گزارش دادند فقط الحویجه و سه منطقه‌ در استان الانبار، غرب عراق فدرال در اشغال داعش است و با نابودی سریع این گروه تروریستی در تلعفر، همین سرنوشت در انتظار تروریستهای داعش در الحویجه است.  
«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق فدرال روز پنجشنبه گفت: شهر تلعفر در نبردی یازده روزه به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شده است.
«یحیی رسول» تصریح کرد: نیروهای عراقی پس از آزادسازی تلعفر، به پیشروی خود به سمت مناطق باقی مانده از جمله غرب استان الانبار و الحویجه در جنوب استان کرکوک ادامه خواهند داد. 

مرگ هشت نظامی ترکیه در جولمرگ طی شبانه روز گذشته 

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق از مرگ هشت نظامی ترکیه طی درگیری‌های شبانه روز گذشته در جولمرگ خبر داد.
طبق این گزارش، در عملیات مبارزان جنبش انقلابی متحد خلق‌ها که در نبردهای جولمرگ شرکت کرده است روز یکشنبه دستکم یک ارتشی در ارتفاعات شمزینان کشته شد. در حملە همزمان مبارزان این نیرو در منطقە مرزی چله، هفت ارتشی کشته شدەاند.

ه.پ.گ ادعای مقامات ترکیه در مورد مرگ تنها یک ارتشی را تکذیب کرده است. مناطق محل درگیری‌ها از سوی هلی‌کوپترهای جنگی ارتش ترکیه به شدت بمباران شدەاند.

 کشته شدن بیش از 150 تروریست داعش در مناطق مختلف عراق فدرال 

بیش از 150 تروریست داعش درنتیجه عملیاتهای نظامی و حملات هوایی در مناطق مختلف عراق فدرال کشته شدند.
رسانه جنگ عراقی با صدور بیانیه ایی اعلام داشت؛ 20 نفر از تروریستهای داعش در نتیجه حملات هوایی به مناطق بین نواحی ریاض و شهرستان حویجه کشته شدند که یکی از آنها مفتی کل این گروه تروریستی در این منطقه بوده و همچنین 50 نفر دیگر از تروریستهای داعش نیز در یک حمله هوایی در منطقه شمال شرق استان دیاله کشته شدند.
دراین بیانیه همچنین آمده است؛ 55 نفر دیگر از تروریستهای داعش در نتیجه انجام عملیات پاکسازی توسط نیروهای عراقی در چند منطقه در تابعه ناحیه عیاضیه کشته شده اند.
همچنین گفته شده که بیش از 30 تروریست داعش نیز در نتیجه حملات هوایی جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف ضد داعش به مواضع تروریستهای داعش در مناطق القائم ، العانه و راوه در استان الانبار کشته شده اند که برخی سرکرده های تروریستهای داعش نیز در میان کشته شده ها هستند.

تداوم نبرد در مرکز رقا/خنثی‌سازی ۲۵۰ بمب 

درگیری‌های شدید در دو محله الامین و سکنا مرکزی شهر رقا مابین مبارزان ق.س.د و تروریستهای داعش ادامه دارد. در دو روزه گذشته ق.س.د ۲۵۰ تله انفجاری تروریستها را خنثی کرده است.
عملیات جنگ بزرگ برای آزادی رقا در ۹۱مین روز خود با سرعت ادامه دارد. مبارزان ق.س.د در عملیات پاکسازی دو روزه توانستند بیش از ۲۵۰ بمب و تله انفجاری تروریستها را خنثی کنند.
همچنین نیروهای سوریه دمکراتیک پس از درگیری‌هایی شدید با تروریستها، موفق به کنترل بیمارستان مَیدانی محله المنصور شدند. خبرهای رسیده از مرکز رقا حکایت از شدت درگیری مابین مبارزان ق.س.د و تروریستهای داعش در دو محله الامین و سکنا دارد.


درحالی که فعالیت‌های ائتلاف ضد داعش وارد چهارمین سال خود می‌شود، یک ژنرال آمریکایی جدید فرماندهی این ائتلاف را بر عهده گرفت.
به گزارش برخی منابع در ائتلاف مذکور اعلام کردند که مراسم معارفه پل فانک، ژنرال آمریکایی در مراسمی در یک پایگاه نظامی در منطقه برگزار شد. او جانشین استیون تاونسند، فرمانده پیشین ائتلاف ضد داعش شده است. ژنرال تاونسند یک سال قبل مسئولیت فرماندهی عملیات‌های ائتلاف را برعهده گرفته بود.
فانک در این مراسم گفت: وجود داعش به خودی خود تهدیدی برای جهان امروز و سبک زندگی ماست. ما باید آنها را شکست دهیم و به نظرم تلاش‌های مشترک ما برای شکست و نابودی آنها کفایت می‌کند.

 زخمی شدن تعدادی از نیروهای پیشمرگه براثر انفجار بمب 

پلیس منطقه گرمیان در اقلیم کوردستان اعلام داشت ؛ سه تن از نیروهای پیشمرگه کوردستان در نزدیکی ناحیه گولاله (جلولا) براثر انفجار بمب کنار جاده ایی زخمی شدند.
علی جمال سخنگوی پلیس منطقه گرمیان طی سخنانی اعلام داشت؛ صبح روز سه شنبه در منطقه تبج در نزدیکی ناحیه گولاله یک بمب کنار جاده ایی در مسیر خودروهای نیروی پیشمرگه کوردستان منفجر شد و در نتیجه این انفجار سه نفر از این نیروها زخمی شدند.
وی افزود ؛ همچنین در همان روز یک بمب کنار جاده ایی دیگر در مسیر مینی بوس حامل نیروهای پیشمرگه در نزدیکی یکی از روستاهای منطقه ربیعه در تابعه شنگال منفجر گردید که براثر آن انفجار نیز 12 نفر از نیروهای پیشمرگه زخمی شدند.

 بمباران پایگاه‌های داعش در سوریە توسط جنگندەهای روسیە 

جنگندەهای روسیە، یکی از پایگاه های تروریستان داعش در سوریە را منهدم کردند.
وزارت دفاع روسیە ویدیویی را کە در آن پایگاه داعش در شهر (دیرالزور) مورد هدف موشک قرار گرفتە است، منتشر کرد.
از ابتدای آغاز جنگ داخلی سوریە در سال ٢٠١١، حکومت روسیە با اعزام سرباز و ارسال تسلیحات جنگی از رژیم سوریە حمایت کردە است.

 آتشباری نیروهای پیشمرگه کوردستان علیه تروریستهای داعش در داقوق 

شب گذشته و در منطقه داقوق نیروهای پیشمرگه کوردستان و نیروهای ضدترور مواضع تروریستهای داعش را با استفاده از سلاحهای سنگین مورد هدف قرار دادند.
ستوان یکم سوران حسن از فرماندهان نیروی پیشمرگه در این منطقه اعلام داشت؛ تروریستهای داعش شب گذشته در روستاهای زگلاویه و ثمود در تابعه شهرستان داقوق با استفاده از چند خودروی نظامی به نیروهای پیشمرگه کوردستان حمله کردند.
وی افزود؛ نیروهای پیشمرگه کوردستان و نیروهای ضدترور به مقابله با تروریستها پرداخته و با زیر آتش گرفتن آنها خسارات قابل توجهی را به آنان وارد ساخته و حمله تروریستها را با شکست مواجه کردند.

دستگیری 4 نظامی انگلیسی 

چهار نظامی انگلیسی به جرم عضویت در یک سازمان تروریستی دستگیر و احتمال میرود هرکدام به 10 سال زندان محکوم شوند.
سال گذشته دولت انگلیس طی تصمیمی سازمان ناشنال اکشن را به دلیل اینکه سازمانی نئونازی بوده و به اقدامات تروریستی دامن میزند و در ترور چند نماینده پارلمان و یک مقام انگلیسی دست داشته اند در لیست گروههای تروریستی قرار داد.
در همین راستا روز سه شنبه مورخ 5-9-2017 و براساس اطلاعات دریافتی توسط پلیس انگلیس 4 نفر از اعضای این سازمان دستگیر شدند.

سزای عضویت در سازمانهای تروریستی در کشور انگلیس 10 سال زندان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر