ایران نیوز

چهارشنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۹۶

فعالان مدنی مریوان خواهان حمایت آحاد جامعه کردستان از شهروندان بانه هستند

تحولات دو روز گذشته در بانه به موج خشم و نفرت خلق کُرد از اعمال رژیم جمهوری اسلامی ایران دامن زده است. بامداد امروز فعالان مدنی مریوان با صدور بیانیه‌ای خواهان حمایت آحاد جامعه کردستان از اعتراضات شهروندان بانه هستند
در اطلاعیه آمده است:

خطاب به مردم کردستان
کاسبکاران و بازاریان 

همانطور که مطلع هستید، بامداد روز دوشنبه ۱۳ شهریور ، دو کولبر کُرد از اهالی شهر بانه که برای کسب لقمه‌ای نان به مرزها روی آورده بودند، از سوی نیروهای انتظامی مورد هدف شلیک مستقیم قرار گرفتند و جانشان را از دست دادند.
کشتار کولبران بی‌گناه و هدف شلیک مستقیم قرار گرفتن آنان از سوی نیروهای انتظامی رژیم جمهوری اسلامی موضوعی نیست که برای اولین بار اتفاق افتاده باشد.
طی سال گذشته تا کنون ده‌ها کولبر و کاسبکار کُرد هدف شلیک نیروهای انتظامی قرار گرفته و جان خویش را از دست داده‌اند.ما همچون فعالین مدنی شهر مریوان ضمن ابراز همدردی با خانواده این دو کولبر کُرد و محکوم کردن این اقدام غیرانسانی، از تمامی بازاریان و اقشار مختلف شهر مریوان خواستاریم که برای محکوم کردن این اقدام غیرانسانی و اینکه باری دیگر پدران و برادرمان قربانی چنین ظلمی نشوند، فردا چهارشنبه به تاریخ ۱۵ شهریور بازارها را تعطیل کنند و بدین شیوه صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین، سران جمهوری اسلامی و نهادهای سرکوبگر آن برسانند.
انتظار داریم که مردم باشرف شهر مریوان و همچنین تمامی شهرهای کردستان با بستن مغازه ها و تعطیلی بارزارهایشان، این اقدام غیرانسانی نیروهای انتظامی رژیم ایران را که سال‌هاست همچون سیاستی تغییرناپذیر برای کشتار عزیزانمان به کار می‌برند، با شدیدترین حالت محکوم کنند. بر این اساس نیز فردا چهارشنبه ١۵ شهریور به منظور حمایت از مردم شهر بانه، مغازه و بازارهایتان را تعطیل کرده و ساعت ۱۰ صبح در مقابل فرمانداری شهر مریوان تجمع کنید و به شیوه‌ای مدنی اعتراض خود را اعلام کنید.

فعالین مدنی شهر مریوان -١۴ شهریورماه ١٣٩۶ شمسی"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر