ایران نیوز

پنجشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۶

بیانیۀ "شورای اصلاح طلبان شهرستان بوکان" در مورد موضوع کولبران

به دنبال کشته شدن دوکولبر در بانه و اعتراضات مردم این شهر، شورای اصلاح طلبان بوکان با صدور بیانیه ای خواستار پایان بخشیدن به برخوردهای خشونت بار با کولبران شد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
در شرایطی که بیکاری در غرب ایران بخصوص مناطق کردنشین به دردی مزمن و لاعلاج تبدیل شده است، فرصت اشتغال کمتر از هر جای دیگر ایران برای مردم مناطق مرزی فراهم است، به همین دلیل و به ناچار شمار زیادی از مردم این مناطق که غالباً جوان و تحصیلکرده نیز می باشند برای تأمین حداقل نیازهای روزانه و ابتدایی زندگی خود به کار کولبری روی آورده اند، کاری که برای آن ها تبدیل به عامل مرگ و وداع با زندگی و خانواده شده است، اما با وجود همۀ مخاطرات باز ناگزیر طی طریق می نمایند. برخورد خشونت بار و کشتار این قشر زحمت کش و رنجدیده نه تنها کمکی به حل مشکل قاچاق نمی نماید بلکه بر درد و رنج خانواده های آنان می افزاید. بخصوص اکنون که طبق وعده های رئیس جمهور قرار است مرزها و گذرگاههای مرزی برای کار کولبران ساماندهی شود، که به این معنی است دولت تدبیر و امید نیز کاسبان مرزی و کولبران را به عنوان واقعیت پذیرفته و در صدد رفع موانع این کار و بیمه بخشی از آنان است. 
شورای اصلاح طلبان بوکان ضمن اینکه از شرایط کار کولبری و برخورد قهری و کشتار کولبران متأسف است، خواهان رسیدگی فوری دولت تدبیر و امید به این موضوع و پایان بخشیدن به این گونه برخوردهای خشونت بار با کولبران بوده، امیدوار است عاملان این گونه برخوردها را به دست قانون سپرده تا امید مردم این مناطق از دولت تدبیر و امید، که در انتخابات اخیر نیز نشان دادند همواره از حامیان آن بوده اند تبدیل به یأس نگردد.

۱ نظر:

  1. این اصلاح طلبان باید خاموش باشند چون از اسمشان پیداست می خواهند اصلاح شوند پس حتما نادان و ابله و نااگاه بوده اند و حالا می خواهند اصلاح شوند چون اینها افکارشان مذهبی است و پایبند به اصل ولایت وقیع و قانون اساسی هستند نه خودشان می توانند اصلاح شوند و نه اصلاح پذیر هستند و نه نمی توانند دنبال اصلاحات بوند چون دین و مذهبشان اجازه اصلاح شدن را نمی دهد و به همین خاطر این گونه بیانه دادن و پشتیبانی کردن همش شعار توخالی است و بعد از هزاران کشته و زخمی و نقض عضو کولبران الان به فکر بیانه دادن هستند😈

    پاسخحذف