ایران نیوز

پنجشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۶

اعلام حمایت نهادهای مدنی و فرهنگی شهرستان دهگلان از مردم بانه

در پی افزایش حمایت‌های مردمی ازاعتراضات مردم بانه و هم‌چنین افزایش فشارهای امنیتی در شهرهای روژهلات کردستان، جمعی از نهادهای مدنی و فرهنگی شهرستان دهگلان در استان کردستان با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از مردم بانه و اعتراضات مردم روژهلات کردستان بیان کرده‌اند. متن بیانیه نهادهای مدنی دهگلان که آن را با نام "بیانیه شماره ۱" منشر کرده‌اند بدین شرح است:
بیانیە شمارە ۱ مردم دهگلان در حمایت از کشتە شدن دو کولبر کرد در شهرستان بانە-کردستان

"فریادمان با فریادهایتان همصدا، خروشان می‌شود، دستمان در دستانتان قیام می‌شود "

مدتهاست از طرف سیستم ایران ژینوساید و میلیتاریزە کردن محل زندگی ملت کرد انجام می‌گیرد و اکنون هم کولبر کرد هدف این ژینوساید خطرناک و آرام می‌باشد و ادامە دارد. چاقوی فشار سیستم بە استخوان ملت کرد رسیدە است، دیگر تاب توان و تحملمان بەسر رسیدە است، می‌خواهیم فریاد سر دهیم و بگوییم: "ما هم انسانیم و حق برابری زیستن داریم".

تنِ وطنم تاب زخمی دیگر ندارد و نمی‌تواند صدایش را در گلو خفە کند و بغضش را فرو خورد. بنابراین از آن‌سوی زخم‌ها و دردهایمان فریاد نارضایتی و یکصدایی سر می‌دهیم و بە مردم دل زخمی بانە می‌گوییم ما هم قسمتی از آزار و تراژدی شیون وطنیم، همدرد نالەهای سرزمینیم و همصدا با گلویتان فریاد شدەایم.

زندگی برابر و شهروندی یکسان حق هر انسانی‌ست و کرد حق یکسانی‌اش را در ایران می‌خواهد، کشتن کولبران کرد از طرف نیروی انتظامی و پاسگاه‌های هنگ مرزی را محکوم می‌کنیم، تمام کردستان یکپارچە دست در دست هم، بخت و اقبالشان بە هم گرە خوردە است و روز آن رسیدە کە با هم بە پیشواز اقبالمان برویم و دردهایمان را مرهم نهیم تا در ساحل آرامش و آسودگی دمی بیاساییم.

جمیع مردم خویشتندار دهگلان بە استقبال زخم‌های تن سرزمین‌مان کردستان عزیز می‌روند و همصدا نارضایتی خود را در برابر زورگویی و نابرابری اعلام می‌دارند.

مردم لیلاخ ، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان فرهنگی و مدنی دهگلان

۱۵ شهریور ۱۳۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر