ایران نیوز

یکشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۶

محمد نظری: تا آخر راه می‌روم

محمد نظری پس از ٧٠ روز اعتصاب غذا دچار ضعف جسمانی شده و با کمک زندانیان دیگر می‌تواند راه برود.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در شرایطی ۷۰مین روز اعتصاب غذا خود را پشت سر گذاشته است که میانگین فشار خون او در یک هفته گذشته زیر ٩ و ضربان قلبش زیر ٥٠ بوده است.

یک منبع آگاه از زندان رجایی‌شهر کرج به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: این زندانی سیاسی به دلیل ضعف جسمانی شدید با کمک زندانیان دیگر می‌تواند راه برود و قدرت تکلمش را تقریبا از دست داده و با دشواری بسیار سخن می‌گوید.

این منبع اظهار داشت: محمد نظری به دلیل وضعیت وخیم جسمانی در یک هفته گذشته چندین بار در بهداری زندان بستری شده و یکبار هم به بیمارستان اعزام گردیده است.

به گفته این منبع آگاه، نماینده دادستانی به دیدار محمد نظری رفته و به صراحت به او اعلام کرده که دادستانی نمی‌تواند برای تحقق خواسته‌های او کاری را انجام دهد و بهتر است به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

این منبع آگاه خاطر نشان کرد: محمد نظری در پاسخ به نماینده دادستانی گفته است تا آخر راه می‌رود.

محمد نظری از هشتم مردادماه ٩٦ دست به اعتصاب غذا زده و خواسته این زندانی سیاسی پذیرش درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده ١٠ آیین دادرسی می‎باشد.

سوم مهرماه نیز، چهار زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج در نامه‌ای نسبت به وضعیت وخیم محمد نظری، یکی از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی کردستان به دبیرکل سازمان ملل و عاصمه جهانگیری هشدار دادند.

این زندانیان در این نامه خواستار آزادی محمد نظری شدند.

محمد نظری، زندانی سیاسی کُرد اهل شاهین‌دژ که روز نهم خردادماه ٧٣ از سوی مأموران امنیتی سپاه ابوذر شهر بوکان بازداشت گردیده بود، از حق هرگونه مرخصی قانونی محروم می‌باشد.

وی که یکی از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی کُردستان و ایران می‌باشد به اتهام "هواداری و تبلیغ برای احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران"، بازداشت و در دادگاه بدون حضور وکیل و به ریاست قاضی جلیل‌زاده، رئیس دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد.

حکم این شهروند کُرد سرانجام در سال ٧٨ با یک درجه تخفیف به زندان ابد کاهش یافت و از آن زمان تاکنون در زندان‌های ارومیه و رجایی‌شهر کرج محبوس و از هرگونه اعطای مرخصی محروم گشته است.

این زندانی سیاسی کُرد در شهریورماه ٩١ به نشانه‌ی اعتراض به دو دهه حبس در زندان‌های حکومت اسلامی ایران اقدام به دوختن لب‌های خود نمود و برای مدت ٤٠ روز نیز دست به اعتصاب غذا زد.

روز سه‌شنبه سوم اسفندماه ٩٥، دادستانی حکومت ایران با ارسال نامه‌ای به محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج مخالفت خود را با عفو وی نشان داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر