ایران نیوز

پنجشنبه، مهر ۲۷، ۱۳۹۶

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در رابطه با رویدادهای اخیر کردستان پیامی منتشر کرد.

متن پیام رئیس اقلیم کردستان
بە نام خداوند بخشنده مهربان
مردم محترم کردستان
افکار عمومی کردستان، عراق و جهان
ملت کردستان در طول تاریخ مورد ستم و تهدید بودە و حقوقش پایمال شدە است. ملت کرد در این تاریخ از هویت خود دفاع کردە، با نسل کشی و کشتار جمعی روبروبودە کە آخرین آنها حملە وحشیانە تروریست‌های داعش بە کردستان و نسل‌کشی کردهای ایزدی بود. 

با این حال ملت کرد همیشە بە اتخاذ مواضع آشتیجویانە اقدام نمودە و هیچگاە جنگ‌طلب نبودە است در حالیکە همیشە جنگ برما تحمیل شده است و همە توان خود را برای حل آشتی‌جویانە و رسیدن بە اهدافمان بە کار بردەایم. هدف اصلی مان همیشە امنیت و احقاق حقوق ملت کردستان بودە است.

هممیهنان گرامی

آنچە در شهر کرکوک رخ دادە است، نتیجە تصمیم یک‌طرفه افرادی در میان یکی از جریانهای سیاسی داخلی کردستان بود کە در نتیجە چنانکە مشاهدە گردید باعث عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگە شد. در نتیجە این عقب‌نشینی خط تماس قبل از آغاز عملیات آزاد سازی موصل در ٢٦مهر ١٣٩٥ میان بغداد و اربیل مبنای حضور نیروهای عراقی و اقلیم کردستان خواهد بود. 

بە مردم کردستان اطمینان می‌دهیم کە آنچە لازم است و از دست ما برخواهد آمد، در راستای حفظ دستاوردها و امنیت و آرامش مردم انجام خواهیم داد.

اکنون بر حفظ اتحاد و مقاومت ملت کردستان و نیروهای سیاسی تأکید می‌نماییم و از رسانەها می‌خواهیم با احساس مسئولیت ملی و میهنی اوضاع حساس کردستان و عراق را رعایت نمایند.

ملت مقاوم کردستان، مردم دلسوز و از خود گذشتە، پیشمرگان دلیر، خانوادە سر بلند شهدا، خونی کە فرزندان شما در راه آزادی کردستان بخشیدند و امروز هم می‌بخشند، صدای رسایی کە برای استقلال کردستان بە گوش همه ملت‌ها و جهانیان رسانیدید، روزی فرا می‌رسد کە آن را بە هدر نخواهیم داد.

با همت و کوشش نیروی پیشمرگە و فرزندان دلیر ملت کردستان دیر یا زود بە اهداف برحق و مشروع خود خواهد رسید. امروز روز ایمان بە اتحاد و نیروی اتحاد ملت است.

مسعود بارزانی

17ـی 10ـی 2017

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر