ایران نیوز

یکشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۶

انجمن سبز چیا از هنگ مرزی مریوان شکایت کرد

انجمن سبز چیا در اعتراض به ساخت ساختمان چهار طبقه در محدوده دریاچه زریبار توسط ارگان‌های نظامی از هنگ مرزی مریوان شکایت کرد.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، انجمن سبز چیا تصرف حریم تالاب زریبار توسط ارگان‌های نظامی و ساخت ساختمان چهار طبقه توسط هنگ مرزی مریوان بدون اخذ مجوز از نهادهای مرتبط را "دهن کجی به مردم مریوان، قانون و محیط زیست منطقه و زریبار" می‌داند.

این انجمن مردم نهاد می‌گوید: با زیر پا گذاشتن قانون و تخریب محیط زیست تالاب زریبار، به عده‌ای تخریبگر، سودجو و جنگل‌خوار شرعیت داده که از هنگ مرزی الگو گرفته و اقدام به ساخت و ساز کنند.

انجمن سبز چیا در شماره ٢٤ ماهنامه خود نوشته است: "انجمن سبز چیا به‌همراه سایر انجمن‌های مریوان، طی بیانیه‌ای نگرانی خود را به اطلاع مردم و مسئولان رساندند، اما از آنجا که از نگاه هنگ مرزی قانون فقط برای مردم است و آنها فراتر از قانون‌اند. به ساخت و تکمیل بنا ادامه داده و در اقدامی عجیب از نشریه چیا در دادگاه مریوان شکایت کردند که چرا به کار غیرقانونی ما اعتراض کرده‌اید! و تلاش کردند چیا را وادار به سکوت کنند، اما زهی خیال باطل زریبار خط قرمز ماست!"

این انجمن محیط زیستی اعلام کرده است: "برای جلوگیری از تخریب زریبار، انجمن سبز چیا با طرح شکوائیه‌ای در دادگاه مریوان، از هنگ مرزی مریوان شکایت نمود. امید است با اجرای عدالت با قانون شکنان برخورد جدی شده و بنای مذکور تخریب شود."

در همین رابطه نیز، سیدعرفان حسینی، مدیرعامل انجمن سبز چیا نامه‌ای را با موضوع "ساخت و ساز غیرمجاز در داخل محدوده پناهگاه حیات وحش تالاب زریبار در استان کردستان" برای معاونت ریاست جمهوری و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران ارسال کرده است.

در این نامه مدیرعامل انجمن سبز چیا "احداث ساختمان در داخل محدوده زریبار را نشان از اوج بی‌توجهی به عرصه‌های طبیعی و اکوسیستم حساس و با ارزش زریبار" دانسته است.

انجمن سبز چیا مریوان خواستار توقف هرگونه ساخت و ساز در محدوده پناهگاه حیات وحش تالاب زریبار شده است.

اواسط خردادماه سال جاری، هنگ مرزی مریوان در داخل محدوده پناهگاه حیات وحش تالاب زریبار، بر روی تپه مشرف به آن، بدون درخواست مجوز از ادارات محیط زیست و منابع طبیعی اقدام به ساخت ساختمانی چهار طبقه نموده که اعتراض شدید نهادهای مردمی مریوان درپی داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر