ایران نیوز

شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۶

ارتش ترکیه اشغال خاک جنوب کردستان را آغاز کرد

فرات نیوز: ارتش ترکیه از دقایقی پیش از مناطق دره حاجی بگ، گردنه رشو و کوه سرو سربازان خود را به سوی جنوب کردستان به حرکت درآورده است و درصدد اشغال خاک جنوب کردستان است
حملات ارتش غاصب ترکیه به این مناطق از ساعت ٢٢ به وقت محلی مناطق دره حاجی بگ، گردنه رشو و کوه سرو از توابع دیانه آغاز شده و رژیم غاصب ترکیه درصدد اشغال این مناطق از خاک جنوب کردستان است.

منابع آگاه محلی از تحرکات ارتش غاصب ترکیه با همکاری مزدوران محلی گردیا از روستای ماوان خبر دادند. این منابع از پرواز هلی‌کوپتر در منطقه کانی‌رش و کوه سیرو و استقرار سربازان در آنها سخن به میان آوردند.

همزمان جنگنده‌های ترکیه ارتفاعات آودلکویی و کوهستان سیرو و گردنه رشو را آماج حملات راکتی قرار داده و هلی‌کوپترهای کبرا هم منطقه دشتا حیات را هدف حمله قرار دادند.

سکوت حزب دمکرات کردستان عراق به چه معناست؟

حملات مداوم ارتش غاصب ترکیه به جنوب کردستان و سکوت مبهم حزب دمکرات کردستان عراق به گمانه‌ها در رابطه با هماهنگی دوطرف برای اشغال خاک جنوب کردستان از سوی ترکیه دامن می‌زند.

یکی از ساکنان روستای برمزی که نخواست نامش فاش شود از ورود نظامیان به روستاهای این منطقه همچون اشغالگری یادکرده و افزود:"آنچه در منطقه روی می‌دهد بدون آگاهی حزب دمکرات نیست. از چهل سال پیش حزب دمکرات بر این منطقه کنترل کاملی دارد و هر آنچه در زندگی ساکنان این مناطق روی داده از سوی پ.د.ک تحت نظر بوده است. ممکن نیست ورود نظامیان ترکیه بدون هماهنگی با مسئولان پ.د.ک باشد."

ساکنان منطقه از فقدان مواضع آشکار از سوی پ.د.ک نگرانند و این سیاست را همدستی حزب دمکرات با رژیم ترکیه می‌دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر