ایران نیوز

یکشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۶

یک فعال سیاسی کُرد به عاصمه جهانگیر: به عنوان قربانی تروریسم شناخته شوم

یک فعال سیاسی کُرد مقیم سوئد و قربانی تروریسم حکومت ایران به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای وضعیت حقوق بشر در ایران نامه نوشت.
 به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، ملاحسن ابراهیمی معروف به ملاحسن شیوه‌سلی، فعال سیاسی کُرد مقیم سوئد در نامه‌ای به عاصمه جهانگیر به مشکلات درونی خود پس از ترور از سوی حکومت ایران پرداخته است.
او در این نامه نوشته است، "در سال‌های اولیه زندگی خود با حزب دمکرات کردستان ایران آشنا و چند دهه است که عضو این حزب می‌باشم و در سال ١٣٦٦ هدف ترور حکومت ایران قرار گرفتم و کتابی را بمبگذاری و از طریق دو تن از ماموران وزارت اطلاعات برای من ارسال کردند که درپی انفجار آن هر دو دست و چشمانم را از دست دادم و علیرغم معالجه پزشکی در بغداد، پاریس، هلند و سوئد نتوانستم سلامتی کامل جسمی خود را به دست آورم و نتایج معالجه پزشکی مثبت نبودند."
این فعال سیاسی کُرد در این نامه می‌افزاید: "تاکنون جرمی را که علیه من انجام شده به رسمیت شناخته نشده و چند بار با احمد شهید تماس گرفتم، اما موفق نشدم و نتوانستم داستان تلخ زندگی خود را برای او بازگو کنم."
در ادامه نامه این فعال سیاسی آمده است، "من مطلع شدم که شما به عنوان جایگزین احمد شهید معرفی و در زمینه نقض حقوق بشر در ایران فعالیت می‌کنید، من برخی از عکس‌های خود را برای اطلاع بیشتر از وضعیت من و این اقدام غیرانسانی حکومت ایران برای شما ارسال می‌کنم."
این فعال سیاسی کُرد عنوان کرده است که سرنوشت غم‌انگیز من می‌تواند سندی آشکار برای شناخت چهره تروریسم و محکوم کردن این پدیده ویرانگر باشد.
ملاحسن شیوه‌سلی در پایان نامه خود از عاصمه جهانگیر می‌خواهد که به عنوان قربانی تروریسم در ایران شناخته شود.
ملاحسن ابراهیمی سال ١٣٢٦ در روستای "شیوه‌سلی" از توابع شهرستان سردشت متولد و در سال ١٣٤٣ به عضویت حزب دمکرات کردستان ایران درآمده و در سال ١٣٥٨ به عنوان عضو رهبری این حزب انتخاب و در شانزدهم آذرماه سال ١٣٦٦، حکومت ایران پس از آگاهی یافتن از علاقه او به ترجمه کتاب "سپید دندان" نوشته جک لندن، آن را بمبگذاری و برای وی ارسال می‌کند که براثر انفجار آن دو دست و چشمان خود را بطور کامل از دست داده و حد شنوایی گوش‌های او تا ١٠٠ درصد و ٢٥ درصد کاهش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر