ایران نیوز

یکشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۶

پنج فراکسیون کوردستانی در پارلمان عراق اظهارات عبادی را محکوم کردند

٥ فراکسیون کوردستانی پارلمان عراق با انتشار بیانیەای مشترک انکار نقش پیشمرگەها را در آزادسازی عراق توسط حیدر عبادی، نخست وزیر عراق محکوم کردەاند.
در این بیانیە آمدە است کە وتی اظهارات عبادی را در بارە پیروزی بر داعش گوش دادە و اهمال و انکار نقش پیشمرگەهای کوردستان کە بخشی از سیستم دفاعی عراق می باشد را در آن دیدیم، دچار شک شدەایم.
در ادامە این بیانیە آمدە است کە “انکار نقش پیشمرگەها از سوی عبادی پشت گوش انداختن قربانیان پیشمرگە می باشد کە دەها هزار شەهید، زخمی و اسیر در این راه دادە است و نیروهای پیشمرگە با خون خود صفحە شرف و موفقیت را نوشتە است و با تمام توان خود علیە سازمان تروریستی داعش جنگیدە است”.
همچنین آمدە است کە نیروهای پیشمرگە کوردستان در دفاع از تمامی اقلیت های ساکن عراق این قربانی ها را دادەاند و در میدان جنگ نیز جای خالی نیروهای عراقی را کە در آغاز جنگ فرار کردند پر کرد و داعش را عقب راند.
تمامی فراکسیون های کوردستانی پارلمان عراق در ادامە این بیانە ضمن محکوم کردن اظهارات عبادی از وی درخواست کردەاند کە معذرت خواهی کند.
در پایان بیانیە فراکسیون های پارت دمکرات کوردستان، اتحادیە میهنی کوردستان، جنبش گوران، اتحاد اسلامی کوردستان و جمعیت اسلامی کوردستان در پارلمان عراق آمدە است “ امیدواری صفحات گذشتە را ورق زدە و ازطریق مواضعی مثبت اعتماد از دست رفتە بنیاد نهادە شود.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر