ایران نیوز

شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۶

اطلاعات خانواده یک فعال سیاسی کُرد را تهدید به بازداشت کرد

اداره اطلاعات ارومیه خانواده یک فعال سیاسی کُرد را تحت فشار قرار داده و آنان را تهدید به بازداشت کرده است.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، طی چند روز اخیر، نیروهای اطلاعاتی وابسته به اداره اطلاعات ارومیه به منزل خانواده شیرکو حسن‌پور، زندانی سیاسی سابق کُرد در مهاباد یورش برده و اقدام به تفتیش آن کرده‌اند.

به گفته یک منبع آگاه، نیروهای اطلاعاتی به خانواده شیرکو حسن‌پور اعلام کرده‌اند که باید محل سکونت فرزندشان را برای آنان افشا کنند و در صورت عدم همکاری با آنان با بازداشت روبرو خواهند شد.

چندی پیش، فشار نیروهای اطلاعاتی بر شیرکو حسن‌پور، فعال سیاسی کُرد اهل مهاباد به دلیل "شرکت در تجمعات حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان"، وی را مجبور به ترک ایران کرد. 

این فعال سیاسی کُرد، سال ٩١ به اتهام "عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران" و "اقدام علیه امنیت ملی" بازداشت و سپس از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی "جوادی کیا" به هفت سال زندان تعزیری محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر به ٥ سال زندان کاهش یافته بود، این فعال سیاسی بنا به دستور دادستان کل ارومیه بهار سال ٩٥ به زندان مهاباد منتقل و مردادماه همان سال از زندان آزاد شده بود.

این زندانی سیاسی سابق کُرد، اواخر آبان‌ماه سال ٩٣ به‌همراه ٢٨ زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه به نشانه اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی به بندها دیگر زندان و انتقال زندانیان متهم به جرائم عمومی به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌ بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر