ایران نیوز

یکشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۶

پس از نه روز؛ تداوم اعتصاب غذای محمد صابر ملک رئیسی زیر سایه تهدیدها

محمد صابر ملک رئیسی زندانی سیاسی زندان اردبیل هشتمین سال دوران حبس ۱۵ ساله خود را در بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند. این زندانی پیشتر بدلیل اعتراض به برخورد های سلیقه ای و غیر انسانی مسئولین زندان، پس از ضرب و شتم و انتقال به قرنطینه دست به اعتصاب غذا زده بود. با گذشت ۹ روز این اعتصاب همچنان ادامه دارد. مسئولین زندان نه تنها به وضعیت این زندانی مضروب شده توجهی ندارند بلکه حتی فروشگاه زندان از فروش آب هم به وی خودداری کرده و از او خواسته اند برای خرید بطری آب معدنی ابتدا به اعتصاب غذایش پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانی سیاسی محمد صابر ملک رئیسی که پس از ضرب و شتم توسط مسئولین و انتقال به قرنطینه دست به اعتصاب غذا زده بود، امروز در نهمین روز اعتصاب غذا بسر می برد.

یک منبع نزدیک به این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “اعتصاب محمد صابر همچنان ادامه دارد و امروز در نهمین روز اعتصاب غذا است، با اینحال نه تنها توجهی به وضع او نشده بلکه حتی مسئول فروشگاه زندان از فروش بطری آب معدنی به محمد صابر خودداری کرده و از او خواسته برای خرید ابتدا به اعتصاب غذایش پایان دهد.”
پیشتر گزارش شده بود، محمد صابر ملک رئیسی از ناحیه چشم راست به شدت آسیب دیده است و در محلی نگهداری می شود که حسب تهدید زندانیان تحریک شده توسط مسئولین از امنیت جانی نیز برخوردار نیست.

درآخرین اخبار منتشر شده، مادر سالخورده محمد صابر ملک رئیسی به دلیل نگرانی های روزافزون از سرنوشت فرزند دربندش طی نامه ای خطاب به اداره اطلاعات استان سیستان و بلوچستان ضمن طرح شکایت از ماموران زندان بدلیل ضرب و شتم و رفتار غیر قانونی شان از مسئولان آن نهاد تصمیم گیرنده، خواستار انتقال صابر به زندان دیگر با شرایط مناسب شد.

پیشتر زندانیانی چون ماهر کعبی، علی پژگل و نوراحمد حسن زهی نیز طی نامه ای سرگشاده ای در دفاع از وضعیت محمد صابر از کمیساریای حقوق بشر آقای زید و گزارشگر ویژه حقوق بشر خانم عاصمه (اسما) جهانگیر خواستند تا از دولت ایران بخواهند به سرکوب اقلیت های ملی و مذهبی در ایران خاتمه بخشد.

محمدصابر ملک رئیسی در سن ۱۷ سالگی بازداشت شد و آنطور که خود در نامه هایش گفته به خاطر فعالیت های یکی از برادرانش و در حالی که دستگاه امنیتی دسترسی به برادرش نداشت به عنوان “گروگان “دستگیر شده است. وی از دو سال تحمل سلول انفرادی و شکنجه های طاقت فرسایی در نامه هایش سخن گفته است.
آقای ملک رئیسی در زمان محاکمه اقاریر خود را تحت شکنجه و فشار دانسته بود با اینحال با حکم سنگین ۱۵ سال حبس در تبعید روبه رو شده بود. وی در خلال سپری کردن ۸ سال از این حبس همچنان از نقض بی شمار و مستمر حقوق انسانی اش می گوید.

این زندانی سیاسی، که در نوجوانی بازداشت شده، در هشتمین سال حبس در تبعید خود در زندان اردبیل، نامه ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس جمهور نوشت. آقای رئیسی در این نامه با تاکید بر اینکه روز هشتم دی ماه به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده است، از وضعیت بحرانی خود ضمن تحمل حبس در تبعید شکایت و از اعتصاب غذای اعتراضی خود خبر داده بود.

شایان ذکر است، محمد صابر ملک رئیسی سال گذشته بعد از یک اعتصاب غذای ۲۰ روزه، در دو رنجنامه خطاب به خانم اسما جهانگیر با عنواین «از تخت شکنجه ای به نام “معجزه” تا تهدید به اعدام» و «شبها تا صبح بازجویی همراه با شکنجه میشدم» از شرح مظالم بر خود رفته گفته بود و از این کارشناس سازمان ملل خواستار رسیدگی به وضعیت خود و سایر زندانیان عقیدتی در ایران شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر