ایران نیوز

یکشنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۹۶

نگرانی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از گسترش فعالیت‌های حقوق بشری فعالان کُرد

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه حکومت ایران در بیانیه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل فعالان حقوق بشر کُرد را "تروریست" می‌داند.
در این بیانیه، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه حکومت ایران افزوده است: "سوء استفاده وسیع‌تری در این زمینه با تسامح غیر قابل توجیه سازمان ملل همراه شده است و آن پوشش فعالیت‌های تروریستی با برچسب "مدافعان حقوق بشر" است."
ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرده است که فعالان حقوق بشر کُرد از اعضای احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران می‌باشند و آنان را به انجام "فعالیت‌های تروریستی" متهم می‌کند.
ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با انتقاد از عملکرد مسئولان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است که فعالان کُرد به عنوان "مدافعان حقوق بشر" مورد حمایت سازمان ملل قرار گرفته‌اند.
این بیانیه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه حکومت ایران در حالی است که نقض گسترده حقوق بشر در کردستان در گزارشات گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل بازتاب یافته و فعالان حقوق بشر کُرد با احکام سنگین قضایی روبرو شده‌اند.
فعالان حقوق بشر کُرد بارها اعلام کرده‌اند که نهادهای اطلاعاتی حکومت ایران با اتهاماتی نظیر "اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام" با آنان برخورد می‌کنند و به دلیل دیدگاه امنیتی حکومت ایران زمینه‌ای برای فعالیت‌های حقوق بشری در کردستان وجود ندارد و طی چند سال اخیر اکثر فعالان حقوق بشر در کردستان مجبور به ترک ایران و به کشورهای اروپایی پناهنده شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر