ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۰۵، ۱۳۹۲

وجود بیش از ٢٠ هزار شهروند معتاد به مواد مخدر در کُردستان

NNS ROJ: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مقامات استان کُردستان، در حال حاضر بیش از بیست هزار نفر از شهروندان کُردستانی معتاد به مواد مخدر می باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کُردستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشته که ۲۱ هزار نفر از شهروندان کُردستانی معتاد به مواد مخدر می باشند که ۹ هزار و ۸۰۰ نفر آنان تحت درمان می باشند.



"محمد سلیم کریمی" در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی و نیاز به "سازمان دادن معتادان برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه" افزوده که بیش از نیمی از زندانیان ورودی به زندان های استان کُردستان را زندانیان مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر و معتادین به این مواد تشکیل" می دهد و همچنین ۷۵ درصد سرقت ها و جرایم خیابانی صورت گرفته در این استان نیز توسط این گروه صورت می پذیرد.

سلیم کریمی در بخش دیگری اط سخنان خود افزوده که میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشدی ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

در حال حاضر تنها در استان کُردستان ۶۲ مرکز بازپروری در حال فعالیت می باشند، که تنها شش مرکز وابسته به دولت بوده و در داخل زندان ها می باشند.
 

از سوی دیگر معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان کُردستان از کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر و افزایش شمار معتادان به مواد مخدر خبر داده است.

مختار فرهادیان ظهر روز شنبه ۱ تیر، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشته که علی رغم برنامه های مختلفی که از سوی نهادهای این استان برای پیشگیری ارائه شده است اما "خروجی آنچنانی از آن دیده" نمی شود.

وی در ادامه می افزاید که افزایش آمار زنان و دختران معتاد زنگ خطری جدی برای این استان است.

شایان ذکر است که بر اساس گزارش خبرگزاری مهر استان کردستان طی سال های 
۱۳۸۹ و ۹۰ پاکترین استان از نظر آلودگی به مواد مخدر، مرگ بر اثر سو مصرف مواد مخدر و همچنین کشف مواد مخدر بوده است و همچنین استان های آذربایجان غربی، ایلام و کرمانشاه نیز در ردیف ۱۰ استان پاک ایران بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر