ایران نیوز

پنجشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۲

کولبران مرزی و دیدار نظامیان سپاه با مرزبانی اقلیم کُردستان

کولبران مرزی و دیدار نظامیان سپاه با مرزبانی اقلیم کُردستانآژانس کُردپا: قرارگاه "کاظمی" سپاه در استان کرمانشاه با نیروهای مرزبانی اقلیم کُردستان ـ عراق نشست مشترکی برگزار کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، موضوع تردد کولبران کُرد در مرز "شوشمی" واقع در بخش نوسود از سوی فرماندهی قرارگاه کاظمی سپاه با نیروهای مرزبانی شهرستان حلبچه(حرس حدود) مورد بررسی واقع شد.


16287.jpg
عوض شهابی‌فر فرمانده قرارگاه کاظمی سپاه پاسداران
این نشست اواخر ماه گذشته به مدت ٢ روز با حضور فرمانده‌ی قرارگاه کاظمی سپاه برگزار گردیده بود.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: موضوع اصلی این دیدار، محدودیت و فشار مضاعف بر رفت‌وآمد کولبران کُرد در مرز شوشمی بوده و هر دو طرف بر این نوع رویکرد پافشاری کردند.

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: در این دیدار ٢ روزه، مقامات نظامی قرارگاه کاظمی سپاه، نیروهای مرزبانی اقلیم کُردستان را تحت فشار قرار دادند که از هرگونه تردد کولبران در خطوط مرزی شهرستان پاوه جلوگیری بعمل آورند.

برخی دیگر از ساکنین محلی این مناطق بر این باورند که این گونه اقدامات در جهت امنیتی کردن منطقه و نظارت‌های دقیق‌تر بر این مناطق نسبت به حضور اعضا و نیروهای وابسته به احزاب کُرد مخالف حکومت اسلامی ایران صورت گرفته است.
همچنین مقرر گردید که مرز شوشمی بصورت رسمی گشایش یابد و امور تردد مسافران و پیله‌وران با پاسپورت و کارت سبز میسر شود.

عوض شهابی‌فر در دیدار از بخش نوسود گفته که نیروهای مرزبانی اقلیم کُردستان باید مانع از امرار معاش کولبران کُرد در گذرگاه‌های غیررسمی شوند و مسئولیت عواقب آن متوجه مرزبانی حلبچه است.
16286.jpg
در ماه‌های گذشته مرزبانی شهرستان حلبچه در استان سلیمانیه به مدت ٥ ماه مانع از هرگونه تردد کولبران به خاک اقلیم کُردستان شدند که علت چنین اقدامی، حفظ امنیت مرزها عنوان شده بود.

قرارگاه کاظمی سپاه، مسئول حفاظت نوار مرزی استان کرمانشاه با اقلیم کُردستان عراق می‌باشد که یک شاخه‌ی برون مرزی آن در اقلیم کُردستان فعال است.

فرماندهی قرارگاه در ٥ کیلومتری شهرستان روانسر در "تپه کوئیک" واقع گردیده است.

اواسط مهرماه امسال اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به همراهی مقامات استانداری، نیروی انتظامی و سپاه به مناطق مرزی پاوه، جوانرود و نوسود سفر کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر