ایران نیوز

جمعه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۵

مهمت ییلماز: اردوغان نمی داند چە کار می کند

سر هم بندی قافیەی "ترک، دوستی بە جز ترک ندارد" همیشە دستاویز رژیمهای سرکوبگر این کشور بودە است.این کار را می‌کنید، زیرا دستاویز قرار دادن دشمن فرضی‌ای کە شما را احاطە کردە، سادەترین راهکار برای فریب مردم و سرکوب "مخالفان رژیم" بە هر شیوەی ممکن است.
رییس جمهور اردوغان با خرج کردن مالیاتهایی کە ما می‌پردازیم برای تشییع جنازەی کسی کە اصلا نمی‌شناسد، در آستانە سفر بە آمریکا در رابطە با حکم آلمان مبنی بر "نسل کشی ارمنیان" چنین گفت:

"اگر آلمان از این اقدام اشتباه پا پس نکشد، ما هم با تحلیل این وضعیت، گامهای متفاوتی بر خواهیم داشت. یعنی وضعیت از این پس همچون گذشتە نخواهد بود. اکنون در مرحلەای هستیم کە سە تا سە و نیم میلیون ترک در آلمان ساکن هستند. البتە کە از این پس بسیار دقیق‌تر و بە شیوەای کنترل شدە تر ادامە خواهد یافت."
عین سخنانش را نقل کردم، هیچ تغییری در جای کلمات و ساختار جملەها صورت نگرفتە است، چیزی زیاد و کم نشدە است.
با نگاهی بە این جملات، در می‌یابیم کە اساسا رییس جمهور نمی‌تواند در مقابل آلمان کاری بکند. اینها سخنان کسی مصمم نیست کە می‌داند چە کار بکند، بلکە بیشتر شبیە بە سخنان شخصی دمدمی مزاج، بی ارادە و سر در گم است.
اینها سخنانی است کە ابتدا و انتهایش مشخص نیست و نمی‌داند از چە بحث می‌کند.
بە این جملە نگاه کنید: اکنون در مرحلەای هستیم کە سە تا سە و نیم میلیون ترک در آلمان ساکن هستند. البتە کە از این پس بسیار دقیق‌تر و بە شیوەای کنترل شدە تر ادامە خواهد یافت.
این سە، سە و نیم میلیون ترک چە شدەاند؟ در آلمان چە روندی وجود دارد کە از این پس بسیار دقیق‌تر و کنترل شدەتر ادامە خواهد یافت؟
او هم می‌داند کە تواناییش برای انجام هر چیز، بسیار محدود است.

سفیر ترکیە فرا خواندە شد، بعد از مدتی دوبارە باز فرستادە می‌شود، تحریم واگذاری مناقصات و پیمانها بە شرکتهای آلمانی، دردی را درمان نمی‌کند.
از این روست کە وقتی بە مردم گوش فرا می‌دهی می‌گویند "عجب"، با پاشیدن کلماتی چون "روند، کنترل، دقت" جملاتی غیر قابل درک می‌سازد کە هموطنان سادە فکر کنند در این سخنان کرامتی هست!
از سویی حق دارد: کسان زیادی هستند کە باور دارند در سخنانش کرامتی نهفتە است!
انتقام جنگهای صلیبی در قرن ٢١
رییس جمهور اولین افطار ماه مبارک رمضان را با خانوادەی شهدا صرف کرد و دربارەی عوامل ترور سخن گفت. او گفت تروریستها را حتی نمی‌توان انسان بە حساب آورد.
او در این سخنان بە عوامل و دلایل ترور نیز اشارە کرد.
از نظر او؛ موج تروری کە امروز کشور ما را فرا گرفتە است قصدش آن است کار ناتمام جنگهای صلیبی و استیلای مغول را تمام کند. "این بار قصد دارند کار نا تمام جنگهای صلیبی، استیلای مغول و سیور را بە وسیلەی سازمانی تروریست بە پایان برسانند. صرف‌نظر از تمامی تفاوتهای ایدئولوژیک، تنها عاملی کە سازمانهای تروریست را زیر یک چتر گرد هم می‌آورد این است."
این چگونە ممکن است، من نفهمیدم. اولا مغولها و مسیحیان هیچ ارتباطی با هم ندارند، اما از این بگذریم.
 از این سخنان چنین بر می‌آید کە یک "نیروی مسیحی" وجود دارد و این نیرو از ١٠٩٦ میلادی بە این سو تلاش دارد کە استانبول، تراکیا و آناتولی را تصرف کند.
این نیرو چە کسی می‌تواند باشد؟ احتمالا اتحادیە اروپا یا ایالات متحدەی آمریکا است.
مسیحیان آمریکای لاتین چنین قدرت مادی‌ای ندارند. و ممکن نیست کشورهای منطقەی اقیانوس آرام جنوبی باشند.
خوب اگر اینها قصد دارند این منطقە را از مسلمانان پاکسازی کنند، شما چرا مرتبا جلوی درب آنها انتظار می‌کشید؟
آمریکا در ترکیە پایگاه نظامی دارد و بە آرامی مشغول کار خود هستند، پس چرا آنها را نمی‌بندید؟
این شمایید کە جلوی درب اتحادیە اروپا انتظار می‌کشید و زار می‌زنید کە "تو را خدا ما را بپذیرید!" آنکە در ابتدای شروع جنگ داخلی سوریە، آلمانیها و هلندیها را دعوت کرد کە سیستم دفاع موشکی برایش کار بگذارند نیز شما بودید. چگونە این ممکن شد؟
ممکن است، زیرا در حال حاضر چنین جنگ صلیبی‌ای علیە ترکیە در کار نیست!
این فرم تغییر یافتەی افسانەهاست کە "اطرافمان را دشمن تنیدە است".
سر هم بندی قافیەی "ترک، دوستی بە جز ترک ندارد" همیشە دستاویز رژیمهای سرکوبگر این کشور بودە است.
این کار را می‌کنید، زیرا دستاویز قرار دادن دشمن فرضی‌ای کە شما را احاطە کردە، سادەترین راهکار برای فریب مردم و سرکوب "مخالفان رژیم" بە هر شیوەی ممکن است.
تنها دلیل ساختن  ورژن قرن ٢١ جنگهای صلیبی نیز این است: راضی کردن مردم بە حاکمیت اتوریتر یک شخص!


منبع: حریت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر