ایران نیوز

شنبه، آبان ۰۱، ۱۳۹۵

گزارش سازمان حقوق بشر ترکیه: دولت ترکیه طی 9 ماه 40 هزار عمل نقض حقوق بشر انجام داده است

سازمان حقوق بشر ترکیه اعلام کرد که طی 9 ماه اخیر در ترکیه، دولت این کشور 40573 مورد نقض حقوق بشر انجام داده است.
به نقل از روزنامه جمهوریت، راجی بیلیجی، معاون سازمان حقوق بشر ترکیه و رئیس شعبه این سازمان در دیاربکر طی یک مصاحبه ای مطبوعاتی بخشی از گزارش این سازمان از 9 ماه عملیات مبارزه با پ.ک.ک توسط نیروهای امنیتی ترکیه در جنوب شرق این کشور را در اختیار اصحاب رسانه قرار داد.
وی در اظهاراتی عنوان کرد: در 9 ماه اول سال 2016 میلادی در ترکیه 40 هزار و 573 مورد نقض حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی ترکیه صورت گرفته است. در تمام عملیات هایی که هم از سوی نیروهای امنیتی ترکیه و هم از سوی نیروهای پ.ک.ک ترتیب داده شده است 1481 نفر کشته و 1907 تن نیز زخمی شده اند.
بیلیجی خاطرنشان کرد: در این 9 ماه 298 تن به صورت غیر قانونی، یا از روی تفریح یا به خاطر نقض قوانین حمل سلاح و یا به بهانه این که به هشدار ایست توجه نکرده اند، توسط نیروهای امنیتی ترکیه کشته و 128 نفر نیز زخمی شده اند. در درگیری ها 406 نیروی امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده و 1032 نظامی دیگر زخمی شده اند. 
وی تصریح کرد: علی رغم ممنوعیت شکنجه در ترکیه 191 تن در حین دستگیری، 124 نفر در بازداشتگاه های پلیس و 155 تن دیگر نیز در زندان های ترکیه توسط نیروهای امنیتی شکنجه شده اند. همچنین در این 9 ماه نیروهای امنیتی ترکیه به 72 تجمع مردمی حمله کرده که در اثر این مداخلات 46 نفر زخمی شده اند. علاوه بر این نقض آزادی رسانه نیز در این 9 ماه کاملا مشهود بوده است. 23 کانال رادیو و تلویزیون توقیف شده اند. 32 سایت و خبرگزاری از سوی دولت ترکیه فیلتر شده و 4 روزنامه نیز از سوی دولت لغو امتیاز شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر