ایران نیوز

یکشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۵

نیروی پیشمرگ تا کنترل آخرین روستاهای کردنشین نینوا پیشروی می کند

سرتیپ سعید هژار جانشین فرمانده نیروهای ویژه پیشمرگ در گفتگو با کردپرس عنوان کرد: نیروهای پیشمرگ با عملیات های ضربتی توانسته اند بیشتر از 20 روستا را کنترل نمایند و پیشروی های خود را تا بازپس گیری آخرین روستای کردنشین منطقه‌ ادامه‌ می دهند.
جانشین مسئول نیروهای ویژه‌ پیشمرگ موسوم به‌ زیروانی عملیاتی موصل، در خصوص هفتمین روز از عملیات آزادسازی موصل توضیح داد: صبح امروز (یکشنبه‌) نیروهای ما و نیروهای ارتش عراق توانستند طی عملیات هایی، ضربات سنگینی را بر داعش وارد کنند.
وی ادامه داد: تا این ساعت 3 روستا در محورهای پیشمرگ آزاد شده و چندین روستا در محاصره نیروهای ما قرار گرفته و ارتش عراق هم وارد حمدانیه شده است.
سرتیپ سعید هژار افزود: تحرک داعش تنها به وسیله ماشین های انفجاری است و کمتر خود را درگیر جنگ جبهه ای می کند.
فرمانده نیروهای زیروانی خاطر نشان کرد: پیشمرگ ها توانسته اند خود را اثبات کنند و به جهانیان نشان دهند که قابل اعتمادترین نیرو در مقابله با داعش هستند.
وی درخصوص برنامه نیروی پیشمرگ برای آزادسازی مناطقی که به مناطق کردستانی خارج از مرزهای رسمی اقلیم کردستان شناخته می شود، اظهار کرد: نیروهای پیشمرگ تا آخرین نقطه وجود روستاهای کردنشین پیشروی می کنند و این روستاها را از اشغال داعش آزاد خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر