ایران نیوز

پنجشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۵

مراد کاراییلان عضو رهبری پ.ك.ك: نیروهای اشغالگر ترکیه را در هم می‌کوبیم + [ویدیو]

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران اعلام کرد که در این دوره تاریخی، جنگ علیه ارتش ترکیه در کردستان ادامه پیدا می‌کند. وی تصریح کرد حکومت ترکیه در ضعیف‌ترین دوران خود در برابر جنبش آزادیخواهی خلق کرد قرار دارد. کاراییلان از خائنین مسلح محلی نیز خواست که سلاح دولت را بر زمین بگذارند.

مراد کاراییلان در گفتگو با خبرگزاری فرات با اعلام آنکه جنگ جاری در شمال کردستان و ترکیه نبردی عادی نیست، گفت: " دولت ترکیه بیشتر با تاکتیک جنگ روانی این نبرد را پیش می‌برد و از فناوری استفاده می‌کند. با وجود برخورداری از هواپیماهای جنگی و تانک و توپخانه اما بیشتر از لحاظ تبلیغات رسانەای و فضاسازی فعال هستند. براحتی دروغ می‌گویند و گاها وقایعی را پوشش می‌دهند که هرگز رخ نداده است. مشخص است که ترکیه و دیگر حکومت‌های استثمارگر در کردستان در ضعیف‌ترین دوران خود بسر می‌برند. حاکمیت ترکیه در برابر ما در موضع ضعف قرار دارد و نیروهایش قادر به جنگ بر روی زمین نیستند. دیگر دورانی که نیروهای خود به هر جا که می‌خواستند میبردند گذشته است."

عضو رهبری پ.ك.ك با جلب نظر به جنگ قدرت میان اردوغان و فتح‌الله گولن گفت: "این تقابل خسارت زیادی به ارتش ترکیه زده است. هیچ وقت سابقه نداشت که چهل درصد ژنرال‌های ارتش اخراج یا زندانی شده باشند. می‌توان گفت نیمی از ارتش غیرفعال شده و اوضاع آنها اینطور است. حکومت می‌خواهد با ستمگری و ایجاد رعب و وحشت ضعف خود را پنهان کند. تبلیغات می‌کنند که ما قوی هستیم و می‌توانیم به هر جا که مایلیم برویم مانند موصل و رقا ! اما این قدرت کجاست؟ آنها چنین نیرویی ندارند و بلوف می‌زنند. این قضایا همگی طرحی علیه خلق کرد بوده و اردوغان در خیال شکست کردهاست."

وی آنچه که اکنون روی می‌دهد را علنی‌سازی پروژەی پاکسازی جنبش آزادیخواه خلق کرد که در جریان گفتگوهای صلح نیز ترکیه بطور پنهانی دنبال آن بود بیان کرد و گفت: "اکنون مشخص شده که دولت ترکیه در زمان گفتگو با رهبر ما در امرالی که با اعلام آتش بس از سوی پ.ك.ك و امیدواری مردم برای حل مسئله کرد و برقراری صلح همراه شد، در فکر تدارکات لازم برای تصفیەی جنبش بود. آنها پیشتر هم در زمان گفتگوهای اسلو چنین کرده بودند. افکار عمومی باید بخوبی آگاه باشد که ترکیه، حکومتی خائن و ریاکار دارد. آنها در طول تاریخ، پیشینیان ما را فریب داده و به قتل رساندەاند آنچه اکنون می‌خواهند بر سر ما نیز بیاورند."

کاراییلان از بازداشت فلەای فعالان سیاسی و مدنی، غصب شهرداری‌های کردستان و حملات به جوانان و زنان کرد توسط نیروهای ترکیه به عنوان تلاشی برای پاکسازی کردها نام برد و افزود: "با وجود همەی فشارها اما در جنگ قادر نیستند ضربات بزرگی بزنند. نمی‌توانند در برخی ایالات به نیروهای گریلا خاتمه دهند. امتیاز برخورداری حکومت از شبکه اطلاعاتی و فناوری نیز برایشان کارساز نبوده و اکنون همەی نیروی خود را صرف این کردەاند که مزدوران محلی را به جنگ با ما هدایت کنند."

کاراییلان در این رابطه افزود: "ژنرال‌های ارتش طی بازدید از مناطق روستایی از نیروهای مسلح محلی وابسته به دولت می‌خواهند که در جنگ آنها را همراهی کنند. به روستائیان وعدە موقعیت بهتر در ارتش و افزایش چهار تا پنج برابری حقوق می‌دهند. می‌خواهند کردها را به جنگ کردها ببرند و ارتش با فناوری نظامی به حملاتش ادامه دهد. در این فکر هستند که جهنمی در کردستان بپا کردە و در دیگر مناطق ترکیه محیطی مناسب زندگی بسازند. صراحتا اعلام می‌کنیم که چنین اجازەای به دشمن نخواهیم داد و از توان کافی برای آن برخورداریم. باید بدانند که پس از تجارب سالیان دراز و ارزش‌هایی که جنبش صاحب آن شده، نمی‌توانند ما را ضعیف کنند. کردستان به شدت مقاومت خواهد کرد. به نیروهای مسلح محلی هم می‌گوییم که نباید با حکومتی ظالم همکاری کنند. نباید در این جنگ میان ما و نیروهای حکومتی قرار بگیرند. تا زمانی که نیروهای ترکیه حمله کنند می‌جنگیم و امکانات آنرا داریم. جبهه ملی‌گرا و فاشیستی شکل گرفته را درهم می‌کوبیم. ما به آینده فکر می‌کنیم و از همەی نیروهای کرد می‌خواهیم با رجوع به وجدان، ترکیه را طرد کنند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر