ایران نیوز

شنبه، آبان ۰۱، ۱۳۹۵

معوقات مزدی و اخراج بیش از ۱۵۰۰ کارگر در دو واحد صنفی

پرداخت دستمزد و حق بیمه حدود ۱۴۰۰ کارگر کارخانه «هپکو» اراک در استان مرکزی سه ماه به تاخیر افتاده است. این کارگران نگرانند که مبادا در صورت بی‌تفاوتی مسئولان به مشکلاتشان، این کارخانه به طور کامل تعطیل و درنتیجه بیکار شوند. در کرمان نیز در معادن فاریاب از ۲۰۰ نفر کارگرتعدیل شده ۱۱۰ نفر به کار برگشت داده شده بودند که بار دیگر به دلیل شرایط بد فروش محصولات اخراج شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، پرداخت دستمزد حدود ۱۴۰۰ کارگر «هپکو»در استان مرکزی سه ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری در این کارخانه مدعی شدند، حدود ۱۴۰۰نفر جدا از دریافت نکردن طلب مزدی سه ماهه خود با مشکل تاخیر در پرداخت حق بیمه مواجه هستند.

آن‌ها نگرانند که مبادا در صورت بی‌تفاوتی مسئولان به مشکلاتشان، این کارخانه به طور کامل تعطیل و درنتیجه بیکار شوند.

به ادعای این کارگران مشکلات کارخانه هپکو اراک زمانی آغاز شده است که دولت از مدت‌ها قبل نتوانسته وضعیت واگذاری سهام این واحد صنعتی را به یک سهام دار خارجی مشخص کند.

کارگران شرکت هپکو با بیان اینکه طبق وعده‌های روز گذشته استاندار مرکزی در خصوص مشکلات شرکت هپکو قرار است تا اواسط هفته آینده وضعیت سهام این واحد تولیدی مشخص شود در ادامه افزودند: در این میان کارگران این کارخانه که حداقل سه ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند بیشترین خسارت را دیده‌اند.

جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی این کارگران، بر پایه اطلاعات منابع کارگری ایلنا به دلیل پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی دفترچه‌های درمانی تعداد زیادی از کارگران هم اکنون فاقد اعتبار شده است.

گفتنی است شرکت هپکو اراک در زمینه تولید ماشین آلات راه سازی با بیش از هزار و ۴۰۰کارگر در کیلومتر پنج جاده اراک به تهران فعالیت دارد.
بیکاری دوباره کارگران تعدیل‌شده معادن فاریاب

به گزارش ایلنا، به گفته مدیرعامل معادن فاریاب از ۲۰۰ نفر کارگرتعدیل شده ۱۱۰ نفر به کار برگشت داده شدند که بار دیگر به دلیل شرایط بد فروش محصولات مجبور به ترک کار شدند.

کارگران دعوت به کار شده معادن فاریاب کرمان بار دیگر بیکار شدند. «شمیمی» مدیر عامل معادن فاریاب در همین رابطه گفته است: “با وجود تلاش‌های انجام شده، متأسفانه ۹ ماه پیش به دلیل عدم فروش و محصولات راکد مانده شرکت، مجبور به تعطیلی پالایشگاه شدیم”.

او با اشاره به اینکه خیلی از نیروهای معدن کارآمد نیستند، اظهار کرد: “امسال امکانی به وجود آمد که ۶۰ نفر از نیروهای برجسته و مجرب را از بین ۲۰۰ نفر اخراج شده را به کار برگردانیم”.

شمیمی با اشاره به اخراج بسیاری از کارگران معدن‌ یادآور شد: “از ۲۸۵ نفر کارگر موجود در معدن در واقع ۱۲۰ نفر از آنان نیاز به کار در شرکت بوده است”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر