ایران نیوز

چهارشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۵

محکومیت شش فعال کارگری در کُردستان

دادگاه انقلاب سنندج شش تن از فعالان کارگری را به ۱۰۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کُردستان شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج هر یک از مهراد صبوری، امید احمدی، شاهو صادقی، آرام محمدی ، روژین ابراهیمی و دلنیا صبوری را به اتهام تبلیغ علیه نظام و برگزاری مراسم اول ماه مه به حبس های سه ماه تا یک سال محکوم کرده است.

جلسه محاکمه این فعالان کارگری روز دوشنبه ۱۲ مهرماه برگزار شده و فعالان کارگری در این حلسه با رد اتهاماتی که متوجه آنان بوده با دفاع از مشارکت در مراسم روز جهانی کارگر در کامیاران تاکید کرده اند که شرکت در این مراسم تبلیغ علیه نظام نبوده و یکی از مطالبات اولیه طبقه کارگر به حساب می آید.

بر اساس حکم صادر شده توسط دادگاه انقلاب سنندج مهرداد صبوری به ۱ سال زندان ، شاهو صادقی به ۳ ماه زندان ، امید احمدی به ۱ سال زندان ، روژین ابراهیمی به ۱ سال زندان ، آرام محمدی به ۳ ماه زندان و دلنیا صبوری به ۱ سال زندان محکوم شده اند.

این فعالان کارگری اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ از سوی نیروهای وابسته به اداره اطلاعات کامیاران بازداشت شده و پس از چند روز با قید وثیقه آزاد شدند. 

محکومیت این فعالان کارگری در حالی است که روز گذشته وکیل "جعفر عظیم زاده" و "شاپور احسانی‌راد" دو فعال کارگری از محکومیت یازده ساله موکلان خود خبر داده بود.

جداری فروغی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا اظهار داشته بود که شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه این دو فعال کارگری را بابت ایجاد تشکل کارگری اتحادیه آزاد کارگران ایران و نیز بابت تبلیغ علیه نظام به حبس محکوم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر