ایران نیوز

جمعه، مهر ۳۰، ۱۳۹۵

پیشروی گسترده نیروهای پیشمرگه در موصل

در چهارمین روز عملیات آزاد سازی استان نینوا نیروهای پیشمرگه با پیشروی در جبهه های شرقی و شمالی مناطق وسیعی را به کنترل خود در آورد.
به گزارش رسانه های عراق نیروهای پیشمرگه در تداوم عملیات نظامی خود علیه گروه داعش امروز ۲۰ اکتبر، روستاهای استخراپه بزرگ و کوچک، پیر حلان، غریب دلیل و باس خیرا را در شمال و جنوب شهر بعشیقه به کنترل خود در آورده اند.

منابع خبری گزارش کرده اند که نیروهای پیشمرگه در این منطقه دست کم ۵ کیلومتر به عمق مناطق تحت کنترل داعش پیشروی کرده و برخی روستاهای دیگر را نیز به محاصره خود در آورده اند.

همزمان ارتش عراق از محورهای جنوبی شهرک استراتژیک برتله را به کنترل خود در آورده و چندین روستا را نیز از گروه داعش بازپس گرفته اند.

همچنین نیروهای پیشمرگه در محورهای ناوران و تل اسقف دست کم ۵ روستا را از کنترل داعش خارج کرده اند.

فرماندهان پیشمرگه و ارتش عراق اعلام کرده اند که عملیات موصل تا کنون موفقیت آمیز بوده و از برنامه های تعیین شده جلوتر است.

همزمان باتداوم عملیات نظامی در استان نینوی هزاران غیرنظامی با گریختن از مناطق جنگی خود را به مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق در شرق استان حسکه رسانده اند.

مقام های کانتون جزیره اعلام کرده اند که دست کم ۹ هزار نفر وارد کمپ آواره های "هول" شده اند.

همچنین شمار زیادی از غیرنظامیان با عبور از مناطق جنگی خود را به کمپ های ازپیش آماده شده در استان هولیر/اربیل رسانده اند.

پیشبینی می شود که حدود نیم میلیون نفر بر اثر جنگ استان نینوا آواره شده و در کمپ های عراق، اقلیم کُردستان و روژاوا اسکان داده شوند.

عملیات موصل بامداد ۱۷ اکتبر با فرمان نخست وزیر عراق آغاز شد و پیشبینی می شود چندین ماه به طول بیانجامد.

شهر موصل در ژانویه ۲۰۱۴ پس از چهار روز درگیری و فرار سربازان عراق اشغال شد. داعش پس از تصرف موصل ذخایر تسلیحاتی به جا مانده از ارتش عراق را به دست آورد و منطقه‌ی وسیعی از عراق و سوریه را اشغال کرد.پس از سقوط موصل صدها شهروند عراقی که به اسارت داعش در آمده بودند اعدام و در گورهای دسته جمعی دفن شدند.
NNSROJ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر