ایران نیوز

پنجشنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۵

ه.پ.گ: فرماندە ارتش ترکیە در عملیات ضدگریلایی قلابان بە هلاکت رسید + [عکس]

نیروی مدافع خلق با اعلام نتایج درگیری‌های روی داده بدنبال عملیات ارتش ترکیه در شرنخ، از کشته شدن چهارده نیروی نظامی ترکیه از جمله فرمانده عملیات خبر داد.
به گزارش مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق، نیروهای گریلا ساعت ٧:٣٠ دقیقه صبح چهارشنبه در نزدیکی تپەی "کنسرو" از توابع شمذینان با سلاح‌های نیمه خودکار به نظامیان ترکیه حمله کردند. شمار تلفات ارتش اما مشخص نیست.
در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز گریلاهای یژاستار و ه.پ.گ، نیروهای مستقر در تپەهای "چتا"، "خاپوشک" و "کوردینه" در جولمرگ را گلولەباران کردەاند.
ه.پ.گ در رابطه با نتایج درگیری‌های روی داده در منطقەی قلابان از توابع استان شرنخ نیز از تلفات ارتش خبر داده و می‌افزاید: در خلال روزهای ٢٢ تا ٢٤ اکتبر چهارده نیروی عملیاتی ارتش در جریان درگیری با گریلاها کشته شدند. این تلفات در حالی بود که جنگندەهای ارتش منطقه را بمباران می‌کردند. فرماندهی عملیات ارتش ترکیە در این منطقە هم از پای درآمدە است.
طبق این گزارش ارتش ترکیه در طی سه روز گذشته ناحیەای "آپه موسی" از توابع شهرستان لیجه را هدف حملات راکتی قرار داده و نیروهای عملیاتی مخفی راهی منطقه کرده است. از روز سه‌شنبه عملیاتی نظامی در اراضی منطقەی "دارا هنه" از توابع چولک نیز جریان گرفته است.
نیروی مدافع خلق می‌افزاید: " در ساعات بامداد ٢٢ اکتبر یک تیم گریلا در حین عبور از ناحیه پلور از توابع درسیم با نیروهای ترکیه درگیر شدند. دو گریلا در این نبرد شده شدەاند. در آن روز هواپیماهای جنگی مناطق درسیم را بمباران کردند تا هلی‌کوپترها نیروهای عملیاتی را پیاده کنند. در اثر حملات هوایی یک گریلای دیگر نیز شهید شده است. همچنین ارتباط با گروهی از گریلاهای حاضر در منطقه تاکنون قطع شده است. اسامی گریلاهای شهید بزودی اعلام می‌شود."
ه.پ.گ از سویی با تصحیح نام یک گریلای جانباخته که در روز ١٩ اکتبر، گریلایی بنام شورش حلب عنوان شده بود اعلام کرده که نام گریلای جانباخته در حملات هوایی ترکیه به جولمرگ در این روز، رمضان احمد با کد "شورش روباری" متولد عفرین بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر