ایران نیوز

جمعه، آبان ۰۷، ۱۳۹۵

وخامت حال علیرضا گلی پور پس از پنج روز اعتصاب غذا/ انتقال به بهداری

روز جاری، علیرضا گلی پور، زندانی سیاسی که در پنجمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد، در پی وخامت حال به بهداری زندان اوین منتقل گشت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علیرضا گلی پور، زندانی سیاسی، سحرگاه امروز، ششم آبان‌ماه، در پنجمین روز اعتصاب غذای خود، به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی توسط مأموران زندان به بهداری منتقل شد.

این زندانی سیاسی در بهداری از دریافت سرم خودداری کرده و پس از دو ساعت را به سالن ۱۲ بند ۷ بازگشته است.

علیرضا گلی پور از دوم آبان‌ماه در اعتراض به ممانعت قاضی صلواتی از ارسال پرونده به اجرای احکام و جلوگیری از روند معمول اداری دست به اعتصاب غذا زده است.

گفتنی است که پزشکی قانونی برای سومین بار بر عدم تحمل کیفر وی به دلیل بیماری سرطان٫ بیماری قلبی و تنفسی و لزوم درمان وی در خارج از زندان تأکید کرده است.

علیرضا گلی‌پور در مهرماه ۱۳۹۱ به دلیل «افشاگری» در مورد چند تن از مسئولین حکومتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. این زندانی امنیتی٬ بیش از یک سال از زمان حبس خود را دربند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده است که از این مدت ۸ ماه آن در انفرادی بوده است.

لازم به ذکر است که «افشاگری»های وی در مورد فسادهای افراد حکومتی مانند «وزیر اطلاعات» و «رئیس‌کل پلیس امنیت استان تهران» می‌باشد.

این زندانی امنیتی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق»، «توهین به رهبری»، «خروج اطلاعات»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به ۳۹ سال و نیم حبس و یکصد و هفتاد و ضربه شلاق محکوم شد که این حکم با اعمال ماده ١٣۴ به ۱۵ سال حبس کاهش یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر