ایران نیوز

پنجشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۵

پرسش نماینده غیر بومیان زاهدان از عدم تقسیم بلوچستان و واکنش مناسب وزیر کشور به این موضوع

عدالت نیوز؛ حسینعلی شهریاری نماینده مهاجرین غیر بومی شهر زاهدان در جلسه دیروز 27 شهریور در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس که وزیر کشور نیز در این جلسه حضورداشته است، از رحمانی فضلی وزیر کشور پرسیده است "علت عدم تقسیمات استان سیستان و بلوچستان به 2 یا 3 استان" چیست.
به گزارش خبرگزاری فارس رحمانی‌فضلی در پاسخ به شهریاری گفته اند که "هر کس یا جریانی که بخواهد از مسئله قومیت‌ها سوء استفاده کند با او و یا آن جریان به شدت برخورد خواهد شد، قومیت‌ها در کشور ما به بهترین شکل، با صمیمیت و عشق به کشور و میهن با هم زندگی می‌کنند" در ادامه آقای رحمانی فضلی گفته است "وزارت کشور در موضوع تقسیمات کشوری به ویژه تقسیمات استانی به هیچ عنوان ورود پیدا نکرده است و سیاست دولت هم این نیست" اما گویا نماینده غیربومیان زاهدان از این پاسخ وزیر کشور خرسند نشده است، و ادعا کرده که از پاسخ وزیر کشور قانع نشده است.
ظاهرا سوال شهریاری در این جلسه کمیسیون امنیت ملی، منطقه ای تشخیص داده شده است و قرار است مطابق آئین نامه اقدامات بعدی انجام شود.
ادعای شهریاری و امثال وی در مطرح کردن تقسیم استان فقر بیکاری و وسعت زیاد استان است. 
دلایلی که روشنفکران بلوچ با توجه به نا موفقیت تقسیمات پیشین بلوچستان آن را یک بهانه برای نابودی هویت و سرزمین خود میدانند.
قابل توضیح است پیش از این بخشهای بزرگی از بلوچستان به بهانه فقر، بیکاری، و وسعت این سرزمین از پیکره بلوچستان جدا و به خراسان جنوبی و کرمان و بندرعباس الحاق شده است.
اما پس از گذشت هفت دهه از این تقسیمات هنوز این مناطق که ظاهرا با هدف توسعه بلوچستان جدا شده بودند کماکان در همان شرایط عدم توسعه و حتی در مواردی بدتر از شرایط خود بلوچستان قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر