ایران نیوز

جمعه، مهر ۳۰، ۱۳۹۵

دست‌کم سی مهاجم انتحاری داعش در کرکوک از پای درآمدند + [عکس و ویدیو]

تروریست‌های داعش امروز وارد شهر کرکوک شدند و چند ساختمان را به کنترل خود درآوردند. شماری از نیروهای پیشـمرگ و شهروندان عادی در حالی در حملات داعش جان خود را از دست دادەاند که گریلاهای نیروی مدافع خلق نیز برای مقابله با داعش در خیابان‌های کرکوک حضور یافتند.
ساعت سە بامداد امروز تعدادی از نیروهای داعش که گفته می‌شود از قبل در شهر حضورداشته‌اند، چند ساختمان را در کرکوک تصرف کردند.
داعش توانسته از تاریکی شهر استفاده کند و به ساختمان قدیمی مدیریت پلیس، ساختمان مدیریت آموزش و هتل نزدیک بیمارستان جمهوری و چند ساختمان نیمه‌تمام کرکوک وارد شود.
در ساعات صبح دو عامل انتحاری به مدیریت آموزش کرکوک وارد شده بودند که یکی از آن‌ها خود را منفجر کرد و فرد دوم توسط نیروهای امنیتی کشته شد.
در شهرک دوبز هم دو عامل انتحاری وارد ساختمان شرکت برق این شهر شدند، یکی از آن‌ها خود را منفجر کرد و نفر دوم قبل از اینکه کمربند انتحاری خود را منفجر کند کشته شد. در این واقعه دوازده نیروی پیشمرگ و شهروند عادی جان خود را از دست دادەاند. وزارت خارجه ایران گفته چهار تن از کشته شدگان در دوبز از تکنیسین‌های ایرانی بودەاند.
در میانه درگیری‌ها، گریلاهای حزب کارگران کردستان نیز برای کمک به پیشمرگ‌ها وارد عمل شدند.
در عملیات نیروهای گریلا و پیشمرگ همچنین ٢٠ شهروند از اهالی مخمور که توسط اعضای داعش به گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند.
تا ساعات بعد از ظهر امروز دستکم ٣٠ عامل انتحاری داعش در کرکوک کشته و بسیاری زخمی شدەاند. 
شورای امنیت کرکوک از شهروندان خواسته تا برقراری کامل آرامش و پایان درگیری‌ها با داعش در منازل خود بمانند. مقامات محلی کرکوک می‌گویند با توجه به آغاز عملیات موصل، داعش احتمالا دست به حملات تلافی‌جویانه می‌زند و کردستان در حالت آماده باش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر