ایران نیوز

پنجشنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۵

جمیل باییک: همگان بدانند که اراده خلق کرد شکسته نمی‌شود

جمیل باییک رئیس مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در یادداشت هفتگی خود در روزنامه "اوزگور پولیکا" یورش به روسای مشترک شهرداری آمد را، حمله به موجودیت و اراده خلق کرد دانسته که لازم است در برابر آن ایستادگی شود.
جمیل باییک رئیس مشترک "ک ج ک" با اشاره به ورود حاکمیت ترکیه به مرحله‌ای جدید تاکید کرده کرده است که حزب عدالت و توسعه از طریق ایدئولوژیک، سیاسی و نهادی در تلاش تاسیس سیستمی نوین در حاکمیت است، بنیاد سیستم جدید سلطه‌گرایی در برار دمکراسی است، به همین خاطر درصدد از بین بردن نیروهای کرد و دمکراسی خواه در ترکیه اند و می خواهند موانع را از میان بردارند.

جمیل باییک با اعلام آنکه مبارزات خلق کرد در راستای دمکراتیزه کردن جامعه است افزود: لازم است خلق کرد در این موارد به خوبی حزب عدالت و توسعه را بشناسند. بنیاد سیستم جدید سلطه بر مبنای ضدیت با خلق کرد است.
جمیل باییک تصریح کرد: دستگیر کردن شهردارهای آمد، بالاترین حد دشمنی حزب حاکم با خلق کرد است، شهر آمد همیشه نماد اراده به زندگی آزاد و دمکراتیک خلق کرده بوده، به همین خاطر یورش به شهرداری آمد به معنی حمله به موجودیت و اراده خلق کرد است. 
حمله به این نماد با نقشه‌ای از پیش طراحی شده صورت گرفت. همانطور که ارتش فاشیست ترکیه در چهارچوب کودتای ١٢ سپتامبر 1985 با حمله به زندان شماره پنج آمد درصدد شکستن اراده خلق بود. اینک نیز همان هدف در میان است. 
جمیل یاییک با یادآوری گفته‌های چیاگر فرمانده افسانه‌ای مقاومت "سور" آمد مبنی بر اینکه با مقاومتمان، شهادتمان شکوهمند خواهد شد افزود: اینک زمان خیزش است. اکنون زمان مناسبی برای قیام شهروندان آمد است. قیام آنها به معنی قیام خلق کرد است.
لازم است که خلق کرد در برابر این حمله ایستادگی و از مقاومت شهروندان آمد حمایت کنند، همگان بدانند که اراده خلق کرد شکسته نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر