ایران نیوز

چهارشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۶

عملیات گریلا در باکور کردستان؛ ۲۳ نظامی ترک به هلاکت رسیدند

عملیات‌های گریلا برضد مواضع ارتش ترک در باکور کردستان ادامه دارد. در نتیجه عملیات گریلا برضد یک پایگاه ارتش ترکیه، ۱۰ نظامی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند. ۴ هلی‌کوپتر نیز هدف قرار گرفته و ۱۳ تن دیگر کشته شدند
گریلاهای ه.پ.گ/یژاستار در عملیاتی که در تاریخ ۲۷ مارس (۷فروردین) در ساعت ۱۳ به‌وقت محلی در منطقه شمزینان انجام داده‌اند، یک پایگاه ارتش ترکیه هدف قرار گرفته شد. گفته شده در این عملیات دستکم ۱۰ نظامی ارتش به هلاکت رسیده‌اند.
از طرف دیگر عملیات ارتش ترکیه در منطقه چارچِلا که از تاریخ ۵ فروردین آغاز شده هم‌چنان ادامه دارد. خبرها حاکی‌ست که در پی مقاومت گریلا در این منطقه، نیروهای ارتش ترکیه زمین‌گیر شده و به‌کلی توان پیشروی در منطقه را از دست داده‌اند. گفته می‌شود در ارتش ترکیه در این عملیات ‌ها از نیروهای کنترا گریلا به‌نام‌های "اورَمان" و "ساته" برضد گریلاها استفاده نموده است.
منابعی در منطقه گزارش داده‌اند که در نتیجه حملات گریلا به مواضع ارتش ترکیه، ۴ فروند هلی‌کوپتر ارتش ترکیه شامل ۳ فروند سکورسکی و یک فروند کبری مورد اصابت قرار گرفته‌اند که از سرنوشت آن‌ها خبر دقیقی در دست نیست. در این عملیات نیروهای گریلا هم‌چنین دستکم ۱۳ نظامی ارتش ترکیه کشته شده و ده‌ها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.
منابع منطقه هم‌چنین از شهادت ۳ تن از گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در این سلسله‌ عملیات‌ها خبر داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر