ایران نیوز

یکشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۶

انتقاد امام جمعه راسک از توزیع سلاح توسط سپاه در بین مردم

امام جمعه اهل تشیع راسک از توزیع بی رویه اسلحه توسط سپاه پاسداران انتقاد کرد. سپاه از سال ۸۸ به طور رسمی مسئولیت تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را به دست گرفته و از آن زمان با شعار “بومی کردن امنیت” طرح مسلح کردن شهروندان را دنبال می کند. گزارشاتی وجود دارد که این سلاح ها چه بسا در “درگیری های طائفه ای” “تصویه حساب های شخصی”، “زورگیری” و “ترور” استفاده شده است

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، “حجت الاسلام علی اصغرکمالی پور امام جمعه راسک سرباز” در خطبه های نماز جمعه ۸ اردیبهشت با طرح این سوال که: “چه کسی را مسئول تامین امنیت قرار بدیم و چه کسی را مسئول تامین امنیت قرار ندیم؟” گفت: “اسلحه باید به کسی سپرده شود که از آن درست استفاده کند. این که اسلحه را به کسی بسپاریم که توان اداره آن را نداشته باشد درست نیست”.

کمالی پور در ادامه با اشاره به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی و اعتراضات برخی از نیروهای پایگاه های سپاه که اسلحه خود را به نشانه اعتراض تحویل دادند گفت: “دادگاه ویژه روحانیت، سپاه و نیروی انتظامی حق دارد که فردی را احضار کنند ما برای پیگیری مشکلات لازم نیست چنین کارهای بکنیم. کافیه برویم پیش فرماندار و سردار مارانی و … تا مشکل را حل کنند.”

سخنان امام جمعه راسک که بسیار با احتیاط و اشاره بیان شده اند، واقعیت توزیع گسترده سلاح توسط سپاه پاسداران را بیش از پیش روشن می کند.

سپاه پاسداران از سال ۸۸ به طور رسمی مسئولیت تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را به دست گرفته و از آن زمان با شعار “بومی کردن امنیت” طرح مسلح کردن عشایر بلوچ را آغاز کرده است.

سلاح های که سپاه توزیع کرده است چه بسا به برخی از “زندانیان سابقه دار” و کسانی که مسبب نا امنیهایی چون دزدی و قتل و راهزنی نیز شناخته شده اند نیز داده شده.

به شهادت مردم منطقه این سلاح ها بعضا در “درگیری های طائفه ای” “تصویه حساب های شخصی” و “زورگیری” و “ترور فعالان اهلسنت” نیز مورد استفاده قرار گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر