ایران نیوز

شنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۹۶

هیچ توافقی با داعش درخصوص تخلیه طبقه نداشته ایم/ داعش نفس های آخر خود را می کشد

سخنگوی عملیات آزادسازی رقه جهان شیخ احمد گفت: هیچ توافقی با داعش در خصوص تخلیه طبقه نداشته ایم و این گروه در سوریه نفس های آخر خود را می کشد. نسرین عبدالله، سخنگوی نیروهای مدافع زنان YPJ اعلام کرد، کشورهای ائتلافی باید سلاح های ضد هوایی برای حمایت از مردمانمان به ما تحویل دهند. حملات ترکیه به سوریه نه تنها برای کردها بلکه برای آینده سوریه یک بحران جدید به حساب می آید.
به گزارش هاوار نیوز، جهان شیخ احمد، سخنگوی عملیات خشم فرات در اظهاراتی ضمن رد ادعاهای مطرح شده مبنی بر خروج تروریست دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از طبقه و عقب نشینی از سد فرات عنوان کرد: تمام ادعاهایی مطرح شده مبنی بر به توافق رسیدن تروریست های داعشی با ارتش دموکراتیک سوریه و عقب نشینی از طبقه و سد فرات کذب محض است. درگیری ها در طبقه به شدت در حال پیگیری است. عرصه برای داعش در طبقه تنگ شده است و برای این که محاصرات را بشکنند شایعاتی مبنی بر همین مسائل مطرح می کنند. تمام تلاش های داعش بی نتیجه خواهد ماند.
وی افزود: نیروهایمان با روحیه بسیار بالایی به سمت رقه، طبقه و شدادی در حال پیشروی هستند. داعش نفس های آخر خود را در برابر پیشروی های ارتش دموکراتیک سوریه می کشد. هدف ما مبارزه در برابر تروریسم داعش است.
در رابطه با گسترش عملیات علیه داعش، نسرین عبدالله، سخنگوی نیروهای مدافع زنان YPJ در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: خواهان تعیین منطقه پرواز ممنوع در مرزهای ترکیه – سوریه هستیم. ما در این خصوص مطالباتی جدی داریم، همچنین خواستار دریافت سیستم هایی هستیم که ما را در برابر حملات هوایی مصون کند. ما باید از ملتمان در برابر حملات هوایی دفاع کنیم. امروز ترکیه دست به عملیات هوایی گسترده زده است؛ فردا خدا می داند چه کسی چه اقدامی صورت خواهد داد. نیروهای ائتلاف بین المللی باید از ما و مناطقی که توسط ما آزاد شده است دفاع کنند.
وی در ادامه اظهارات خود با درخواست از کشورهای ائتلاف بین المللی در خصوص دریافت سلاح های ضد هوایی عنوان کرد: کشورهای ائتلافی باید سلاح های ضد هوایی برای حمایت از مردمانمان به ما تحویل دهند. حملات ترکیه به سوریه نه تنها برای کردها بلکه برای آینده سوریه یک بحران جدید به حساب می آید.
به گزارش کردپرس به نقل از هاوار نیوز، جهان شیخ احمد، سخنگوی عملیات خشم فرات در اظهاراتی ضمن رد ادعاهای مطرح شده مبنی بر خروج تروریست دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از طبقه و عقب نشینی از سد فرات عنوان کرد: تمام ادعاهایی مطرح شده مبنی بر به توافق رسیدن تروریست های داعشی با ارتش دموکراتیک سوریه و عقب نشینی از طبقه و سد فرات کذب محض است. درگیری ها در طبقه به شدت در حال پیگیری است. عرصه برای داعش در طبقه تنگ شده است و برای این که محاصرات را بشکنند شایعاتی مبنی بر همین مسائل مطرح می کنند. تمام تلاش های داعش بی نتیجه خواهد ماند.
وی افزود: نیروهایمان با روحیه بسیار بالایی به سمت رقه، طبقه و شدادی در حال پیشروی هستند. داعش نفس های آخر خود را در برابر پیشروی های ارتش دموکراتیک سوریه می کشد. هدف ما مبارزه در برابر تروریسم داعش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر