ایران نیوز

سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۹۶

زندانی سیاسی کرد زینب جلالیان ۵۶ روز است که در اعتصاب دارو بسر می‌برد

گزارش‌ها حاکی‌ ست که زندانی سیاسی کرد زینب جلالیان که در زندان مرکزی شهر خوی در استان اورمیه بسر می‌برد، از ۵۶ روز پیش دست به اعتصاب دارو زده است. عدم ارتباط با دنیای خارج و ممنوعیت ملاقات باعث شده است تا این خبر تا امروز از طرف مراجع مسئول در جمهوری اسلامی کتمان شود
همزمان با ۷مین سالگرد اعدام ۴ زندانی کرد در ۱۹ اردیبهشت ۸۹، امروز وکیل زندانی سیاسی کرد زینب جلالیان در نامه‌ای به دادستان کل ایران، از اعتصاب ۵۶ روزه داروی این زندانی سیاسی پرده برداشته است. امیرسالار داودی وکیل زینب جلالیان در این نامه ضمن ابراز نگرانی شدید موکله‌اش، گفته است: " یک بار دیگر بر مسئولیت مقامات زندان خوی و مقامات امنیتی و قضایی شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی و در سطحی اعلی مقامات کشور در خصوص تضمین سلامتی روحی و جسمی موکله ام تاکید می کنم و اعلام می نمایم که اعتصاب درمانی موکله ام تا رفع مشکلات، ادامه خواهد داشت".
اگرچه تنها ساعاتی از بخش این خبر گذشته است اما از همان ساعت اولیه واکنش‌ها به اعتصاب داوری زنیب جلالیان شروع شده و این خبر در تیتر اول خبرهای فضای مجازی قرار گرفته است. هنوز واکنش‌ها به این خبر ادامه دارد و انتظار می‌رود که نهادهای مدنی کرد در روژهلات کردستان به این موضوع واکنش نشان دهند. شایان ذکر است که خطر از دست دادن بینایی که براثر شکنجه‌های مداوم دوران بازجویی صورت گرفته، همچنان این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.

متن نامه وکیل زینب جلالیان به دادستان کل کشور به شرح ذیل است:

دادستان محترم کل کشور

حضرت آیت الله منتظری

با سلام و تحیات

احتراماً، در خصوص موکله‌ام بانو زینب جلالیان به‌اطلاع عالیجناب می‌رسانم که مشارالیها از تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۵ تاکنون، به‌واسطه اقدامات ناصواب مقامات زندان خوی (محل اقامت موکله) در تدارک دفترچه معاینات نوبتی (هفتگی و ماهانه) به‌وجهی که خالی از هرگونه حقیقتی در این باره است و ایضاً ارائه گزارش خلاف واقع به نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری و من جمله گزارشی که مبین رسیدگی‌ها و معاینه‌های مرتب و متناوب پزشکی در ارتباط با بانو است، وارد اعتصاب درمانی تا مدت زمان نامحدود شده است!

عالی جناب…

علاقه‌مندم تا ضمن ابراز شدید نگرانی از وضعیت سلامتی موکله‌ام، یک بار دیگر بر مسئولیت مقامات زندان خوی و مقامات امنیتی و قضایی شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی (اورمیه) و در سطحی اعلی مقامات کشور در خصوص تضمین سلامتی روحی و جسمی موکله‌ام تأکید نمایم و اعلام نمایم که اعتصاب درمانی موکله‌ام تا وقتی مسئولین متخلفی که در اقدامی ناصواب مبادرت به تهیه گزارشات خلاف واقع و من جمله تهیه دفترچه صدرالاشاره کرده‌اند به اسم و رسم تعرفه و شناسایی و به دست قانون سپرده نگردند، ادامه خواهد یافت!

عالی جناب….

مستحضر هستید که موکله از بیماری‌های عدیده و من جمله بیماری چشمی و گوارشی و … رنج می‌برد و از این جهت طی دستکم دو یا سه سال مضی ولو از خدمات پزشکی حداقلی نیز بی‌بهره بوده است.
در پایان اظهار امیدواری می‌کنم که حضرت‌عالی به‌عنوان مقام ارشد قضایی با ورودی داهیانه به ماوقع از عبور مسئله از نقطه غیرقابل بازگشت و جبران مانع گردید.

ومن الله توفیق

امیرسالار داودی

وکیل زینب جلالیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر