ایران نیوز

دوشنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش وعراق

کوردانه: سرتیترخبرها:نیروهای رژیم سوریه در شرق حلب پیشروی می‌کنند,حملات هوایی جنگنده های ارتش ترکیه به خاک اقلیم کوردستان,فرماندهی عملیات جزیره از کشته شدن تعدادی تروریست داعش خبر داد,ژنرال جباریاور : یک کمیسیون مشترک چهارجانبه سازماندهی نیروهای پیشمرگه کوردستان را سرپرستی می کند,ناتو در هیچ عملیات نظامی در عراق فدرال و سوریه مشارکت نمی کند,یک سرهنگ ارتش مصر در انفجار تروریستی کشته شد,کشته شدن یکی دیگر از معاونین ابوبکر البغدادی
کشته شدن یکی دیگر از معاونین ابوبکر البغدادی 

منابع عراقی از کشتە شدن یکی از معاونان مهم ابوبکر البغدادی و از افسران عالی رتبه رژیم بعث در جریان حمله هوایی در غرب موصل خبر دادند.
عدی الخدران فرماندار منطقه الخالص در استان دیالی عراق فدرال بە خبرگزاری‌های این کشور گفت: بر اساس  اطلاعات دریافتی، خ-ع که از افسران دستگاه امنیتی رژیم بعث و یکی از معاونان مهم ابوبکر البغدادی سرکرده داعش محسوب می شد در حمله هوایی در بخش راست موصل به قتل رسیده است. وی افزود: این تروریست که که درجه سرتیپ در رژیم صدام داشته است در فاصله سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ از سرکرده های القاعده و ملقب به "زرقاوی الخالص" شد و با یورش داعش و قدرت گرفتن آن به این گروه ملحق شد و به عنوان یکی از مسئولان نظامی آن شد.
وی یکی از مهمترین معاونان البغدادی در بخش راست موصل و مغز متفکر داعش در زمینه خطوط دفاعی داعش محسوب می شد.

یک سرهنگ ارتش مصر در انفجار تروریستی کشته شد 

کشته وزخمی شدن 4 تن از نیروهای امنیتی در انفجار الحسنه
در پی انفجار یک بمب در مسیر یک زره پوش حین عبور از تله انفجاری در منطقه حسنه در شمال صحرای سینا یک افسر مصری کشته و 3 سرباز نیز زخمی شدند. بنا بر گزارش سایت «الیوم السابع» مصریک خودروی نظامی در حال گشت زنی هدف دو تله انفجاری عناصر تررویستی قرار گرفت و منفجر شد.
به گفته شاهدان عینی، در پی این انفجار درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و گروهای تروریستی روی داد. یک منبع امنیتی مسئولیت این انفجار را به گروه تروریستی «ولایت سینا» منتسب دانست. حملات تروریستی شبه جزیره سینا معمولا توسط «ولایت سینا» وابسته به گروه تروریستی داعش صورت می‌گیرد که تاکنون جان ده‌ها نظامی مصر را گرفته است.
  
ناتو در هیچ عملیات نظامی در عراق فدرال و سوریه مشارکت نمی کند

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو اعلام کرد که ناتو در عملیات نظامی علیه داعش در عراق فدرال و سوریه شرکت نخواهد کرد.
استولتنبرگ دبیر کل ناتو بعد از دیدار خود با انگلا مرکل صدراعظم آلمان در برلین اعلام کرد که آنها در نشست بروکسل به موضوع چگونگی مبارزه با ترور و اینکه چگونه  ناتو خواهد توانست نقش کارای داشته باشد خواهند پرداخت. دبیر کل ناتو در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو ناتو در نشست 25 مه بتوانند تصمیمی اتخاذ نمایند که در صورت شرکت در ائتلاف بین المللی  نقش ناتو تغییر نکند.
وی همچنین اعلام کرد که ناتو در عملیات نظامی علیه داعش در عراق فدرال و سوریه شرکت نخواهد کرد و تنها از طریق  طریق آموزش نیروهای محلی و سیستم هوایی به حمایتهای خود  ادامه خواهیم داد.

ژنرال جباریاور : یک کمیسیون مشترک چهارجانبه سازماندهی نیروهای پیشمرگه کوردستان را سرپرستی می کند 

مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان اعلام داشت؛ سازماندهی و ادغام نیروهای پیشمرگه توسط یک کمیسیون مشترک چهارجانبه سرپرستی می گردد که شامل طرفهای (آمریکا، بریتانیا، آلمان و وزارت پیشمرگه ) می باشند.
ژنرال جبار یاور مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان اعلام داشت؛ " به دنبال تصویب پروژه اصلاحات وزارت پیشمرگه که شامل 35 بند می باشد ، همانگونه که پیشتر نیز به آن اشاره کرده ایم این پروژه توسط یک کمیسیون مشترک سرپرستی می شود که این کمیسیون از مشاروان آمریکایی ، آلمانی ، بریتانیایی و تیمی از وزارت پیشمرگه تشکیل شده و این کمیسیون ضمن سرپرستی کردن این پروژه نیازمندیهای اجرایی کردن آن را نیز تامین می کنند.
ژنرال جبار یاور همچنین اعلام داشت؛ ما در این پروژه از نیروهای 70 و 80 پیشمرگه بر اساس گردان یا تیپ نیرو گرفته و این نیروها به مراکز آموزش وزارت پیشمرگه منتقل شده و براساس معاینات نظامی و شرایط پذیرش نیروی پیشمرگه برای آنها تشکیل پرونده می دهیم و آن وقت این واحدها سازماندهی شده و مبدل به واحدی تحت امر وزارت پیشمرگه می شوند.
ژنرال جبار یاور در مورد واحدهای 70و 80 نیروی پیشمرگه همچنین اظهار داشت ؛ پیشتر و خلال سالهای بین 2010 تا پایان سال 2012 توانستیم همه نیروهای دیوان وزارت به همراه 12 تیپ پیاده نظام را به همین صورت سازماندهی کنیم .نیازمندیهای این نیروها از نظر تجهیزات جنگی و نظامی به دنبال گذران دوره آموزش همانند سایر تیپهای پیاده برای آنان تامین می شود.

مدیرکل وزارت پیشمرگه همچنین افزود ؛ دولت آمریکا شش ماه بعد از اعزام مشاوران نظامی خود به وزارت پیشمرگه پروژه ایی را به وزارت پیشمرگه تقدیم کرد. و دولتهای بریتانیا و آلمان نیز به همان صورت پروژه ایی را به وزارت تقدیم کردند و اخیرا و به براساس تقاضای وزارت پیشمرگه و دولت اقلیم کوردستان پروژه های مطرح شده از سوی کشورهای ائتلاف و وزارت پیشمرگه را ادغام کردیم .در پروژه وزارت پیشمرگه که از سوی مدیریت کل برای برنامه سال 2017 تقدیم شده 16 بند وجود دارد که همه این بندها در پروژه 35 بندی گنجانده شده اند.

فرماندهی عملیات جزیره از کشته شدن تعدادی تروریست داعش خبر داد 

20 تروریست داعش در نتیجه حملات هوایی جنگنده های ائتلاف در غرب استان الانبار کشته شدند.
فرماندهی عملیات جزیر در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های ائتلاف یک مقر تروریستهای داعش در منطقه العانه را مورد هدف قرار دادند.
از سوی دیگر نیروهای نیروهای عراقی به پیشرویهای خود به سمت ناحیه قیروان و روستاهای اطراف غرب شهر موصل در نزدیکی مرزهای سوریه ادامه می دهند.

حملات هوایی جنگنده های ارتش ترکیه به خاک اقلیم کوردستان 

شب گذشته هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه چندین روستای منطقه آمیدی در استان دهوک را بمباران کردند.
حملات هوایی ارتش ترکیه در برابر مناطق روستایی اقلیم کوردستان ادامه دارد. منابع محلی به خبرگزاری فرات اعلام کردند که شب گذشته جنگنده‌های ارتش ترکیه بار دیگر چندین روستای منطقه آمیدی،برواری بالا، زاب ،سینات ، هفتانین در استان دهوک را هدف حملات خود قرار داده‌اند. گفته می‌شود که این حملات باعث ترس و وحشت روستاییان شده و بسیاری از مردم خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

همزمان با این حملات هوایی، توپخانه ارتش ترکیه نیز بمباران وسیع مناطق مرزی باکور و باشور کردستان را آغاز کرده بود. شایان ذکر است که روز ۳ می سال جاری (۱۳ اردیبهشت)، یک شهروند کرد در باشور کردستان نیز به دلیل حملات هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه جان خود را از دست داده و دستکم یک نفر دیگر نیز زخمی شده بود. با این حال مقامات اقلیم کردستان تاکنون در برابر این حملات سکوت اختیار کرده‌اند. 

نیروهای رژیم سوریه در شرق حلب پیشروی می‌کنند 

حملات ارتش بعث سوریه به روستاهای شرق حلب ادامه دارد. ارتش سوریه توانسته است کنترل ۳ روستا را بدست گرفته و تروریستهای داعش را وادار به عقب‌نشینی کند.
منابع میدانی در شرق حلب گفته‌اند که ارتش سوریه در شرق حلب، در شهرک الجینه به تحرکات تازه‌ای دست زده است. این شهرک در حومه شهر التعریب قرار دارد و کنترل آن در دست تروریستهای داعش می‌باشد. همچنین گزارش شده که جنگنده‌ های رژیم روستاهای شهر مسکن در شرق حلب را نیز بمباران کرده‌اند.
همچنین خبرها از وقوع درگیری‌های شدید میان ارتش بشار اسد و هم‌پیمانانش با تروریستهای داعش در شهر "دیر هافر" حکایت دارند. گفته می‌شود تروریستها ضرباتی را به ارتش بشار اسد وارد آورده و یک خودروی زرهی ارتش را منهدم نموده‌اند.

اسامی روستاهایی که ارتش رژیم سوریه در شرق حلب کنترل نموده، خربت عقله، جراح صغیر و جراح کبیر عنوان شده است. شب گذشته نیز ارتش با کمک نیروهای خارجی (سپاه قدس و حزب‌الله)، فرودگاه  شهر الجراح را به کنترل خود درآورده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر