ایران نیوز

دوشنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:دستگیری مسئول تنظیم و سازماندهی داعش در دوزخورماتو,وقوع حمله انتحاری در بعقوبه, آمریکا سلاحهای هوشمند به نیروهای مبارز کورد تحویل داد,کشف یک گور دسته جمعی در طبقا,کشته شدن یک سرکرده داعش در حویجه,داعش تنها 5 درصد از غرب موصل را تحت تصرف دارد,شکست حمله تروریستهای داعش در دیاله,کشته شدن یک سرکرده داعش و چند دستیار وی در رمادی,انهدام یک کارگاه ساخت خودروهای بمب گذاری شده داعش,انصار الشریعه لیبی منحل شد,شکست حمله تروریستهای داعش در منطقه سعدیه,ایجاد موزه آنلاین برای کوردهای ایزدی,منطقه «القحطانیه» در غرب موصل آزاد شد,25 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,کشته شدن دهها تروریست داعش در استان الانبار 
کشته شدن دهها تروریست داعش در استان الانبار 

یک منبع نظامی از ارتش عراق فدرال در استان الانبار اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف چند کانال و انبار اسلحه و مهمات تروریستهای داعش را در دره حوران در غرب شهرک رطبه در غرب استان الانبار بمباران کردند.
وی افزود ؛ در نتیجه این حمله هوایی دهها تروریست داعش کشته شده و انبارهای مهمات و کانالهای تروریستها نیز کاملا منهدم شده اند.

25 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

جنگنده های ائتلاف ضد داعش در دور تازه ای از حملات هوایی علیه این گروه 25 حمله انجام داده اند.
نیروی ضربت مشترک که هدایت عملیات نظامی را بر عهده دارد با صدور بیانیه ای اعلام کرد 8 حمله هوایی در عراق فدرال  بوده که این حملات درموصل ،رطبه و القائم صورت گرفته و طی این حملات چهار واحد ازتروریست های گروه داعش و انواع تجهیزات و زیرساخت های این گروه منهدم شده اند.
این بیانیه افزود چند ساختمان داعش در موصل و یکی از سنگرهای آن و یک سامانه سلاح های سنگین و هفت خودرو نیز در حملات هوایی منهدم شد.
همچنین نیروهای ائتلاف 17 حمله هوایی را در مناطق رقه و دیرالزور سوریه علیه تروریست ها انجام داده اند. 

منطقه «القحطانیه» در غرب موصل آزاد شد 

رسانه های خارجی از آزادی کامل منطقه القحطانیه در غرب موصل خبر دادند.
به گزارش المنار، نیروهای عراقی در ادامه نبرد با تروریست های داعش، دستاورد جدیدی کسب کردند.

در تازه ترین عملیات نیروهای عراقی، منطقه القحطانیه در غرب موصل به طور کامل از چنگال تروریست ها آزاد شد. 

ایجاد موزه آنلاین برای کوردهای ایزدی 

موزەایی اینترنتی آنلاین برای کوردهای ایزدی ایجاد خواهد شد و در آن جنایت‌های داعش بە صورت مستند نمایش داده می‌شوند.
پس از شکست ارتش عراق فدرال در دورەی نخست وزیری نوری مالکی، تروریستهای داعش توانستند نزدیک بە نیمی از خاک عراق فدرال را تصرف کنند و در شنگال بە بهانەی غیر مسلمان و کورد بودن، جنایت‌های زیادی در برابر ایزدیان مرتکب شدند و آنها را ژینوساید کردند.
(ویان دخیل) نمایندەی کورد ایزدی در پارلمان عراق فدرال در این باره اعلام کردە است در موزە ایی آنلاین تمامی جنایت‌هایی کە داعش در برابر کوردهای ایزدی انجام دادە است، بە صورت مستند نمایش داده خواهند شد.

ویان دخیل در ادامە گفت: "تمامی کوردهای ایزدی کە واقعەای برای آنها در این خصوص رخ دادە می‌توانند با فرستادن سرنوشت خود بە این موزەخانە، پردە از جنایت‌های داعش بردارند. 

شکست حمله تروریستهای داعش در منطقه سعدیه 

منابع امنیتی در استان دیاله اعلام داشتند؛ صبح امروز تروریستهای داعش به یکی از پستهای ایست وبازرسی نیروهای مشترک عراقی در نزدیکی ناحیه سعدیه حمله کردند اما حمله آنان در هم شکسته شد.
منابع افزودند؛ نیروهای عراقی توانستند حمله تروریستهای داعش را درهم شکسته چند نفر از آنان را کشته و زخمی کنند .تروریستها بعد از تحمل  شکست از منطقه درگیری گریختند.

انصار الشریعه لیبی منحل شد 

انصار الشریعه لیبی که در واقع شاخه القاعده در لیبی است، در بیانیه‌ای رسما از انحلال خود خبر داد؛ اقدامی که احتمالا به دلیل تشدید فشارها بر جریان‌های افراط‌گرای لیبیایی انجام شده است.
به گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است: ما به امت و مجاهدین و حامیانمان در لیبی اعلام می‌کنیم که انصار الشریعه منحل شده است. در این بیانیه سه صفحه‌ای تاکید شده که این تصمیم با "فداکاری" رهبران و اعضای گروه انصار الشریعه اتخاذ شد.
انصار الشریعه در پیامی به سایر گروه‌های شورشی همکیش خود در لیبی از آنها خواسته تا یک "جبهه واحد" تشکیل دهند و این گروه‌ها را به ادامه جنگ و "تسلیم نشدن در برابر غرب" فرا خواند.
انصار الشریعه که در واقع شاخه القاعده لیبی است، همان گروهی است که حمله به سفارت آمریکا در لیبی را که به کشته شدن سفیر این کشور انجامید، طرح ریزی کرده بود.
این گروه که نامش در لیست تروریستی ثبت شده، اعلام کرده که به شکل گسترده‌ای هدف قرار گرفته است.

انهدام یک کارگاه ساخت خودروهای بمب گذاری شده داعش 

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف ضد داعش امروز مورخ 29-5-2017 یک کارگاه ساخت خودروهای بمب گذاری شده تروریستهای داعش را در شهر راوه در فاصله 230 کیلومتری غرب رمادی در استان الانبار هدف قرار داده و منهدم کردند.
این منبع افزود؛ در نتیجه این حمله هوایی کارگاه مذکور کاملا منهدم شده و تعدادی از تروریستها نیز کشته و زخمی شده اند.

کشته شدن یک سرکرده داعش و چند دستیار وی در رمادی 

یک منبع امنیتی در اتاق عملیات الانبار اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال به دنبال کسب اطلاعات دقیق از منابع اطلاعاتی یک مقر تروریستهای داعش در مرکز شهرستان راوه در غرب رمادی را بمباران کردند.
وی افزود؛ در نتیجه این حمله هوایی یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش به نام زیادطارق راوی و چند نفر از دستیاران وی کشته شده اند.

شکست حمله تروریستهای داعش در دیاله 

یک منبع امنیتی در استان دیاله اعلام داشت؛ امروز 29-5-2017 تروریستهای داعش به یک پست ایست وبازرسی مشترک نیروهای عراقی در نزدیکی روستای ربیعه در تابعه سعدیه حمله کردند.
این منبع افزود؛ نیروهای عراقی به مقابله با حمله تروریستها پرداخته و توانستند حمله آنان را با شکست مواجه کرده و خسارات و تلفات مالی و جانی را به تروریستها وارد کنند.

داعش تنها 5 درصد از غرب موصل را تحت تصرف دارد 

منابع نظامی عراق فدرال روز یکشنبه 28 ماه مه 2017 تاکید کردند که تنها 5 درصد از بخش غربی شهر موصل همچنان در تصرف گروه داعش قرار دارد.
ارتش عراق فدرال با اعلام این که تنها پنج درصد شهر موصل در تصرف داعش باقی مانده، تاکید کرده که این مساحت کوچک نیز تا نیمه اول ماه آینده از تصرف این گروه خارج خواهد شد.
نیروهای مشترک عراقی روز شنبه عملیات جدیدی برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف داعش در غرب موصل آغاز کردند.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی جنگ ارتش عراق فدرال سرلشکر عبد امیر رشید یارالله، فرمانده عملیات «نینوا ما آمده‌ایم» در این باره گفت:«نیروهای مشترک عراقی برای آزادسازی بقیه محله‌‌های بخش غربی، عملیاتی را آغاز کرده‌اند. در ساعات اولیه این عملیات ارتش عراق فدرال توانست محله «الشفا»، بیمارستان «الجمهوری» و منطقه «الزنجیلی» را از داعش باز پس گیرد..
همزمان نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق فدرال در حمله‌ای غافلگیرانه و سریع وارد محله «الصحه الاولی» در غرب موصل شدند. پیش از این سرلشکر رائد جودت بود رئیس پلیس عراق فدرال اعلام کرد، بخش‌هایی در محور جنوبی و شمالی از مناطق قدیمی شهر موصل، با موشک‌های گراد به شدت بمباران شد.
همچنین مناطق باب الطوب، باب جديد، الفاروق و الزنجيلی که هنوز تحت تصرف تروریستهای داعش است، با هواپیماهای بدون سرنشین به شدت بمباران شد. سرلشکر رائد افزود: «این حمله سنگین مقدمه‌ای  برای آغاز یک حمله گسترده با هدف باز پس گیری مناطق قدیمی شهر موصل است که آخرین سنگرهای داعش در موصل به شمار می‌آید». 

کشته شدن یک سرکرده داعش در حویجه 

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام داشت ؛ چند فرد مسلح ناشناس به منزل یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش در مرکز شهر حویجه حمله کرده و وی را در منزلش هدف گلوله قرار داده و کشتند .
وی افزود ؛ این افراد به دنبال این حمله از منطقه گریخته اند .

این سرکرده تروریست داعش دارای تابعیت یمنی بوده و مسئول اعدام زنان در شهرستان حویجه بوده است.

کشف یک گور دسته جمعی در طبقا 

یگان های کورد دموکراتیک سوریه از کشف یک گور دسته جمعی در حومه شهر "طبقه" که به تازگی از کنترل تروریستهای داعش خارج شده خبر داده است.
منابع محلی در غرب کوردستان روز دوشنبه (۸ جوزا) اعلام کرده اند که این گور دسته جمعی که صدها جسد به شمول زن و مرد و کودک در آن یافت شده؛ در یک بیابان در شرق "طبقه" کشف شده است.
به نقل از روسیا الیوم؛ در میان اجساد، سربازان ارتش سوریه و غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان دیده می شود که به نظر می رسد پس از سقوط شهر "طبقه" در سال ۲۰۱۴ از سوی داعش، تیرباران و در این بیابان دفن شده اند.
در اگوست سال ۲۰۱۴ پس از اینکه شهر "طبقه" به یکباره به دست داعش افتاد؛ این گروه ابتدا اقدام به بازداشت نیروهای ارتش سوریه که در محاصره قرار داشتند کرده و بسیاری از آنها را سربریده و یا با گلوله از بین بردند.
طبقه از شهرهای ولایت "رقه" به حساب می آید. "رقه" در مارچ ۲۰۱۳ به دست داعش افتاد و تبدیل به پایتخت خودخوانده این گروه گردید. آمار دقیقی از اعدام های داعش در این شهر در اختیار نیست؛ اما پس از سقوط این ولایت، هزاران نفر در آن و شهرهای اطراف به قتل رسیدند.

 آمریکا سلاحهای هوشمند به نیروهای مبارز کورد تحویل داد 

تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده حاکی است که ارتش آمریکا سلاحهای هوشمند را به  نیروهای مبارز سوریه دمکراتیک تحویل داده است.
یکی از فعالان سیاسی در غرب کوردستان در این باره اعلام داشت؛ دولت آمریکا در ادامه حمایتهای خود از مبارزان کورد سوریه دمکراتیک سلاحهای هوشمند و پیشرفته ایی را به غرب کوردستان ارسال کرده است.
وی افزود؛ این سلاح هوشمند از نوع " هالک 22" می باشد که یکی از پیشرفته ترین سلاحهای آمریکایی بوده و دقت هدف گیری آن 100 درصد بوده و احتمال می رود در جنگ آزادسازی شهر رقه از این سلاحها استفاده شود.

وقوع حمله انتحاری در بعقوبه 

دیروز 28-5-2017 یک تروریست انتحاری داعش با استفاده از کمربند انفجاری به یکی از پستهای ایست وبازرسی نیروهای عراقی در مرکز شهر بعقوبه در استان دیاله حمله کرد.
منابع امنیتی در این باره گفتند ؛ این تروریست به نیروهای پلیس در نزدیکی ساختمان استانداری دیاله حمله کرد.
همچنین اعلام شده درنتیجه این حمله انتحاری 3 نفر کشته و 11 نفر دیگر نیز زخمی شده اند .

دستگیری مسئول تنظیم و سازماندهی داعش در دوزخورماتو 

سخنگوی وزارت کشور عراق فدرال روز یکشنبە ٧ خردادماه اعلام نمود کە تیم‌های اطلاعاتی و تفحس فدرال توانستەاند مسئول تنظیمات سازمان تروریستی داعش را در نزدیکی دوزخورماتو دستگیر کنند.
سرهنگ سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق فدرال در اینبارە اعلام نمود: "در اطراف شهر خورماتو از توابع استان صلاح الدین_ مناطق کوردستانی خارج از ادارە اقلیم کوردستان_ تیم‌های اطلاعاتی و تفحس فدرال و ضد ترور این استان توانستەاند مسئول تنظیمات سازمان داعش را در نزدیکی خورماتو دستگیر کنند". وی همچنین از بازداشت دو مضنون دیگر کە فراری بودند خبر دادە است.

 سعد معن در ادامە اظهار داشت کە یکی از بازداشت شدەگان مسئول تنظیمات سازمان تروریستی داعش می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر