ایران نیوز

شنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۹۶

بررسی مجدد دوهزار پرونده پناهجویی در اداره پناهندگی آلمان

بازداشت یک افسر آلمانی، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان را به بررسی مجدد هزاران پرونده متقاضیان پناهندگی واداشته است. افسر مزبور که به طراحی اقدامات تروریستی متهم شده خود را پناهجوی سوری جا زده بود.
در پی بازداشت یک افسر آلمانی که در تلاش بود به عنوان یک فراری سوری پناهندگی دریافت کند اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان پرونده‌های تکمیل‌شده‌ی حدود ۲هزار پناهجو را تحت بررسی قرار می‌دهد. افسر یادشده به اتهام برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی بازداشت شده است.
روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" چاپ جمعه ۵ مه (۱۵ اردیبهشت) با استناد به اظهارات سخنگوی وزارت کشور آلمان گزارش داده که قرار است این اداره بعد از تحقیقاتی دقیق، کمبودهای ساختاری احتمالی در رابطه با متقاضیان پناهندگی در ‌آلمان را روشن سازد.
"فرانکو آ." افسر ارتش آلمان که خود را ‌آواره سوری جا زده بود، چندین ماه زندگی دوگانه‌ای را سپری می‌کرد. 
یوهان دیمروت، سخنگوی وزارت کشور آلمان به این روزنامه گفته است که افسر ‌آلمانی در روند پناهجویی خود پاسخی دریافت کرده بود که نشانگر "اشتباه فاحش در تصمیم‌گیری" است؛ اشتباهی که به زعم او "نباید اتفاق می‌افتاد."
افسر یادشده وضعیت "حمایت ارفاقی" دریافت کرده بود که برای افرادی صادر می‌شود که شرایط دریافت پناهندگی در آلمان را ندارند اما اخراج نیز نمی‌شوند، زیرا در صورت بازگشت داده شدن به کشور خود به عواقب ناگواری دچار می‌شوند.
به گفته دیمروت، به این دلیل مسئولان از روز سه‌شنبه، ۲ مه در حال یک بازرسی وسیع داخلی هستند تا امکان وجود موارد مشابه دیگری را در اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان بررسی کنند.
بنا به اظهارات سخنگوی وزارت کشور آلمان، از اول ژانویه ۲۰۱۶ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۷ از هر کدام از دو کشور سوریه و افغانستان هزار پرونده تحت بررسی مجدد قرار گرفته است.
مورد "فرانکو آ." از پایان هفته پیش که خبر بازداشت او منتشر شد در مرکز توجه محافل سیاسی و رسانه‌های جمعی قرار گرفته است.
در پایان هفته گذشته معلوم شد که ارتش آلمان از سال ۲۰۱۴ با اتکا به پایان‌نامه افسر مزبور، شواهدی پیدا کرده بود که از تمایلات راست‌گرایانه افراطی او حکایت داشت، با این حال ارتش دست به هیچ اقدامی نزد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر