ایران نیوز

دوشنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش وعراق

کوردانه: سرتیترخبرها:تشکیل نیروی حرفه ایی پیشمرگە در اقلیم کوردستان, جبار یاور جزئیات پروژه اصلاحات در وزارت پیشمرگه را آشکار کرد, تداوم درگیریها در طبقا ,برگزاری جلسه هفتگی نیروهای ائتلاف و وزارت پیشمرگه, 29 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش, ائتلاف بین سازمان القاعده و چند گروه افراط گرای اسلامی در یمن,تداوم عملیات نظامی علیه تروریستهای داعش در استان الانبار

تداوم عملیات نظامی علیه تروریستهای داعش در استان الانبار

عملیات نظامی علیه تروریستهای داعش در استان الانبار ادامه دارد و یک فرمانده نظامی در این باره اعلام داشت ؛ تاکنون چندین تروریست داعش را از پای درآورده و تعدادی از مقرات آنها را نیز منهدم کرده اند.
فرمانده عملیات استان الانبار در این باره اعلام داشت ؛ نیروهای مشترک ارتش و مردمی در این استان عملیات نظامی را علیه تروریستهای داعش با حمایت نیروی هوایی آغاز کرده اند و این عملیات منطقه شمال شرق شهرستات رطبه در غرب شهر رمادی صورت گرفته و علاوه برانهدام چندین پایگاه تروریستهای داعش 30 چادر موقت آنان نیز هدف قرار گرفته و 4 دستگاه خودروی نظامی تروریستها و چندین قبضه اسلحه و چند انبار مهمات نیز به غنیمت نیروهای عراقی درآمده است .
وی افزود در این عملیات همچنین 12 مضنون دستگیر شده اند.

 ائتلاف بین سازمان القاعده و چند گروه افراط گرای اسلامی در یمن

سرکرده سازمان القاعدع در یمن اعلام داشت ؛ این سازمان با چند گروه اسلامی سنی گرای جهادی دیگر که گروه اخوان المسلمین در بین آنها می باشد ائتلاف تشکیل داده اند.
این سرکرده القاعده که نام وی ذکر نشده است همچنین اعلام داشته ؛ این ائتلاف برای مقابله و جنگیدن علیه شبه نظامیان حوثی شیعه مذهب تشکیل شده است.
ارتباط بین القاعده و اخوان المسلمین تاریخ زیادی داشته و این امر به دلیل تلاشهای عبدالمجید زیدانی که موسس اخوان المسلمین در یمن بود ایجاد شده است.
زیدانی شاخه اصلاح اخوان المسلمین را تاسیس کرد که ارتباط نزدیکی با جنبش حماس که شاخه اخوان المسلمین در فلسطین است دارد.

 29 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

جنگنده های ائتلاف 29حمله هوایی جدید را علیه مواضع تروریست های داعش در عراق فدرال و سوریه به انجام رساندند.
براساس بیانیه نیروهای مشترک ائتلاف 6 سورتی از این حملات در عراق فدرال  و 23 حمله نیز در سوریه صورت گرفته است.
در عراق فدرال مواضع تروریست ها در مناطق راوه  و موصل به انجام رسیده و در سوریه نیز پایگاههای تروریست ها در مناطق دیرالزور ، تدمر ، رقه و طبقا هدف قرار گرفته اند.
در این حملات تعداد زیادی خودروی نظامی و مقرات جنگی تروریست ها منهدم شده اند.

برگزاری جلسه هفتگی نیروهای ائتلاف و وزارت پیشمرگه 

امروز مورخ 8-5-2017 جلسه هفتگی وزارت پیشمرگه و نمایندگان کشورهای ائتلاف ضد داعش با سرپرستی کریم شنگالی وزیر موقت پیشمرگه و ژنرال جبار یاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه در دیوان وزارت پیشمرگه برگزار گردید.
همچنین معاون فرماندهی ستاد و سرتیپ ستاد بختیار محمد مشاور وزارت پیشمرگه و تعدادی از مدیران وزارت پیشمرگه نیز در این جلسه حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه گزارش مدیریتهای وزارت پیشمرگه قرائت گردیده و به صورت مفصل در مورد آخرین تحولات جنگ علیه تروریستهای داعش و عملیات آزادسازی شهر موصل بحث و گفتگو گردید .
در این جلسه همچنین در مورد مراحل دوره آموزش نظامی نیروهای پیشمرگه و نیروهای وزارت داخله گفتگو صورت گرفته و بر سازماندهی این نیروها و تامین تجهیزات آنان تاکید شد.

همچنین نمایندگان نیروهای ائتلاف نیز در مورد هماهنگی و همکاری بین نیروهای پیشمرگه و نیروهای ائتلاف تبادل نظر صورت گرفته و نقش نیروهای پیشمرگه در عملیات آزادسازی موصل و همکاری با ارتش عراق فدرال مثبت ارزیابی گردید.

 تداوم درگیریها در طبقا 

تروریستهای داعش که در سه محله شهر طبقا، در محاصره نیروهای سوریه دمکراتیك قرار گرفتەاند، دیشب تلفات سنگینی بر جا گذاشتەاند. در این میان مبارزان در جریان جستجو در مرکز شهر، یک انبار مواد غذایی داعش و یک زندان این گروه را کشف کردەاند. شورای مردمی طبقا هم مشغول تدارک مقدمات بازگشت غیرنظامیان شهر است.
پس از گذشت یک ماه و نیم از شروع عملیات آزادسازی شهر طبقا، اهالی این شهر برای شنیدن خبر آزادی کامل شهرشان لحظه‌شماری می‌کنند. منابع نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام کردند طی درگیری‌های شامگاه دیروز در محلات یکم و دوم طبقا، ۳۳ تروریست داعش کشته و دو مبارز اتاق عملیات خشم فرات زخمی شدەاند. طبقا در نزدیکی شهر رقا یکی از مهمترین پایگاههای داعش در سوریه بود.
 نیروهای سوریه دمکراتیك اکنون در حال جستجو و پاکسازی تلەهای انفجاری داعش در محلات آزاد شدەی شهر هستند. خبرگزاری هاوار که خبرهای مربوط به عملیات خشم فرات را پوشش می‌دهد تصاویری از کشف یک انبار غذایی داعش منتشر کرده که ۲۵۰ تن گندم در آن نگهداری می‌شده است. همچنین یک بازداشتگاه داعش در طبقا هم کشف شد.  این مکان در یکی محلات قدیمی شهر واقع شده و دارای سلول‌های انفرادی است. گفته می‌شود در مقاطعی از این مکان به عنوان مرکز آموزش اعضای داعش هم استفاده شده.

 جبار یاور جزئیات پروژه اصلاحات در وزارت پیشمرگه را آشکار کرد 

مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان محتوای پروژه اصلاحاتی را که قرار است درساختار نیروهای پیشمرگه کوردستان و وزارت پیشمرگه صورت بگیرد آشکار کرد.
ژنرال جبار یاور مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان در برنامه " روداوی ئه مرو" در مورد تلاشها برای سازماندهی نیروی پیشمرگه اعلام داشت ؛ این پروژه فقط به سازماندهی نیروهای پیشمرگه مربوط نمی شود بلکه سازماندهی نیروهای پیشمرگه یک بند از این پروژه می باشد.
مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان اعلام داشت؛ دولتهای آمریکا ، بریتانیا، آلمان در مدت زمان 5-10 سال در این رابطه با وزارت پیشمرگه همکاری می کنند.وی افزود؛ پروسه ایی را برای تجدید نظر در لیست جانبازان و بازنشسته های پیشمرگه آغاز کرده ایم.
ژنرال جبار یاور جزئیات پروژه تشکیل نیرویی "حرفه ایی نظامی " را برای رووداو آشکار کرده و گفت : دولت اقلیم کوردستان و یک تیم متخصص بین المللی بر روی این پروژه کار می کنند.
ژنرال جبار یاور همچنین گفت : هیئت وزیران خواهان این اصلاحات شده و وزارت پیشمرگه نیز به صورت رسمی از مشاوران آمریکایی ، آلمانی و انگلیسی درخواست کرده تا در امر ایجاد اصلاحات در امر نیروهای پیشمرگه با این وزارت همکاری کنند تا نیروهای پیشمرگه کوردستان دوباره سازماندهی شده و مانند یک نیروی مدرن که در کشورهای دیگر وجود دارد سازماندهی گردند.
ژنرال جبار یاور در میانه این برنامه با اشاره به مشاوران کشورهایی که در میان نیروهای پیشمرگه کار کرده اند گفت : آنها نواقصی را در سازماندهی و ساختار نیروهای پیشمرگه مشاهده کرده اند و پیشنهاد داده اند تا در وزارت پیشمرگه و در ساختار نیروهای پیشمرگه اصلاحاتی صورت بگیرد.
ژنرال جبار یاور ضمن اشاره به نشست دیروز هیئت وزیران اعلام داشت ؛ در جلسه هیئت وزیران تصمیم گرفته شد تا این پروژه جهت بررسی به بخش نظامی هیئت وزیران ارجاع داده شود و متعاقبا در جلسه هیئت وزیران مطرح گردد و به دنبال موافقت با آن به ریاست اقلیم کوردستان تقدیم شود تا رهبر اقلیم کوردستان به عنوان فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم با آن موافقت کند.
وی همچنین گفت : طرفهای آمریکایی و آلمانی و بریتانی علاوه بر تعهد در امر تقدیم این پروژه ، در اجرای مواد آن نیز با ما همکاری و مشارکت خواهند داشت و این پروژه در فاصله زمانی 5 تا 10 سال با همکاری این کشورها با وزارت پیشمرگه به اجرا درخواهد آمد.
ژنرال جبار یاور در مورد جزئیات این پروژه اعلام داشت ؛ این پروژه متشکل از 35 بند می باشد .در بند اول آن پیشنهاد تشکیل یک مدیریت کل رفرم در وزارت پیشمرگه مطرح گردیده که توسط فردی متخصص و توانا مدیریت شود و این مدیریت کل تحت نظارت کمیسیونی که بین وزارت پیشمرگه و نمایندگان کشورهای آمریکا ، آلمان و بریتانیا تشکیل گردیده خواهد بود.
ژنرال جبار یاور همچنین به این موضوع اشاره کرد ؛ کشورهای فوق الذکر خواهان آن هستند تا اهمیت زیادی به نیروی پیشمرگه بدهند و آن را به یک نیروی حرفه ایی پیشرفته مبدل کنند تا بتواند از امنیت منطقه حراست کند" یعنی هدف آنها مقطعی و موقت نیست بلکه هدفی راهبردی و بلند مدت است".
مدیرکل وزارت پیشمرگه همچنین اعلام داشت؛ تجدید نظر در ساختار نیروهای پیشمرگه و سازماندهی مجدد آنها یکی از اصلهای مهم این پروژه می باشد.
ژنرال جبار یاور در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت ؛ به دنبال این جلسه سریعا جلسه دیگری را با معاون رییس هئیت وزیران ، وزیر پیشمرگه ، نماینده های واحدهای 70 و 80 پیشمرگه ، وزارت دارایی و مدیریت بازنشستگی واحدهای 70 و 80 و جامعه پیشمرگهای دیرین و دستگاه ایلول انجام داده اند تا لیست اسامی بازنشستگان نیروی پیشمرگه مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گیرد.
جبار یاور در مورد وظایف این کمیسیون اعلام داشت ؛ در وزارت پیشمرگه پروسه ایی را آغاز کرده ایم و لیست جانبازان را مورد بازبینی قرار می دهیم و نیز 6 پزشک متخصص مدت چند ماه است که به صورت هفتگی دوبار برای معاینه و آزمایش این افراد اقدام می کنند.
به گفته ژنرال جبار یاور تاکنون 1937 جانباز مورد معاینه این کمیسیون پزشکی قرار گرفته اند که از این تعداد 1177 نفر مورد تایید قرار گرفته و 757 نفر نیز جانبازی آنان تایید نشده و این افراد از لیست جانبازان حذف می شوند و به همین صورت تصمیم گرفته ایم کمیسیونی را برای افراد بازنشسته پیشمرگه تشکیل دهیم.
مدیرکل وزارت پیشمرگه در مورد پروسه ثبت نام الکترونی و حذف افرادی که حضور کاری و اداری ندارند و درلیست حقوق بگیران این وزارت هستند نیز اعلام داشت ؛ افرادی که برای ثبت نام در این پروسه اقدام می کنند بایستی در ابتدا فرمی را پرکرده و مدارک شناسانی و کارت صادره محلی را که در آن خدمت می کنند به همراه داشته باشند.
وی همچنین گفت : برای حذف اشخاص کاذب حقوق بگیر در وزارت پیشمرگه ما بایستی با همکاری وزارت دارایی و رییس و مجریان و تیمهای کمیسیون ثبت نام الکترونی و وزارت پیشمرگه این افراد و اشخاص را در آینده از لیست حقوق بگیران حذف کنیم.

ژنرال جبار یاور همچنین اعلام داشت ؛ بایستی برای نیروهای پیشمرگه ایی که در خطوط مقدم جنگی ودر شرایط سخت اقلیمی و آب وهوایی خدمت می کنند حقوق و مزایا و امتیازاتی در نظر گرفته شده و ما بایستی برای آنها کار کنیم و نیازمندیهای آنان از حقوق و البسه گرفته تا بسیاری چیزهای دیگر را برای آنها تامین کنیم.

تشکیل نیروی حرفه ایی پیشمرگە در اقلیم کوردستان 

در ادامەی اقدامات دولت اقلیم کوردستان در جهت اصلاحات در ساختار اداری با همکاری تیمهای متخصص وزارت‌های دفاع آمریکا، بریتانیا و آلمان اصلاحات جدی در وزارت پیشمرگە صورت خواهد گرفت.
 در همین ارتباط روز یک‌شنبە هفدهم اردیبهشت ماه در نشستی باحضور نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر دولت اقلیم کوردستان و قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر، کریم شنگالی وزیر موقت پیشمرگە و ژنرال جبار یاور مدیرکل وزارت پیشمرگه و مسئولین نظامی وزارت، با تیم مشاورەی بین‌المللی، مراحل کاری خود را مشخص کە در آن بە ٣٥ نکتە اشارە شدە است و از اهداف این برنامەی کاری تشکیل نیرویی نظامی حرفه ایی و مستقل برای پیشمرگە در آیندەای نزدیک است.
 همزمان نخست‌وزیر اقلیم کوردستان مراتب سپاسگذاری خود را بە کشورهای متحد جهت همکاری‌هایشان در گذشتە و اکنون اعلام کرد.

نخست‌وزیران در ادامە گفت: "دولت اقلیم کودستان از چنین پروژەای استقبال خواهد کرد و در نشست هیئت وزیران هم مورد بحث و گفتوگو قرار خواهد گرفت تا بتوانیم دربارەی آن تصمیم بگیریم، سپس این پروژە جهت اجرایی شدن بە ریاست اقلیم کوردستان تقدیم می‌شود".


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر